Duikforum Duikforum GODD nieuwe plaats ?

• Creator
    Discussie

htweeo
    Deelnemer

hallo, heb ik weer iets over het hoofd gezien, of staat er nog geen nieuwe duikplaats vast voor de volgende godd?

• nieuwe plaats ?

Luc Dupas reageerde 17 jaar, 5 maanden geleden 8 Leden · 17 Reacties
  • Luc Dupas

Deelnemer
    25 augustus 2005 om 02:20

Ligt inderdaad nog niet vast… maar ’t zal allicht het volgende worden:

– 9u30 verzamelen aan de Berghse Diepsluis (of eventueel een duikstek aan de Grevelingen, v.b. de Nieuwe Kerkeweg), om 10u30 in ’t water, nadien natje/droogje/kletsen en tegen 13u30 doorrijden naar de tweede duikstek,

– 14u verzamelen aan de Soetersbout, 15u te water, nadien gezellig nakletsen in cafe/restaurant Storm in Bruinisse… 😉

• htweeo

Deelnemer
    25 augustus 2005 om 02:30

Dat wordt leuk, ben er nog nooit geweest, zet jij dan weer zo’n link met de perfecte route?
    De vorige ben ik niet één keer verkeerd gereden..:-)misschien wel een tip i.v.m. tijdsduur voor rustige chauffeurs.
    Route wel vanaf de westerscheldetunnel hé..thanks
    groetjes

• SVp

Deelnemer
    25 augustus 2005 om 02:39

Waarom worden voor de GODD’s dikwijls deze beginnersplaatsen uitgekozen ?

Mvg.,
    SVp

• Luc Dupas

Deelnemer
    25 augustus 2005 om 02:40

Voor de Berghse Diepsluis staat de routebeschrijving d’er al op… en voor de Soetersbout is het gewoon “de bende volgen” ’s middags… 😉

• htweeo

Deelnemer
    25 augustus 2005 om 02:42

Jaja zoals de vorige keer zeker…..;-)

• Luc Dupas

Deelnemer
    25 augustus 2005 om 02:45

Neenneen Danielle… deze keer moet ge volgen he… ;-)))

• htweeo

Deelnemer
    25 augustus 2005 om 02:49

De grote bende of een van die kleine bendes die halverwege rechtsomdraai maken…
    Nu ja in nederland is het gemakkelijker hé…je volgt een belgische nummerplaat….wou ik in de walen ook doen maar dat was pech…:-)

• SVp

Deelnemer
    25 augustus 2005 om 02:50

‘k Ga slapen. Die stekel van die doornkroon zeester is deze morgen uit mijnen duim gesneden en daarom was ik nog ff op voor een pijnstillerke.
    Maar nu ga ‘k dooke doen …
    Of strijken ?
    Mmmm, nee, toch maar dooke …

SVp,
    signing off

• htweeo

Deelnemer
    25 augustus 2005 om 03:39

stekel van een doornkroonzeester, das niet gewoon…kan je nog maanden last van hebben…das nu een van die dingen, afblijven…

• Luc Dupas

Deelnemer
    25 augustus 2005 om 08:31

Stefan had beter moeten weten inderdaad… “zeester” is vrouwelijk… ;-)))

• stach

Deelnemer
    25 augustus 2005 om 09:07

ik zal mezelf even de vrijheid gunnen om op SvP zijn vraag te antwoorden
    Luc corrigeerme gerust indien ik verkeerd redeneer.

Waarom beginnersplaatsen?

-Zoetersbout of het nu een beginnersplaats is of niet het is er mooi,je kan er makkelijk te water weinig of geen stroming (enkel om het hoekje) 90% van de mensen vind er zijn gading.
    -Met een grote groep (niet club) afspreken om op getij te duken is niet zo evident.
    -Op getij wil zeggen veel mensen op zelfde moment in het water.
    -Naar de godd’s komen dikwijls duikers met weinig ervaring die via de godd’s andere duikers ontmoeten en eventuele nieuwe buddy’s.
    -Bij de godd bijeenkomsten is het duiken bijna een facultatief gegeven.We willen allen een gezellige dag en een leuke duik.
    -Velen duiken op de godd dagen met een buddy die ze niet kennen.Met een vreemde buddy op een onbekende plaats gaan duiken lijkt mij niet ideaal.Kan perfect maar is niet het doel van Godd dagen dacht ik zo

en Luc? begrijp ik zo de spirit van Godd een beetje of krijg ik long hose met een sprinstrap eraan rond mijn nek gedraaid?

• Edgar

Deelnemer
    25 augustus 2005 om 09:15

Wanneer was de eerst volgende GODD ook al weer?

• HD

Deelnemer
    25 augustus 2005 om 09:16

Hoezo duiken facultatief??? Duiken is nooit facultatief! 😉

Tenzij als leugentje om bestwil… “We gaan op vakantie zo af en toe eens gaan duiken maar niet veel hoor schat; ’t is tenslotte geen duikvakantie hé..” :-)))

greetzzz;
    Dimi

• Luc Dupas

Deelnemer
    25 augustus 2005 om 09:37

Inderdaad Stach… perfect antwoord ! Op de GODD’s wil ik dat iedereen leuk en veilig kan duiken, ook de mensen met nog maar 5 duikjes en die “opgescheept” zitten met een voor hen totaal onbekende duik(st)er… 😉

Voor de rest zijn er nog “tussendoor”-duikdagen via dit en andere forums, en daar komen dan wel andere dingen aan bod, zoals v.b. midden juli een duikdag specifiek met een driftduik, enz.

• Laurens

Deelnemer
    1 september 2005 om 23:53

Maakt niet uit waar het is, ik ben er hoe dan ook weer bij… 🙂

• badeendje

Deelnemer
    2 september 2005 om 01:32

Vroeger vond ik Soetersbout ook wel een toffe plek voor een duik tussen de getijden of als je de kentering gemist had. Maar nu ik de grevelingen wat beter begin te leren kennen, geen haar op mijn hoofd dat er nog aan denkt om naar Soetersbout te gaan.

Duiken in water zonder stroming kunnen ze allemaal al (ze hebben immers een duikbrevet) dus denk ik dat het vooral voor de beginners interessant zou zijn eens op een plek met stroming te duiken, en aangezien er op een godd toch genoeg hoger gebrevetteerden aanwezig zijn zou dat geen probleem mogen opleveren voor de ploegindeling.

En duiken facultatief? 🙁 Sorry, maar om een gezellige dag te hebben ga ik geen 300 km gaan rijden, voor een leuke duik met alle plezier!!!

Maar organisatorisch is het uiteraard veel gemakkelijker om naar Soetersbout te gaan dan naar bvb zuidbout en toch kan iedereen thuis gaan zeggen dat ze in de oosterschelde gedoken hebben! 😉

• Luc Dupas

Deelnemer
    2 september 2005 om 04:22

De duiken op de GODD’s zijn inderdaad niet “facultatief” in de zin dat het totaal niet zou uitmaken waar we gaan duiken he. Maar gezien het “overschrijdende” karakter van onze GODD’s probeer ik wel stekken te nemen waar iedereen (!) aan zijn trekken kan komen en met een gerust gemoed te water kan… vandaar dus dat het niet altijd “top-locaties” kunnen zijn he…

Wat de Soetersbout betreft… inderdaad geen “superlocatie” maar v.b. met zeer sterke 7bft NW-wind op de GODD van 13/02 zag ik echt geen andere mogelijkheid om toch veilig en comfortabel te kunnen duiken… en al bij al is het zeker geen “slechte” stek hoor, als ik zo eens neus in mijn logboekje: sepiola’s en sepia’s, palingen, vorskwabben, grote snotolfen, baby-snotolfjes van amper 1cm groot, zeeappels, zeebaarzen, rosse vlokslakken, Millennium wratslakken, grondels en pitvissen in alle maten en gewichten, zeedonderpadden in alle maten en gewichten, zeenaalden, groene wierslakken, platvissen in alle maten gewichten, allerlei soorten kwallen (kompaskwallen, zeedruifjes, lampekappen, enz.), allerlei kreeften en kwallen… 😉

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader