Duikforum Duikforum Uit fouten leren Wéér duikongeval Gorishoek?

• Creator
    Discussie

Stropken
    Deelnemer

Op duikerslog gelezen dat twee belgische mannen na ‘een diepe duik’ in de problemen zijn geraakt gisternamiddag en dat de landelijke politie nu een onderzoek instelt.Wééral Gorishoek.
    Mensen toch,dat gaat de verkeerde weg op!!!!

• Wéér duikongeval Gorishoek?

dARC reageerde 17 jaar, 4 maanden geleden 19 Leden · 36 Reacties
  • kingo

Deelnemer
    22 mei 2005 om 18:12

Nee stropken….niet weeral Gorishoek…pfff

• kingo

Deelnemer
    22 mei 2005 om 18:18

De duikers, twee Belgische mannen, hadden problemen bij het naar boven komen na een duik op grote diepte………………………………Gorishoek heeft er niets mee temaken.
    Allee, weeral een aantal weken gissen enz…….Nee,doe de diepte die je aan kan verdorie,niet deze die op je kaartje staat!!!!!!!!!!-57 meter…:-((((((((((((
    Schiet dan nog niet over op minder diepere duiken.
    Ja zeg wel,wanneer gaat dat stoppen???NOOIT zeker

• Stropken

Deelnemer
    22 mei 2005 om 18:31

Kingo,ik ging af op wat er op het duikerslog stond.En ja,ik maakte er mij ook weer pisnijdig op.Ik moest weer denken op 16/04.
    En dat stoppen,als het zo blijft duren zullen er wel ‘beperkende maatregelen’ getroffen worden zoals ze in Olland zeggen.

• Joe Piler

Deelnemer
    22 mei 2005 om 18:37

Wat gaan ze daar in hemelsnaam zoeken op -57 meter? Ik ben blij dat ik geen kik krijg van diepe duiken. Ik krijg een kik van lange duiken. 2 uren wegblijven met mijne 15 liter, met nog minimum 50 bar in de fles. Trouwens hoe langer je onder water bent, hoe groter de kans dat je mooie dingen ziet.

• kingo

Deelnemer
    22 mei 2005 om 18:38

ik begrijp het.heb het ook gelezen.Och ja……….Ga er zeker niet over kankeren deze week(heb er ECHT geen zin meer in),maar gaan duiken,want tis men laatste week.En ik ga het “proberen” veilig te houden.En genieten van de beestjes.
    Duik ze stropken

• Donald

Deelnemer
    22 mei 2005 om 20:44

zitten jullie ook zo te melken ,zagen en kankeren bij elke verkeersongeval ,toch stappen jullie elke of bijna elke dag in de auto ?????? Hoe meer volk iets doet hoe meer ongevallen er zullen gebeuren ,als morgen 80 % minder auto’s op de baan zijn zullen de ongevallen ook minder zijn zeker wel de laatste jaren is er veel meer volk dat aan sportduiken doet dus er zullen er ook meer iet voor hebben als je daar niet mee kan leven en een risicoloos leven wil dan moet je zeker stoppen met in de auto te stappen zeker ni met de motor gaan rijden en ook ni gaan sportduiken .Kruip lekker in uwen zetel en kijk TV maar eet ni te vet of ge krijgt iet aan uw hart . BTW ik zien er ni veel hun stinksigaretten laten wetende dat ze daar meer risico me lopen op longkanker .

greetzz

• movieman

Deelnemer
    22 mei 2005 om 21:47

Donald,

Dit is echt een belachelijke redenering!
    Naar -57m duiken in stroming met weinig zicht, is even dom als met u fiets tegen 100 km per uur een berg afrijden!
    Deze vergelijkingen gaan niet op!
    Jij bent duidelijk 1 van die personen die gelijkaardige duiken doet en maar vind wie zich verbrand moet op de blaren zitten!
    Ik zeg dat niemand iets te zoeken heeft op zo’n diepte in dergelijke omstandigheden en hopelijk gaat de vooral oude garde van de Nelos dit ook ooit eens doorkrijgen!
    Laat ons een kat een kat, noemen ik weet niks van het ongeval af ken de personen niet maar steek mijn handen er voor in het vuur dat ze van de nelos zijn!
    Misschien waren ze bezig met 1 van hun fantastische proefen uit te voeren!

• Stropken

Deelnemer
    22 mei 2005 om 21:58

Inderdaad.En als er teveel verkeersongevallen gebeuren gaan ze overal flitspalen zetten,meer controles verrichten,snelheid beperken,enz enz.

M.a.w. als er te veel duikongevallen gebeuren gaan ze ook maatregelen nemen!En zo moeten de goeien het bekopen door de schuld van die ‘cow-boys’.

• Luc Dupas

Deelnemer
    22 mei 2005 om 22:51

Toch eventjes op de rem gaan staan hoor… op “duikerslog” zegt een of andere Ollander iets over “diepe duiken”… en we weten dat alles dieper dan -15m voor Ollanders gelijk “diepe duiken” zijn… en dan wordt hier gelijk gegoocheld met -57m en dat maar voor waar aangenomen en dan ineens ook maar de (on)nodige conclusies aan vastgehecht??? Even wel wezen he… dit is het bericht van “Omroep Zeeland”:

**** In Zeeland zijn in het weekend zeker vier duikers in de problemen gekomen. Het ging in alle gevallen om Belgen.

Bij Scharendijke zaten zondagochtend twee duikers in de moeilijkheden. Ze zijn naar het ziekenhuis in Goes gebracht. Zaterdagmiddag hadden bij de Gorishoeksedijk op Tholen twee andere duikers problemen. Ook zij zijn naar het ziekenhuis vervoerd.

In beide gevallen stelt het Korps Landelijke Politie Diensten een onderzoek in naar de toedracht. *****

Er staat dat niks (!) over “diepe” duiken, laat staan over -57m… trouwens… op Scharendijke moet ge daarvoor al een serieuze schup meehebben onderwater… 😉

• Donald

Deelnemer
    22 mei 2005 om 22:58

“” is even dom als met u fiets tegen 100 km per uur een berg afrijden!””

er zit elke zomer een hoop volk voor zijn TV om naar een hoop gekken te kijken die bergen op en af rijden in Frankrijk en daar vallen ook al eens doden bij gaan we nu de TOUR ook afschaffen ,denk het ni he er gaat te veel geld in om en in de duiksport ni dus daar kankeren en mekkeren maar F1 ed daar mogen doden vallen voor de sport ,beetje hypocriet hé

een maat van mij gaat voor de fun en competitie aan 80 km/uur (ja gemeten met een speedgun)
    een bergheling vol rotsblokken af , das dus geen macadam zoals voor die janetten van de TOUR hé ,als ze daar vallen kan uw kopken in spijs aan de rotsblokken blijven hangen ondanks het dragen van een helm .
    Kijk als we iedere sport die gevaarlijk is aan banden gaan leggen dan kunnen we evengoed in onze zetel blijven zitten en moddervet worden ,niemand verplicht je om een gevaarlijke en risico sport te doen dus ga ook ni mekkeren tegen echte venten :-)) die het wel willen doen en die bereid zijn om als het mis gaat op de blaren te zitten . Als gij ni naar 57m wil gaan ga dan ni maar ga ni melken als een ande het wel wil .

“”Inderdaad.En als er teveel verkeersongevallen gebeuren gaan ze overal flitspalen zetten,meer controles verrichten,snelheid beperken””

zelfs met die flitspalen en als iedereen zich aan de snelheid houd zullen er elk jaar meer doden vallen in het verkeer dan in gelijk welke sport dus gade gij nu stoppen met in uw auto te kruipen?? ,enne volgens u moeten de goei het bekopen door zich aan de snelheid te houden en meer controles te ondergaan ??????????????? als ge nen goeien zijt volgens mij moet ge ook geen schrik hebben voor flitspalen of zijn er goei snelheidsovertreders en cow-boy snelheidsovertreders ????????????

enne voor het gek van de dam is ,dat van die echte venten is een graptjen hé dus voor die die traag van begrip zijn of gewoonweg dom DAT VAN DIE ECHTE VENTEN IS EEN GRAPTJEN

• N2Junkie

Deelnemer
    22 mei 2005 om 23:07

Ik weet pertinent zeker wat er gebeurd is. Ze zijn in de problemen geraakt door inspanningen tijdens de duik. Ze hebben hun schop meegenomen en op scharendijke een putteke gemaakt tot 57m diep. Over zware inspanning gesproken.

Zijn ze dood of hebben ze een zware deco of zo? Ze zijn in de problemen geraakt, dat is het enigste wat we weten. Trek er nu eens allemaal nog geen conclusies uit zoals die oenen van wat is het, omroep zeeland, blijkbaar een roddelomroepke van mijn kl*ten.

Ik zal maar zwijgen voor ik helemaal uit mijn krammen schiet.

Tussen haakjes, ik was voor de verandering niet in zeeland dit weekend……

Trouwens, ik zou diegene die ooit in de problemen zijn gekomen op -15 niet te eten willen geven hoor.

Jan

• Donald

Deelnemer
    22 mei 2005 om 23:09

het is dus hek van de dam ipv gek van de … ,ik zal het zelf maar zeggen voor en ander daar over gaat melken

• blue

Deelnemer
    22 mei 2005 om 23:13

Is dat hier nu altijd hetzelfde liedje?

Trek uw conclusie’s als er harde feiten zijn, en niet uit dit beetje nattevingerwerk.

• anemona

Deelnemer
    22 mei 2005 om 23:14

Sorry: dit staat er :

Vier Belgische duikers in de problemen
    SCHARENDIJKE – Twee duikers uit België zijn zondagmiddag in de problemen gekomen in het Grevelingenmeer bij Scharendijke. De duikers zaten ter hoogte van de jachthaven op zeven meter diepte en zijn te snel naar de oppervlakte gekomen. Toen beiden eenmaal boven water waren, werden ze onwel. Het tweetal is met reddingsboot Griend uit Ouddorp uit het water gehaald en met ambulances naar het ziekenhuis in Goes gebracht. Zaterdagmiddag raakten bij Gorishoek (Tholen) ook al twee Belgische duikers in de problemen. Ook zij zijn naar het ziekenhuis gebracht

• pyjamaduiker

Deelnemer
    22 mei 2005 om 23:16

Dus wat weten we ,dat ze in de problemen zijn geraakt.Hoe en waarom dus niet !!!!!!
    Dus het is wat te vroeg om met modder te smijten !!!

• Willij

Deelnemer
    22 mei 2005 om 23:22

Klopt pydjama.

Maar….”de Belgen” hebben de laatste jaren wel vaak pech.

• pyjamaduiker

Deelnemer
    22 mei 2005 om 23:25

Spijtig genoeg moet ik je daar in gelijk geven ,maar de reden waarom het altijd die belgen zijn zou ik niet weten ??????

• kingo

Deelnemer
    22 mei 2005 om 23:52

Ja stropken……..tis nogal wat hee ;-(((((((((((
    De volgende keer als ge ergens iets leest,tweemaal nadenken vooraleer je hier wat neerschrijft hee tegenwoordig.Kzou kikke al denken dat het jouw schuld is.

Je zou verdomme bang zijn van sommigen hun reaktie hier. :-(((
    Laat maar voormij op het item “discussie” in de toekomst!!
    We nemen het iets gemakkelijker dan.vb:”zwans ” ;-)))

• Stropken

Deelnemer
    22 mei 2005 om 23:57

Juust Kingo.En ‘k had wél geschreven ” Op duikerslog gelezen ……”.

Volgende keer schrijf ik “Ga zelf eens lezen op duikerslog …..”!

• Luc Dupas

Deelnemer
    23 mei 2005 om 08:04

Geen probleem hoor Stropken!!! Alleen… “duikerslog” is dikwijls “van horen zeggen”… en dan ga je beter eerst even kijken naar het originele bericht… in dit geval hadden ze het van “Omroep Zeeland” en daar werd eigenlijk met geen woord gerept over “grote diepte”…
    A propos, op “Omroep Zeeland” staat ondertussen de teller op 5… blijkbaar zijn in ’t weekend 3 ipv 2 duikers in moeilijkheden geraakt… zonder enige verdere tekst en uitleg.
    Zie http://www.omroepzeeland.nl/Nieuws/NieuwsIndexRO.htm#3

• Dedjutoch

Deelnemer
    23 mei 2005 om 08:48

Ergens in een bericht in de pers vermeldt een reporter dat duikers in de problemen kwamen na een “diepe” duik. Enkele lezers maken van diep -57 meter, en het spel zit weer op de wagen.
    Wanneer zijn we eindelijk zo ver dat we de verslaggeving van journalisten met de nodige zakken zout gaan nemen! Wij duiken immers niet met zuurstof, en -10 meter is niet diep!

Als we AL de bullshit die dergelijke journalisten neerpennen voor waarheid nemen, dan zijn we allemaal potentiële zelfmoordenaars!

En… eigenlijk gek, we lezen enkel iets over ongevallen of bijna ongevallen met Belgische duikers. Als er wat op de Noordzee gebeurt met Nederlanders (en er zijn al wat incidenten en ongevallen geweest op de Noordzee vorig jaar) dan lezen we daar niets over! Het heeft waarschijnlijk enkel “sensatiewaarde” als er wat gebeurt met Belgen!

Lees het, zou ik zo zeggen, maar zet de zak zout er maar naast!

Maar het blijft natuurlijk “leuk” als men over domme dingen van domme Belgen kan schrijven! Dat wordt in Nederland gretig gelezen!

• dARC

Deelnemer
    23 mei 2005 om 09:19

De Noordzee is iets verder van de pers verwijderd dan de OS. Als er traumaheli´s beginnen te vliegen en landen op plaatsen waar veel mensen dit zien, of als er duikers het water uit gedragen moeten worden op plaatsen waar veel mensen dit zien, dan kan je verwachten dat de pers hier op af komt als vliegen op stroop. Dat de pers dan niet weet waar ze over praten is te verwachten, want de meeste mensen die niet duiken, hebben geen flauw benul waar we mee bezig zijn.

Als ik even advocaat van de duivel mag spelen, maar er zijn veel meer problemen met belgische duikers in de OS dan met nederlandse duikers. En als je denkt dat we het “leuk” vinden om over ongevallen van belgische duikers te lezen of te praten, dan is er een steekje los in je hoofd. Het is zeer vervelend om steeds te worden aangesproken op dode of zwaar gewonde duikers als je tegen iemand zegt dat je een duiker bent. We moeten gaan oppassen, want het kan best gaan gebeuren dat de gemeentes langs de OS het duiken in de OS aan banden gaan leggen of reguleren, omdat ze het aantal ongevallen waar de traumaheli voor langs moet komen de pan uit stijgt. Als het meer dan 1x per maand raak is op Gorishoek, gaan politici zich misschien afvragen of ze het duiken daar niet moeten verbieden en ik vind het een veel te mooie duikplaats om kwijt te raken!!

• Stropken

Deelnemer
    23 mei 2005 om 10:20

Voilà dARC,dat was ook mijn redenering.Blij dat ik niet de enige ben die dat begrijpt.

• N2Junkie

Deelnemer
    23 mei 2005 om 12:59

Ik wil niet moeilijk doen hoor, maar waar komt het cijfer 57 vandaan? Nergens gelezen.
    Nog een vraagje, waar vind je op Gorishoek 57m diepte. Kan iemand mij de compasrichting geven. Denk dat ik zeeeer ver zal moeten duiken, of eerder, daar moet je op Gorishoek niet voor zijn, dat vind je daar niet.

En oh oh, wat is diep?????? 15, 20, PADI, NELOS, ach, dat is allemaal zo relatief hé. Ik ga graag naar -42, 43m, doe het ook dikwijls en goed gepland. Iemand problemen mee? Doe het dan niet hé. Ikke wel. Risico’s zijn groter, wellicht, maar oefening baart kunst.

Jan

• N2Junkie

Deelnemer
    23 mei 2005 om 13:58

Van duikertslog

Duikers in moeilijkheden (23-05-2005)

Dit weekend raakten verschillende duikers in moeilijkheden. Zaterdag om 15.55 uur betroffen het drie Belgische duikers bij de Gorishoeksedijk bij Scherpenisse. Het waren een 39-jarige man uit Namen, een 37-jarige man uit Spy en een 41-jarige vrouw uit Eghezee, die aan het duiken waren op ongeveer 45 meter. Ze werden alledrie naar het ziekenhuis in Goes vervoerd, maar ze zijn ondertussen huiswaarts gekeerd.

Zondag omstreeks 11.30 uur waren het twee duikers bij de Haven Kloosternolweg in Scharendijke.

Het betroffen ook nu Belgische duikers, een 49-jarige vrouw uit Saint Gilles en een 53-jarige man uit Frameries. Hoe diep zij precies aan het duiken waren is onbekend. De twee werden naar het ziekenhuis in Goes gebracht maar het is niet bekend of zij daar nog steeds verblijven. De juiste oorzaak van beide ongevallen is onbekend.

//////////

Wat is dat toch met die duikers op Gorishoek. Voor 45m bij Gorishoek te halen moet je redelijk serieus de put in. Weten die dan niet dat ze van die verschrikkelijke daalstromingen kunnen krijgen? Lezen die dan verdomme niets voor het plannen van de duik?

Aan allen, als je op Tholen naar -45 wilt, ga dan naar de keten duiken. Veel makkelijker om zeer diep te gaan, zonder al te veel risico.
    En ook voor de Walen, even oor te luisteren leggen betreffende de duikstek die je wil beduiken bij mensen die er al gedoken hebben. Of effe lezen op het internet wat voor stek het is.
    Gorishoek is verdomme geen steenputteke hé. Ze gaan het verdomme nooit leren. Gelukkig is alles nog goed afgelopen. Voor het zelfde geld hadden we 3 vermiste duikers, dood… Je moet niet ver zoeken om het laatste vermist geval “met ervaring” te vinden.
    Famillie of niet, ik spaar mijn woorden niet meer als het over Gorishoek gaat.

Diep duiken op Gorishoek doe je niet met beginnelingen (40 duiken is nog nen bleu). Hou je aan max 30m, niet bij straffe wind en hou dat koord aan. Je bent door de stroming mekaar zo kwijt.

Zonder info in te winnen ga je niet duiken op Gorishoek als je het niet kent. Het is 1 van die zeer linke plaatsen aan de Oosterschelde.

Na de duik ga je goeiedag gaan zeggen tegen de schoon meiskes in de Zeester. Hoort er gewoon bij.

Laat dit nu eindelijk eens het laatste accident zijn op die hoek.

Jan

Page 1 of 2

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader