-
In vorige artikeltjes werd er een apotheker genoemd die zéér goede pilletjes zelf zou draaien tegen de zeeziekte.Kan er mij nu iemand zeggen wie die apotheker is en hoe ik deze uiteraard kan bereiken/contacteren.Eerstdaags ga ik ook eens de Noordzee onveilig maken en dusdanig zou ik graag de nodige voorzorgen nemen.
-
Stropken,
Dienen apotheek is in Antwerpen.
Het zijn goeie pillekes hoor want ik heb die ook
Hier is het adres :
Apotheek Rievierenhof NV
Apotheker J. Van Goelen
Collegestraat 106 bus 3
2100 Deurne
Tel : 03/321 56 40groetjes en dikke kus
Algje
PS : zijn die tonnekes al afgeleverd bij Kristof ???
-
Inderdaad,schat.Ik heb er een stuk of vier afgelegd.Kleintjes en een grote,je moet maar de keuze doen.
En bedankt voor de info.Mijn buddy & passagiers zullen je indachtig zijn. -
Stropken,
Als je er eventueel zou omgaan naar Antwerpen, zou jij voor mij ook van die pillekes kunnen meebrengen ?
Niet echt dringend, maar als ik dan ook eens de noordzee wil gaan bevaren gelijk nen echten, dan ben ik voorzien hé. -
Zal eens vragen aan dienen apotheker als ik geen afname-depot moet opzetten voor de regio Oost- en West-Vlaanderen :-)))))
-
Dat is zeker géén probleem,ga hem eens bellen nopens de hoeveelheid/prijs en ik laat dat evt afkomen via één van onze chauffeurs uit het antwerpse.Ga je bellen/mailen nopens de hoeveelheden en de prijs.Ik ga varen op 14/08,dus ‘k mag niet te lang wachten.
En Algje,in feite hebben we al een afhaaldepot,of niet?? -
kan je ook niet gewoon touristill nemen?
2 dagen er voor elke dag 2 tabletjes en de dag zelf ook en zou moeten goed gaan (in theorie he) -
Stach,
Van touristill wordt ge slaperig en ik denk niet dat dit de bedoeling is van de duikers :-))
Nee, ik heb dit adres gekregen van een instructeur en ik was vroeger altijd super-zeeziek (super in hoofdletters dan). Ik heb alles geprobeerd, zelfs pillen gekregen van ons Belgisch leger, en niets hielp.
Deze helpen echter wel. Heb zelf een live-aboard in Egypte gedaan !!!!
Indien deze pillen niet zouden werken, dan zou ik er zeker geen reclame voor maken.
De prijs vorig jaar was : 14 pillen voor 7 euro. Niet echt goedkoop, maar iemand die telkens zeeziek is wil zelfs het dubbele er voor geven (als het werkt he)groetjes
Algje
Dju : zal mijnen percent moeten vragen aan den apotheker :-))))
-
Inderdaad,van diene Touristil wordt ge slaperig en twee dagen op voorhand nemen,ik ben dagelijks op de baan.En in Egypte heb ik het al gewaar geworden dat Touristil niet het ideaal middel is.
-
Ik heb net Apotheek Rievierenhof NV getelefoneerd.
Wat zij bereiden en verkopen kan elke apotheker hoor:het is een gewone bereiding op basis van een antihystaminicum (slaapverwekkend!!) met caffeïne (opwekkend!!). Elke huisarts kan je dit voorschrijven.
NB: elk antihystaminicum, ingenomen met een paar tassen sterke koffie of cola geeft hetzelfde resultaat.
Niet nodig dus om naar de andere kant van het land te rijden … -
als ke touristill slaapverwekkend vindt (vor de mensen die het wel werkt) moet je proberen aan Biodarmina cafeina geraken. je kan het wel zelf afleiden zeker : er zit cafeine in.
Heb ik vorig jaar in spanje gekocht toen ik ontdekte dat ik op niets en van niets ziek wordt maar dus wel van een boot hmmmm. mss kan je het hier ook wel verkrijgen.
is van de firma : Grupo(dan een raar symbool)Uriach
-
Biodramina is hetzelfde als Dramamine m.a.w. DIMENHYDRINATE dus SLAAPVERWEKKEND.
-
Hallo Stropken
Afgelopen week kwam ik in Spanje een duikster uit Duitsland tegen, die veel profijt had van z.g. acupunctuur banden om haar polsen. Deze soort elastieke banden hebben een knobbeltje wat op een bepaalde plek op je pols moet drukken, en kunnen gewoon tijdens de duik onder je pak blijven zitten. Voorheen gebruikte ze pillen, (nadeel daarvan is dat je wat suffig zou worden,) en met deze banden totaal geen last meer.
Misschien zijn er mensen die weten wat ik bedoel, als je een alternatief zou zoeken natuurlijk.
Succes, John
-
Ik kreeg van een actieve noordzee-zeiler volgend recept (kwam van een apotheker uit het Antwerpse):
Scopolamine HBr 0.2mg
Tripelenamine HCl 50 mg
Coffeine 100 mgPer gelule dt 14
Hij zegt dat het een paardemiddel is. Ik weet niet of het geschikt is voor de duiksport, gezien de hoeveelheid scopolamine (slaapverwekkend). De coffeïnne zal deze misschien wel voldoende counteren.
-
Dit recept heb ik hier vaker ‘voorbij’ zien komen.
Ik zou er sowieso niet zomaar spontaan mee beginnen.
En ZEKER eerst uitproberen ‘op het droge’ voordat je ermee gaat duiken !! -
Ik neem altijd touristil wanneer ik de Noordzee op ga ,je gaat er zeker niet van slapen onderwater .Maar ik heb die pillen van die antwerpse apotheker al geprobeerd maar bij mij helpen ze niet ,spijtig .
-
Heb ondertussen van een goeie ziel (bedankt F.R.)de belofte getelefoneerd gekregen dat hij mij én enkele pillen én het recept zal laten bezorgen in mijn vaste shop.Zal jullie na 14 augustus melden of het goed/slecht was.
P.S.Indien goed zoek ik dan enkele sponsors om dat in serie te produceren – naam SEAGRA.
-
Jojodive,heb ondertussen nog een paar jarretellen van mijn vrouw gevonden.Bij mijn eerstvolgende duik ga ik dat eens uitproberen.
P.S. Moet wel zeggen dat dat spant,zunne.
-
Luc,zit daar geen copyright op vorm & kleur.Had eerder gedacht aan roze & hartvorm (La Vie en Rose).
-
Als de pillen dan niet helpen ,dan zie je toch een mooie hartje overboord gaan :-))