Duikforum Duikforum Medisch Anti-zeeziek pilletjes.

• Anti-zeeziek pilletjes.

pyjamaduiker reageerde 17 jaar geleden 10 Leden · 23 Berichten
  • Stropken

Deelnemer
    31 juli 2005 om 22:44

In vorige artikeltjes werd er een apotheker genoemd die zéér goede pilletjes zelf zou draaien tegen de zeeziekte.Kan er mij nu iemand zeggen wie die apotheker is en hoe ik deze uiteraard kan bereiken/contacteren.Eerstdaags ga ik ook eens de Noordzee onveilig maken en dusdanig zou ik graag de nodige voorzorgen nemen.

• algje

Deelnemer
    31 juli 2005 om 22:50

Stropken,

Dienen apotheek is in Antwerpen.
    Het zijn goeie pillekes hoor want ik heb die ook
    Hier is het adres :
    Apotheek Rievierenhof NV
    Apotheker J. Van Goelen
    Collegestraat 106 bus 3
    2100 Deurne
    Tel : 03/321 56 40

groetjes en dikke kus

Algje

PS : zijn die tonnekes al afgeleverd bij Kristof ???

• Stropken

Deelnemer
    31 juli 2005 om 22:52

Inderdaad,schat.Ik heb er een stuk of vier afgelegd.Kleintjes en een grote,je moet maar de keuze doen.
    En bedankt voor de info.Mijn buddy & passagiers zullen je indachtig zijn.

• Webmaster

Deelnemer
    31 juli 2005 om 23:04

Stropken,
    Als je er eventueel zou omgaan naar Antwerpen, zou jij voor mij ook van die pillekes kunnen meebrengen ?
    Niet echt dringend, maar als ik dan ook eens de noordzee wil gaan bevaren gelijk nen echten, dan ben ik voorzien hé.

• algje

Deelnemer
    31 juli 2005 om 23:08

Zal eens vragen aan dienen apotheker als ik geen afname-depot moet opzetten voor de regio Oost- en West-Vlaanderen :-)))))

• Stropken

Deelnemer
    31 juli 2005 om 23:17

Dat is zeker géén probleem,ga hem eens bellen nopens de hoeveelheid/prijs en ik laat dat evt afkomen via één van onze chauffeurs uit het antwerpse.Ga je bellen/mailen nopens de hoeveelheden en de prijs.Ik ga varen op 14/08,dus ‘k mag niet te lang wachten.
    En Algje,in feite hebben we al een afhaaldepot,of niet??

• algje

Deelnemer
    31 juli 2005 om 23:21

Stropken, zal je later deze week wel eens bellen !!!

• stach

Deelnemer
    31 juli 2005 om 23:30

kan je ook niet gewoon touristill nemen?
    2 dagen er voor elke dag 2 tabletjes en de dag zelf ook en zou moeten goed gaan (in theorie he)

• algje

Deelnemer
    31 juli 2005 om 23:37

Stach,

Van touristill wordt ge slaperig en ik denk niet dat dit de bedoeling is van de duikers :-))
    Nee, ik heb dit adres gekregen van een instructeur en ik was vroeger altijd super-zeeziek (super in hoofdletters dan). Ik heb alles geprobeerd, zelfs pillen gekregen van ons Belgisch leger, en niets hielp.
    Deze helpen echter wel. Heb zelf een live-aboard in Egypte gedaan !!!!
    Indien deze pillen niet zouden werken, dan zou ik er zeker geen reclame voor maken.
    De prijs vorig jaar was : 14 pillen voor 7 euro. Niet echt goedkoop, maar iemand die telkens zeeziek is wil zelfs het dubbele er voor geven (als het werkt he)

groetjes

Algje

Dju : zal mijnen percent moeten vragen aan den apotheker :-))))

• Stropken

Deelnemer
    1 augustus 2005 om 00:13

Inderdaad,van diene Touristil wordt ge slaperig en twee dagen op voorhand nemen,ik ben dagelijks op de baan.En in Egypte heb ik het al gewaar geworden dat Touristil niet het ideaal middel is.

• roger

Deelnemer
    1 augustus 2005 om 11:21

Ik heb net Apotheek Rievierenhof NV getelefoneerd.
    Wat zij bereiden en verkopen kan elke apotheker hoor:het is een gewone bereiding op basis van een antihystaminicum (slaapverwekkend!!) met caffeïne (opwekkend!!). Elke huisarts kan je dit voorschrijven.
    NB: elk antihystaminicum, ingenomen met een paar tassen sterke koffie of cola geeft hetzelfde resultaat.
    Niet nodig dus om naar de andere kant van het land te rijden …

• stach

Deelnemer
    1 augustus 2005 om 12:10

als ke touristill slaapverwekkend vindt (vor de mensen die het wel werkt) moet je proberen aan Biodarmina cafeina geraken. je kan het wel zelf afleiden zeker : er zit cafeine in.

Heb ik vorig jaar in spanje gekocht toen ik ontdekte dat ik op niets en van niets ziek wordt maar dus wel van een boot hmmmm. mss kan je het hier ook wel verkrijgen.

is van de firma : Grupo(dan een raar symbool)Uriach

• stach

Deelnemer
    1 augustus 2005 om 12:11

oops het is biodRamina de r vergeten

• roger

Deelnemer
    1 augustus 2005 om 14:47

Biodramina is hetzelfde als Dramamine m.a.w. DIMENHYDRINATE dus SLAAPVERWEKKEND.

• jojodive

Deelnemer
    1 augustus 2005 om 15:35

Hallo Stropken

Afgelopen week kwam ik in Spanje een duikster uit Duitsland tegen, die veel profijt had van z.g. acupunctuur banden om haar polsen. Deze soort elastieke banden hebben een knobbeltje wat op een bepaalde plek op je pols moet drukken, en kunnen gewoon tijdens de duik onder je pak blijven zitten. Voorheen gebruikte ze pillen, (nadeel daarvan is dat je wat suffig zou worden,) en met deze banden totaal geen last meer.

Misschien zijn er mensen die weten wat ik bedoel, als je een alternatief zou zoeken natuurlijk.

Succes, John

• Plonzertje

Deelnemer
    1 augustus 2005 om 17:10

Ik kreeg van een actieve noordzee-zeiler volgend recept (kwam van een apotheker uit het Antwerpse):

Scopolamine HBr 0.2mg
    Tripelenamine HCl 50 mg
    Coffeine 100 mg

Per gelule dt 14

Hij zegt dat het een paardemiddel is. Ik weet niet of het geschikt is voor de duiksport, gezien de hoeveelheid scopolamine (slaapverwekkend). De coffeïnne zal deze misschien wel voldoende counteren.

• anemona

Deelnemer
    1 augustus 2005 om 17:14

Dit recept heb ik hier vaker ‘voorbij’ zien komen.
    Ik zou er sowieso niet zomaar spontaan mee beginnen.
    En ZEKER eerst uitproberen ‘op het droge’ voordat je ermee gaat duiken !!

• pyjamaduiker

Deelnemer
    1 augustus 2005 om 20:27

Ik neem altijd touristil wanneer ik de Noordzee op ga ,je gaat er zeker niet van slapen onderwater .Maar ik heb die pillen van die antwerpse apotheker al geprobeerd maar bij mij helpen ze niet ,spijtig .

• Stropken

Deelnemer
    1 augustus 2005 om 20:52

Heb ondertussen van een goeie ziel (bedankt F.R.)de belofte getelefoneerd gekregen dat hij mij én enkele pillen én het recept zal laten bezorgen in mijn vaste shop.Zal jullie na 14 augustus melden of het goed/slecht was.

P.S.Indien goed zoek ik dan enkele sponsors om dat in serie te produceren – naam SEAGRA.

• Luc Dupas

Deelnemer
    1 augustus 2005 om 20:54

Blauw en ruitvormig uiteraard… ;-)))

• Stropken

Deelnemer
    1 augustus 2005 om 20:55

Jojodive,heb ondertussen nog een paar jarretellen van mijn vrouw gevonden.Bij mijn eerstvolgende duik ga ik dat eens uitproberen.

P.S. Moet wel zeggen dat dat spant,zunne.

• Stropken

Deelnemer
    1 augustus 2005 om 21:00

Luc,zit daar geen copyright op vorm & kleur.Had eerder gedacht aan roze & hartvorm (La Vie en Rose).

• pyjamaduiker

Deelnemer
    1 augustus 2005 om 21:08

Als de pillen dan niet helpen ,dan zie je toch een mooie hartje overboord gaan :-))

Weergave: 1 - 23 van 23 reacties

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader