Duikforum Duikforum Medisch Klaren

• Creator
    Discussie

Pebe
    Deelnemer

Sinds enkele weken ervaar ik iets heel “vervelends”…

Tijdens de zwembadtrainingen heb ik steeds problemen met klaren.
    Eerste sprong in het water, naar de bodem en gelijk druk op het voorhoofd en last van mijn oren… (ik klaar al voor ik aan de bodem ben maar moet altijd moeite doen)
    Helemaal geen last van verkoudheid alle kanalen zijn volledig open???

Buiten duiken geeft dan weer helemaal geen problemen???

Iemand hier ook al eens last van gehad en zoja wat of op welke manier kan ik dit voorkomen???
    Der is mij al verteld dat het gewoon met het chloorwater te maken heeft.
    Raar vind ik want ik heb hier nog nooit problemen mee ondervonden.
    Een tijdje terug moest ik int zwembad zo goed als niet klaren (effe slikken en alles was in orde)…

Peter

• Klaren

sid reageerde 17 jaar, 3 maanden geleden 9 Leden · 10 Reacties
  • dennisv

Deelnemer
    10 juni 2005 om 09:04

sinusitis (druk in voorhoofd is daar sterk symptoom van)

• davy

Deelnemer
    10 juni 2005 om 09:58

‘k heb daar ook dikwijls last van.
    vooral na een paar keer bril leegmaken, of even zonder bril zwemmen, en alles zit potvast.
    het zou blijkbaar met een allergische reactie met het chloor te maken hebben.

• stach

Deelnemer
    10 juni 2005 om 10:41

chloor en sinussen gaan in het geheel niet goed samen

zo veel mogelijk bril oplaten in het zwembad.uw sinussen zullen u dierbaar zijn.
    telkens als ik ga zwemmen mag ik er zeker van zijn dat ik 2 dagen later met een snotvalling zit.
    gezellig is anders maar ja…

• Joe Piler

Deelnemer
    10 juni 2005 om 15:16

Volgens mij is de chloor de oorzaak, misschien is er nu meer chloor in het water dan vroeger?
    Ik heb zoiets raar voor met bril leeg blazen. Buiten heb ik daar geen enkel probleem mee, in het zwembad de eerste keer ook niet, daarna gaat het steeds moeilijker. Er lijkt op den duur nog nauwelijks lucht door mijn neus te komen.

• Luc Dupas

Deelnemer
    10 juni 2005 om 15:31

Tell me all about it… ;-(

Vroeger in jongere dagen zat ik in het zwembad, met of zonder masker, meer onder dan boven water… en de miserie is begonnen met wat minder jong te worden… 1 keer bril afzetten in het zwembad is genoeg om binnen de paar minuten alles te laten blokkeren en dan is het gedaan met spelen… tot de volgende dag of soms langer… Chloor-allergie en/of NARES (Non-allergic Rhinitis with Eosophilia Syndrome)… iets waar blijkbaar steeds meer mensen last van hebben… Wreeeeeeeeeeed ambetant… Zeker als men dan voor meer NELOS-sterren en -strepen verwacht dat je allerlei zeehondenkunstjes met vidanges aan de lopende band moet demonstreren onderwater… lukt niet dus… ;-(((

@Pebe: spring je met of zonder masker in het water? Als je zonder masker springt knijp je best je neus dicht want anders pers je van de slag gelijk een hoop rommelwater in je sinussen! En als je met je masker op springt, probeer dan al eens VOOR je springt te klaren… als ikzelf dat niet doe en gelijk naar -3m plof is het ook direct koppijn en oorpijn…

• rubella

Deelnemer
    10 juni 2005 om 16:02

Als je er enkel de laatste weken last van hebt… Zou het geen milde vorm van hooikoorts kunnen zijn?

Ik heb gelijkaardige problemen, met dat verschil dat ik train in een zwembad waar er nauwelijks chloor aanwezig is. Men werkt er met ozon ed meer. Dus voor mezelf zoek ik het probleem niet direct bij het chloor. En ik weet dat ik last heb van hooikoorts, zodus. 😉

• Joe Piler

Deelnemer
    10 juni 2005 om 16:18

Ik ben een zware hooikoortspatient. Maar van zo gauw ik mijn hoofd onder water steek, verdwijnen de ongemakken. Geen niesbuien, lopende of verstopte neus, ik kan zelfs zonder problemen klaren. Duiken is in deze tijd van het jaar dus een echte verademing voor mij.

• SVp

Deelnemer
    10 juni 2005 om 16:59

Indeed Joe, ik ook.
    Maar sinds ik een paar jaar geleden begonnen ben met voor elk pollenseizoen een set van 3 Pollinex spuiten te gaan halen, heb ik op zich al VEEL minder last !

Cheers,
    SVp

• Joe Piler

Deelnemer
    10 juni 2005 om 17:04

Inderdaad SVp, ik volg die kuur nu ook al enkele jaren. Er hielp geen enkel middel meer om de symptomen te bestrijden. De laatste jaren begon Zyrtec terug te helpen. Dit jaar gaat het redelijk goed. Wel wat last van een lopende neus, maar de hevige niesbuien blijven uit. Ik kan eindelijk weer normaal functioneren in deze tijd van het jaar. Vroeger kon ik zelfs geen autoraampje open zetten in deze periode. Niet echt plezant als het warm is.

• sid

Deelnemer
    10 juni 2005 om 18:40

pebe, ik zou ook aan zoiets denken als het cloor in het zwembad.
    Je kan die chloorallergie laten testen bij de NKO.
    Voor wie last heeft van cloor, mijn NKO heeft me Cirrus en Aerius aanbevolen, ik neem Cirrus nt preventief maar enkel als ik voel dat ik last heb na de training. 1 cirrus en gn snot, gn pikkende ogen noch niezen. en zo kan ik goed slapen!

Van hooikooorts heb ik ook last. Ik zorg dat ik een half uurtje tevroeg op de duikplek aankom en waai eens goed uit met die frisse lucht in Zeeland. Weg pikogen en snotneus. Ben ik een helf uur terug thuis, terug pikogen en snotneus. ik vermoed dat luchtvervuiling er ook mee te maken heeft.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader