-
Discussie
-
Vodelee een paar weken geleden.Eerst een uurtje veiligheid in het bootje,mijn duikmakker aan de katrol.Ondertussen werd er al flink gedoken naar mijn mening veel teveel op hetzelfde uur.Dan onze beurt,onmiddellijk naar -40 daar mijn maatje deze diepte moet hebben naar aanloop 4 ster duiker.Beneden geweldig veel stof,zicht bijna nihiel.Op een gegeven moment begint mijn 2 de trap raar te doen,ik knijp in mij maat zijn arm om aantegeven dat er iets niet klopt(mijn hart des te sneller).deze reageert niet om dat hij dacht dat het was voor het slechte zicht dat ik deze vast pakte.Ondertussen krijg ik de volle laag lucht binnen door bevriezing eerste trap.Mijn maat was toen niet meer te bespeuren.Daar zit je dan op -40 ,snel denken en handellen ik neem mijn tweede ontspanner en steek die in mijn mond maar waar is het mondstukje naar toe????Schit terug ander ontspanner in mijn mond met de nodige volumes water.heel wat lucht was in die tijdspanne al verdwenen (maal 5).plan b, dan maar dichtdraaien kraan,bijna niet te doen om deze vasttepakken laat staan dichtdraaien en is het wel de juiste ???Plan 3 dan maar versnelde steiging naar -15 en zeer langzaam tot fles leeg was naar oppervlakte.Daar geen duikmaat te zien,wel heel veel bellen en kort nadien een bekent kopke.hij had juist hetzelfde voor als mij.Ik heb zijn kraan dichtgedraaid,we hebben dan een tijdje in de zon gaan liggen in het water tot we de kraan terug konden openenen zijn dan op -4 bij de netten gaan liggen en hebben met twee op een fles onze duik afgerond(veiligheidstrap)tot het flesje leeg was.Graag wil ik weten hoe jullie dit oplossen???