Duikforum Duikforum Uit fouten leren Rooie diesel

• Creator
    Discussie

SVp
    Participant

Ik verbuik met mijn mobiele woning 16 liter diesel per 100 km, dus 32 liter voor een retourtje Zeeland.
    Gewone diesel kost 1,13 euro, maar de rooie diesel kost slechts 0,62 euro.
    Da’s 51 cent winst per liter, of 16,32 euro per retourtje Zeeland.
    Ik hoor dat de boete voor het rijden met rooie diesel 500 euro bedraagt.
    DUS : als ik 31 keer naar Zeeland rij (amper een half jaar dus :), dan is de mogelijke boete terugverdiend en rijf ik op het volgende half jaar al 500 euro winst binnen en dan verder 1000 euro per jaar.
    Ik rij al 24 jaar met de auto en kreeg of zag nog nooit een controle …

Commentaren ??

Mvg.,
    SVp

• Rooie diesel

Stropken reageerde 14 jaar, 5 maanden geleden 35 Leden · 111 Reacties
  • Admin

Beheerder
    10 september 2005 om 03:06

Denk er net zo over, heb dat vroeger in mijn legerjaren zo nog gereden…

Is dit bedrag als boete gegrond ??? Dacht dat het meer was, dat ze daarvoor de kilometer teller bekijken.

Mvg,
    Jimmy

• SVp

Deelnemer
    10 september 2005 om 03:08

’t Is een van de dingen die ik me afvraag …

Mvg.,
    SVp

• david

Deelnemer
    10 september 2005 om 03:09

heb jij vorige week naar inspekteurs gekeken op tv1(één)daar houden ze iamant tegen mer rooie diezel (wel een griekse kamionchaufeur) €€€€€€€€€€€€€1250€€€€€€€€€€€€€€
    boete dierekt te betalen dat dat is in holland ook zo voor belzen he

• Admin

Beheerder
    10 september 2005 om 03:15

aië serieuse doemp, maarje het is zoals SVp zegt ikzelf rij van m’n 19 jaar met de wagen. Altijd diesel gereden (de echte, buiten in mijn legertijd) nog NOOIT toen ook niet tegengehouden geweest voor diesel controlle!

Mvg,
    Jimmy

• Admin

Beheerder
    10 september 2005 om 03:16

Maar is niet dien diesel alleen, mocht dit nu werken die slaolie van den Aldi, dan denk ik dat je nog zo’n boete betaald hoor.

• david

Deelnemer
    10 september 2005 om 03:29

ik heb dat ge probeert he doe eens sla oli op een lepel dat krijg niet aan gestoken benzine daar in tegen hoe kan dat nu toch werken

• Luc Dupas

Deelnemer
    10 september 2005 om 07:18

@SVp: kunnen we bij een eventuele “betrapping” de douane niet gewoon aanklagen bij het “Centrum Leman”??? Want ge moogt op basis van kleur toch niet discrimineren? … ;-)))

A propos, voor wie in zijn kennissenkring een “goeie” chemicus zou hebben zitten die erin zou slagen het vroeger toegevoegde furfurol te verwijderen en/of te ontkleuren… sinds 2002 is er een Europese wetgeving die alle Europese landen verplicht minieme hoeveelheden SY124 (Solvent Yellow 124) toe te voegen aan de laagbelaste mazout, en die SY124 is quasi kleurloos maar wel snel/vlot detecteerbaar door een staaltje van de mazout even te mengen met wat HCl waarbij die SY124 dan zorgt voor een hevige kleurreactie… ;-(((
    Zie v.b. http://europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32001D0574:EN:NOT en http://www.sdc.org.uk/general/features/feature_fuel.htm

@david: uw “experiment” met die slaolie op een lepel in brand proberen te krijgen heeft geen kneit te maken met het geschikt zijn van slaolie als brandstof voor een “oerdiesel” (daar werkt het zeker mee, met de meest fancy nieuwere diesels met allerlei toeters en bellen en speciale hi-tech injectietoestanden kan dat wel problemen geven)… het “bewijst” alleen maar dat benzine bij normale temperaturen en drukken verdampt en daarbij brandbare gassen aflevert… meer “bewijs” je d’er echt niet mee hoor…

• Edgar

Deelnemer
    10 september 2005 om 08:53

Zeg Stefan, “da’s 51 cent winst per liter” ???

Ge begint op den Ollanders te lijken mien jong, nondeju !
    Pas maar op, waar je mee om gaat wordt je mee besmet ! 😉

Gr Edgar

• Edgar

Deelnemer
    10 september 2005 om 09:03

Nogmaals gegroet Svp,

Wellicht dan nog een handige tip voor je. In Nieuwekerk, dat is op Schouwen-Duiveland in Zeeland, kun je gewoon rode diesel aan de autopomp tanken hoor. De slang hangt gewoon naast de “gewone” diesel ! Wordt de verleiding wel erg groot hè? 😉

Prettig weekend allemaal jongens en meisjes. Ik ben richting Zeeland ! 🙂

Gr Edgar
    ps Het is de afslag recht tegenover de afslag naar duikcentrum Waterword in Ouwekerk.

• Stropken

Deelnemer
    10 september 2005 om 10:22

SVp,nadenken joeng,nadenken!Mee meinen camper (13L verbruik-joodse afkomst)doe ik het goedkoper.

Wat kost ook ca 0.63E??Wat is ook wit??En ook onschadelijk voor je motor??Mag da niet zeggen in het openbaar want anders hebbe ze mij bij mijn teelballen.Maar peins er eens op.

• SVp

Deelnemer
    10 september 2005 om 11:11

Je spreekt in raadselen, mijn zoon !
    Ik stel voor dat je me een mailtje stuurt en dat we je teelballen laten voor wat ze zijn.

Mvg.,
    SVp

• Admin

Beheerder
    10 september 2005 om 11:36

ja en de intresse is alom, ikke ook mail SVp :)..

En nu bennekik weg zulle, beetje duiken..

Mvg,
    Jimmy

• Lazy Charles

Deelnemer
    10 september 2005 om 11:55

ikke ook geinteresseerd alhoewel mijn camionette “maar”7,5 a 8,5” verbruikt.

• Stropken

Deelnemer
    10 september 2005 om 12:03

Wat ook een mogelijkheid is is in je camper & camionette een klein mazoutvuurtje installeren (voor ’t zicht) en ergens een mazouttank plaatsen van een honderd liter of meer om dat vuurtje te stoken!
    Kende zo ene met een tank van 1000 L onderaan zijn Mercedes 605 (die camionette van 6 meter lang).

• Carl A

Deelnemer
    10 september 2005 om 12:43

De oplossing van het raadsel van Stropken is al in een vorig topic aan het licht gekomen en dus gaan we het geen tweede keer zeggen zie. Het begint met “p” en eindigt op “leum”… komaan gasten, geef nu maar petrol !

• Luc Dupas

Deelnemer
    10 september 2005 om 12:52

En bovendien is het zelfs toegelaten Carl !!! “Klassiek” werd vroeger, ik dacht tot 30%, petrol bij de diesel gemengd om in de winterperiode het stollen van de diesel in de brandstofleidingen en filter tegen te gaan… Dus waarom zouden we dat ook niet in de zomer kunnen doen he, ge weet nooit met dat weer hier in onze landje, dat kan van dag tot dag heeeeel erg veranderen… ;-)))
    En dan van de overige nog eens de helft slaolie en als de gekostumeerden iets zeggen over die “rare” geur zegt ge dan maar dat ge net heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel friet hebt gegeten en dat ge dol zijt op die geur… 😉

• Stropken

Deelnemer
    10 september 2005 om 13:03

Tedju,tedju,tedju.En ik maar al die moeite om persoonlijke mailtjes te sturen.Spelbrekers!!!!

ER IS WEL MAAR BIJ.Ken zo’n onnozelaar van een chauffeur die dat zei bij een controle van de douane.Die gasten waren héél vriendelijk,vroegen hoéveel hij in de tank deed,hoé lang hij dat al deed en keken hoéveel kilometers op de teller.De rekening volgde.
    DUS BIJ EEN CONTROLE NIE PIEPEN!!!!

• Stropken

Deelnemer
    10 september 2005 om 13:04

Moet zijn: ER IS WEL EEN MAAR BIJ!

• botervisje

Deelnemer
    11 september 2005 om 16:32

Ik keek vandaag (deze middag) nog eens naar een duitse zender en wat zie ik daar???? Eene die auto’s ombouwd om op slaolie te rijden – officieel zelfs dacht ik. Is het dan in Duitsland toegelaten?????? Wat doen ze met nen duitser die met zo nen omgebouwde auto hier in Belgie rijdt?
    Trico, kan jij hierop antwoorden?

• Stropken

Deelnemer
    11 september 2005 om 16:34

Ha,ha.In een frietkot steken zeker?

• botervisje

Deelnemer
    11 september 2005 om 16:37

echt stropken, geene zwans, ’t was geen ‘versteckte Kamera” zulle!!!!

• botervisje

Deelnemer
    11 september 2005 om 16:38

hij verklaarde dat ze voordien slecht 2 à 3 auto per dag afwerkten maar nu reeds aan 10 à 15 zaten!!!!

• anemona

Deelnemer
    11 september 2005 om 16:42

Gelezen in de Kampioen het blad van de ANWB:
    Vraag:mijn vriend heeft een VW diesel en mengt 1 liter diesel met 1 liter zonnebloemolie en volgens hem rijdt hij daar prima op. Vraag: is dit schadelijk voor de motor ?
    Antwoord:
    Een dieselmotor zou zelfs op pure zonnebloem- of koolzaadolie kunen rijden maar er zitten wel een aantal haken en ogen aan.De zonnebloemolie smeert de inspuitpomp van de dieselmoter minder goed dan de diesel en dat kan ook schadelijk zijn. Ook kunnen de motor en de motorolie sneller vervuild raken. Bovendien is het wettelijk niet toegestaan op een brandstof te laten rijden waarvoor geen accijns werd betaald.Dit is vergelijkbaar met het illigaal rijden op accijnsvrije landbouwdiesel of gasolie. Men riskeert een flinke boete. Ons advies: niet doen !!

• Stropken

Deelnemer
    11 september 2005 om 16:59

Ik dacht echter dat er in België ook verscheidene auto’s rijden op zonnebloem-/koolzaad- en andere olie.

Echter weet ik niet of alle motoren geschikt zijn daarvoor.Ik rij met een HDi motor waar de inspuitdrukken tot 1800 kg gaan i.v.m een gewone diesel die mààr tot 180 kg gaat.En van zodra er een vuiltje of vocht andere dan mazout ingespoten wordt is het prijs!

B.T.W.Als ik mij de lessen van bij de Zeemacht(1965) herinner moet er een motor bestaan – ik vermeen de Stirling motor – die op ALLES rijd die maar vettig is (ook margarine).

• Stropken

Deelnemer
    11 september 2005 om 17:04

En verdorie,waarom géén lekkere benzinewagen kopen en zoals in ‘den oorlog’ een ‘gazogène’ op placeren.Ik hou van de geur van verbrand snoeihout of deze van de oude stoomlocomotieven.

Page 1 of 5

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader