Duikforum Duikforum Medisch hepatitis B

• Creator
    Discussie

anemona
    Participant

Wie heeft wel eens een Hepatitis B injectie laten zetten en waarom ??

• hepatitis B

duikprinsesje reageerde 17 jaar, 4 maanden geleden 14 Leden · 48 Reacties
  • Edgar

Deelnemer
    11 september 2005 om 22:19

Ikke! Voor mijn riesjes naar Egypte. En laat er 21 september weer eentje zetten. Hoezo Moontje?

• anemona

Deelnemer
    11 september 2005 om 22:22

riesjes naar Egypte hebben meestal een Hepatitis A nodig…………….

• Toontje

Deelnemer
    11 september 2005 om 22:23

Weet iemand wat het verschil is?
    Ik ga van de winter weer naar Egypte met een liveaboard. Is het dan ook noodzakelijk?

• Edgar

Deelnemer
    11 september 2005 om 22:25

… en daarvoor ga ik ook liever op rEIs Moontje !!!! 😉
    (ik wist wel dat je zou happen!)

Gr Edgar

• anemona

Deelnemer
    11 september 2005 om 22:27
  • anemona

Deelnemer
    11 september 2005 om 22:28

Volgens mij heb je alleen A nodig Toontje daar

• Toontje

Deelnemer
    11 september 2005 om 22:28

Zo te lezen is Egypte dus Hepatitus A, besmetting via water en zo.

• Edgar

Deelnemer
    11 september 2005 om 22:30

Oke, (heel) ff serieus dan. Voor reisjes naar Egypte is Hep.A en DTP zeer aantebevelen.

• pyjamaduiker

Deelnemer
    11 september 2005 om 22:49

Ik heb hepatitis A en B moeten laten zetten voor het werk ,omdat wij duiken in vervuild water .
    Voor Egypte is het inderdaad aangeraden .

• FatCat

Deelnemer
    11 september 2005 om 22:56

De hele reutemeteut, Moontje. Zowel Kristel als ikzelf.

Poliomyelitis
    Difterie
    Tetanus
    Hepatitis A
    Hepatitis B

Vreemd was wel dat de bloedonderzoeken aantoonden dat ik antistoffen had voor Hep B, terwijl ik voorzover ik weet nooit Hep B gehad heb, en dat mijn wederhelft – die wel degelijk ooit Hep B gehad heeft – geen antistoffen had.

Raar hé?

• pyjamaduiker

Deelnemer
    11 september 2005 om 22:56

@fatcat

Heb jij dan géén inentingskaart ?

• anemona

Deelnemer
    11 september 2005 om 22:59

en waarom dan Fatcat ?

Ter info: ik kan van mijn werkgever een prik krijgen en vraag mij af of ik dat wel wil.

• badeendje

Deelnemer
    11 september 2005 om 23:02

doe ineens ook maar gele koorts, kan nooit geen kwaad! (of was dat die poliomyelitis?) en idd difterie niet vergeten.

• Edgar

Deelnemer
    11 september 2005 om 23:03

een Ollander neemt toch alles aan als het door de baas betaald wordt (dus gratis is) ?

• pyjamaduiker

Deelnemer
    11 september 2005 om 23:04

Kijk gewoon eens op de site van het Tropische Instituut van Antwerpen ,daar vindt je alles wat je moet hebben van inentingen of medicijnen .

• Toontje

Deelnemer
    11 september 2005 om 23:07

En dat alles voor een paar duikjes…..

• FatCat

Deelnemer
    12 september 2005 om 09:32

@PJ:

Neen, ik heb dus geen inentingskaart voor Hep B, mijn vrouw wel. In mijn DAN medisch paspoort staat echter wel dat ik antistoffen heb voor Hep B.

@Anemona:

Waarom? Uit voorzorg! Als je gaat duiken is tetanus een reëel risico; je weet immers nooit waar je je aan kan verwonden.

Polio is een eenvoudig, goedkoop vaccin, geen inspuiting nodig en supergoedkoop. Op de koop toe bestaat het nog in vele tropische landen.

De rest… Nou, uit voorzorg, omdat je als duiker toch naar een aantal bestemmingen wil reizen die euh… een grotere sanitaire uitdaging bieden.

• anemona

Deelnemer
    12 september 2005 om 09:59

Dank je wel Fatcat !
    Zelf heb ik al jaren de DTP en de Hepatitis A prik.
    De vraag was alleen bedoeld voor de Hepatitis B en niet specifiek tav duiken maar in het algemeen.

• htweeo

Deelnemer
    16 september 2005 om 16:34

Oei, oei, heb nog nooit iets laten zetten behalve tetanos maar dat is ook voor hier nodig.
    Heb er zelf nooit aan gedacht om iets te zetten voor Egypte, kwestie van gewoonte?
    Ging daar zeer regelmatig duiken
    Had wel inlichtingen genomen voor filipijnen of indonesie en dat bleek eigenlijk ook niet nodig of twas te laat….

• SVp

Deelnemer
    16 september 2005 om 19:08

Iedereen in ons gezin heeft bovenop de Hepatitis A én B (Twinrix), DTP (met opvolging van tetanos boosters), MMR en meningitis (Meningitec), ook intentingen tegen buiktyfus (Vivotif) gekregen. Weet niet of het daar mee te maken heeft, maar geen van ons heeft in Egypte al last van diarree gehad. En we eten en drinken daar vanalles buiten hotels …

Mvg.,
    SVp

• Luc Dupas

Deelnemer
    16 september 2005 om 19:12

@SVp: hebt ge toevallig ook zoiets dat goed werkt tegen al die Egyptenaren die u constant zitten lastig te vallen en u proberen in hun bazaar binnen te krijgen???

• htweeo

Deelnemer
    16 september 2005 om 19:39

Ja mafisch felousse….wedden dat ze veel minder je bbeste vriend zijn.

• Spider Mastermind

Deelnemer
    17 september 2005 om 01:18

Kan perfect hoor FatCat. Bij ongeveer 60% van de mensen die besmet geraken met het hepatitis B virus gaat de besmetting voorbij zonder klachten of symptomen. Waarschijnlijk is dit dus bij u het geval.
    Een klein percentage (waaronder dus waarschijnlijk uw wederhelft) maakt geen antistoffen aan. Ze genezen wel maar het virus wordt niet onschadelijk gemaakt en zij blijven drager van het virus en kunnen het doorgeven aan anderen (aan u dus 🙂

• SVp

Deelnemer
    17 september 2005 om 03:52

“Mafish felous” (geen geld) zou inderdaad kunnen werken, maar “la’, chokran” (neen, dank u) is heel afdoend. Je zegt “masalama” (eenvoudig afscheid zoals ‘saluukes’) en gaat weg.
    Alleen heb je daarna dikwijls wat werk om uit te leggen dat je helemaal geen Arabisch kent. 🙂 Maar ze zijn plots wel heel vriendelijk én je krijgt thee indien gewenst.

En als dat niet helpt is er nog altijd “imshi magnoen kebir” (scheer je weg dikke zot)!
    Als je dan écht een hardnekkige bastard hebt, dan haal je met veel omhaal je GSM boven en vraagt vriendelijk “I call tourist bulees ?”.
    Dit laatste is ook vrij efficient bij buschauffeurs als ze onredelijk zijn.

Mvg.,
    SVp

• FatCat

Deelnemer
    17 september 2005 om 11:15

Ah Spidey,

Ik denk niet dat mijn vrouw mij besmet heeft met Hep B. We hebben elkaar pas vijf jaar na haar hepatitisepisode leren kennen. Zo lang blijft dat virus ook niet hangen…

Page 1 of 2

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader