Duikforum Duikforum Verloren / Gestolen Jetfin Large

• Creator
    Discussie

walvisshark
    Participant

Ik heb het ook aan mijn been… Gisteren op Wemeldinge parking, in zeer woelig water om in en uit te gaan… mijn JETFIN verspeeld.
    Het is een Jetvin van Scubapro, in maat Large, er hangt zo een origineel Amerikaanse rekker aan met zwarte slang. Nog een kenmerk is dat vooraan, op de bovenkant van de voet 2 gaatjes geboord zijn, opdat het water er zou uitlopen.
    Ben zelf met laag water nog gaan kijken maar zonder resultaat.

Mocht iemand ze gevonden hebben…
    Graag een seintje.

Thanks.

• Jetfin Large

Jimmy reageerde 17 jaar, 5 maanden geleden 6 Leden · 13 Reacties
  • jef

Deelnemer
    21 augustus 2005 om 10:56

ik heb daar eigenlijk een vraagsken over , nu bij die jetvins blijf eruitaard water in staan bij het terug uit water komen , als je daar een gaatje in boord kan het eriut (logisch) maar hebben die vins dan nog de zelfde werking of verminderd dat?(bij het duiken )
    ja , wally sharkske das pech hé vorige week ook ongelukkig geweest ,,mijnen bril kwijt , nu hij 1 vin ,maar als he u nu een paar nieuwe koopt hebt hé toch nog 1 in reserve da kun je niet van mijne bril zeggen hé.
    morgen ga ik er duiken en als ik hem tegen kom wa moet ik dan doen ? weet je wat ik leg hem op de parking naast de vuilbak en zal u dan iets laten weten via deze site .
    of nee ik breng hem mee

• Luc Dupas

Deelnemer
    21 augustus 2005 om 11:29

A hole or not a hole, that’s the question…

Het voordeel van een foot pocket zonder gaatjes is dat tijdens het duiken uw voet zich a.h.w. “vastzuigt” in die foot pocket en de vin bijna een “gewoon verlengstuk” is van uw voet en perfect zit. Ik heb het al voorgehad, vroeger bij mijn good old JetFins, dat tijdens de duik het hielbandje kapot ging (was totaal “verduurd”) en dat ik dat pas terug aan de kant merkte want tijdens de duik zelf bougeerde mijn voet in mijn vin geen millimeter…

De merde van een foot pocket zonder gaatjes is dat als ge goed passende vinnen hebt het een hele miserie kan zijn om op het einde van de duik die vin terug uit te krijgen… stoem maar waar, ik heb begin vorig jaar de ham strings van mijn rechterbeen eens serieus beschadigd door in een blijkbaar verkeerde houding mijn rechtervoet uit mijn vin te proberen krijgen… gewoon “vlak” stappen ging nog net, maar heb een week lang de trappen moeten op en af kruipen… pffff…

Maarre… een vraagske ivm al die verloren JetFins… kopen jullie die vinnen allemaal veel te groot zodat die gelijk wegfloepen als het hielbandje los zit? Of smijten jullie die gewoon weg omdat die te zwaar en loemp zijn?

• jef

Deelnemer
    21 augustus 2005 om 11:38

Hoi luc goe da je dat schrijft en weet van die jetvin ik was van plan daar gaten in te boren en ja nu je zegt die vinnen zuigen zich vast en dat is goed ook nu verliezen ik heb al wat sanse gehad telkens terug gevonden (ik ben nogal ne rappen hé) , wat er eigenlijk gebeurt is het volgende , ik heb bare botjes die zijn heel goed ,maar die spannen nogal goed in die vinnen en het wordt wel wat sleuren bij het uitdoen en dan plots joeps den boel uit en daar vliegen ze bij mij toch allé .
    kun je volgende week ergens duiken ?let op nog een 1/2 uur en ik ben weg ,dodo doen ikheb den nacht had

• Stropken

Deelnemer
    21 augustus 2005 om 11:38

’t Schijnt dat er een duiker de kanten afschuimt na iedere getij.Heeft nu bijna een volledige uitrusting!

• Luc Dupas

Deelnemer
    21 augustus 2005 om 12:00

> kun je volgende week ergens duiken ?
    Ge hebt dikke pech zenne Waakvis… in navolging van die posting van Mark heb ik besloten dat ik alleen nog maar ga duiken met leuke duiksters die niet van mij af kunnen blijven… iemand moet zich opofferen he… ;-)))

Grapje Jean-Pierre… we spreken nog wel af he ! Nu dinsdagavond zit ik in Ekeren en in ’t weekend moeten we wel iets kunnen regelen voor Zeeland…

• Stropken

Deelnemer
    21 augustus 2005 om 12:19

Luc,nie onder mijn duiven schieten,héé.

• jef

Deelnemer
    22 augustus 2005 om 19:00

Yes Luc dikke pech, in ’t weekend weer werken man, mijn laatste weekend , maar weekends 3.4/9 10.11/9 17.18/9 vrij af en ook niet de maandag nacht beginnen lukt da ?, en da van alleen maar met meisjes duiken die van u niet kunnen afblijven????? hoe weet je dat ik van u zal kunnen afblijven.???? !!!!! -)

• htweeo

Deelnemer
    22 augustus 2005 om 20:25

@walvisshark, ja dat was te verwachten hé, het was toch niet het weer om daar erin te gaan en vooral eruit te komen!.Wij hebben onze clubduik afgeblazen om die problemen te vermijden.

• Luc Dupas

Deelnemer
    22 augustus 2005 om 20:32

’t Zag d’er inderdaad niet “gezond” uit voor duik(st)ers met gezond verstand… ik was ook van plan daar een duikje te doen zaterdag (omdat o.a. SVp en Mork daar mogelijks gingen zijn) maar gezien de wind/golven ben ik gewoon uitgeweken naar de Zeelandbrug… maar daar stonden meer dan 60 auto’s en nog veel meer duik(st)ers die allicht ook allemaal uitgeweken waren naar daar en dan ben ik maar op de Soetersbout gaan duiken… lekker rustig… en Jacky en Spider, enz. waren daar ook… 😉

• walvisshark

Deelnemer
    22 augustus 2005 om 23:00

Allé, ik zal dan ook nog eens iets zeggen. Ik, wij zijn eigenlijk zonder veel problemen in het water gegaan. ALs je op de scheiding van de lichte blokken en de basaltblokken in het water gaat, kan je gewoon het water in lopen. Je moet de plaats wel kennen natuurlijk.
    Er zitten bovenop 2 gaatjes in elke vin omdat ik het ambetant vind dat ze vol water blijven staan na de duik… ok; ik zou ze kunnen omdraaien, maar nu loopt het water eruit, makkelijk. En ze plakken dus nog altijd evengoed aan mijn voeten blijkbaar.
    Ze is dus ook helemaal niet uitgefloept ! Ze schoof uit mijn handen, ik zag ze gaan en riep op mijn buddy die naast me stond maar die keek net een andere kant uit en was te laat om het zwart van de vin te zien… brutte pech.
    Ik weet het, als ik een paar nieuwe koop… heb ik inderdaad 1 reserve en dat kan je van een brilleke niet zeggen.
    Ik zal het dan zo maar bekijken.
    En htweeo… een clubduik had ik zeker ook niet laten doorgaan, daar heb je gelijk in. En met een beginner was ik zeker ook niet in het water gestapt…
    Seg, maar zo geraak ik niet aan mijn vin hé !

• walvisshark

Deelnemer
    22 augustus 2005 om 23:04

mannen, ge hebt niet gedronken…
    ge ziet het wel dubbel
    maar
    oefening baart kunst…

• htweeo

Deelnemer
    23 augustus 2005 om 00:27

eens rondkijken in de club, twee halve paren maken ook een paar. Bij mij is het gelukt,duik nu wel met een witte mares en een zwarte scubapro….is gemakkelijker om links en rechts terug te vinden 🙂

• Jimmy

Deelnemer
    29 augustus 2005 om 10:49

mijne buddy zijn vrouw heeft er een gevonde aan de tetjes ‘k weet niet of ze hem meegenomen heeft of aan een paaltje gehangen.
    Ik denk dat het een jetfin was met een veer ‘k zal ’t eens navragen

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader