Duikforum Duikforum Uit fouten leren Bevroren lippen!!!

• Creator
    Discussie

Jacky Shark
    Deelnemer

Het was in het jaar 1991, 1992 of zo iets. Het was januari en het vroor dat ’t kraakt.
    We waren in het Oosterschelde gaan duiken, de Master mistermind en ik, tot 43 mt diep.
    De watertemp was ongeveer 2° en buiten – 7 met een strakke N-O wind. Na een duik van 35′ met ons nat-pakske, besloten we dat het lang genoeg geduurt hadt en aldus kropen we stijf van de kou den dijk op richting parking…aan den auto aangekomen vonden we het raar dat het auto- maat nog steeds aan ons lippen hing…het was bevroren aan de binnenkant en de buitenkant.
    We konden de mondstuk niet eruit trekken, het was in een ijsklomp veranderd…
    Dus snel naar de Kleine Stelle een haardroger lenen. Na een kwartuur was het opgelost, het ijs was gesmolten en we mochten/konden verder de rest van ons materiaal opbergen en naar huis rijden…de tweede duik hebben we toen niet gedaan. Zo gek waren we niet!!!
    Mens, dat waren nog eens tijden vroeger, en winters!!!

• Bevroren lippen!!!

schilderke reageerde 17 jaar, 3 maanden geleden 8 Leden · 11 Reacties
  • Donald

Deelnemer
    17 oktober 2005 om 00:29

hahahah ge gaat toch ni zeggen dat ge 15′ met da spul in uw bakkes hebt gezeten ,gewoon rechtsomkeer en efkes het water in gaat sneller dan een zoektocht naar een haardroger .

btw ,dees is toch een grap zeker

• Jacky Shark

Deelnemer
    17 oktober 2005 om 00:31

Donald, ge stel me teleur!!! vertel ik ooit onzinnen op dit forum, ikke????

• Lazy Charles

Deelnemer
    17 oktober 2005 om 08:55

Jacky, heb de gij hier echt al iets serieus gezegd, vermeld dat de volgende keer is.

• wout

Deelnemer
    17 oktober 2005 om 09:03

ja jacky, ik weet dat nog, jullie zijn ons nog tegengekomen toen wij met onze vinnen op de dijk vastgevroren zaten!

• Jacky Shark

Deelnemer
    17 oktober 2005 om 09:47

Ja ja ja,’t was die dag!!! Ik dacht nog in mijn eigen want ik kon niet praten met de bevroren lippen: “wat doen die kiekens daar als diepvries kippen?”…en jullie waren dat???
    Wat een goeie tijd toen.

• Stropken

Deelnemer
    17 oktober 2005 om 14:26

Awel Jacky,heb dat ook nog voorgehad in 1944 te Stalingrad.Met een fles vodka werd dat dan opgelost (letterlijk & figuurlijk).

• Dedjutoch

Deelnemer
    17 oktober 2005 om 21:00

Ja Jacky, gij en de Spider hadden nog geluk! Toen wij eruit wilden komen was intussen de O.S. dichtgevroren! Toen we er eindelijk uit waren hebben we wout nog losgewrikt van de dijk! Eigenlijk hebben we toen allemaal een beetje sjans gehad!
    P.S. Is die zwarte rubber ooit van je lippen gegaan? Of sminkt ge da nog steeds weg?

😉 Dedjutoch…

• Trico Traco

Deelnemer
    18 oktober 2005 om 09:25

• Trico Traco

Deelnemer
    18 oktober 2005 om 09:32

• Jacky Shark

Deelnemer
    18 oktober 2005 om 09:44

Ddt, ja die dag weet ik nog alsof het eergisteren was…jullie zien afkomen met uw pioche
    (goed dat een pioche(*)in dien tijd een deel van de verplichte duikuitrusting was bij NELOS)
    in uw hand nadat jullie het ijs hadden gebroken langs onder, anders zaten jullie nu nog onder het ijs..
    brrrr!!!!
    (*) PIOCHE=HOUWEEL voor onze Nederlandse vrienden…;-)))

• schilderke

Deelnemer
    18 oktober 2005 om 11:57

is da geen speciality bij padi, pioche-duiken???

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader