Duikforum Duikforum Medisch tanden getrokken

• tanden getrokken

thierri reageerde 14 jaar, 11 maanden geleden 13 Leden · 24 Berichten
  • MANTA

Deelnemer
    3 mei 2005 om 20:19

hallo
    hoelang moet ik wachten voor het duiken als ik mijn tanden doe trekken
    ja tot alles genezen is , ja ok
    maar kunnen er daarna ook problemen zijn, vb door en luchtbel in het tandgat

het is misschien en domme vraag , maar ik vraag maar

• Trico Traco

Deelnemer
    3 mei 2005 om 20:34

Als je ze allemaal laat trekken zal je wel moeten wachten op een gebit!
    Als er wordt genaaid,wachten tot de draadjes eruit gehaald worden.Anders tot de wonde toe is.
    Ikzelf heb eens in Safaga een tand laten trekken(hoektand) en de volgende dag was ik weer aan het duiken zonder problemen.
    Van luchtbellen hoef je geen angst te hebben.

• Werner

Deelnemer
    3 mei 2005 om 20:36

Heb je een mailtje gestuurd.

• Stropken

Deelnemer
    3 mei 2005 om 20:40

Heb je echt dat risico genomen TT!!Hebben eens in Hurghada een ’tandarts’ aan het werk gezien op zijn terras (straatkant),nou zeg!!!Dan maak ik nog liever eens ruzie met mijn beste vriend.

• rubella

Deelnemer
    4 mei 2005 om 01:34

Ik zit met hetzelfde probleem. Er moet dringend een wijsheidstand (echt waar!) getrokken worden. Ik zie het niet zitten omdat ik vrees dat ik een langere tijd niet ga mogen duiken. Hoopte het ergens vorige winter te laten fixen, maar heb gans de winter doorgedoken. πŸ™‚

iemand een idee bij wijsheidstand? Hoe rap mogen die draadjes weg?

• Ocean

Deelnemer
    4 mei 2005 om 05:03

draadjes op een klassieke plaats mogen eruit na ongeveer 8 dagen. In de mondholte en verhemelte laat men ze gemakkelijk 14 dagen zitten omdat het nogal een “beweeglijke” omgeving is.

• Trico Traco

Deelnemer
    4 mei 2005 om 08:34

Stropken
    Was nog drie dagen voor de reis naar Safaga naar de tandarts geweest om die tand te laten verzorgen.Had hem gevraagd die tand te trekken,maar dat was volgens hem niet nodig.
    Reeds in de vlieger had ik een pijnlijk gevoel in die tand.
    Na de eerste duik was de pijn niet meer uit te houden.De pijn verdween pas na enkele uren met veel aspirinnekes.Na de tweede duik ikke met een taxi naar Safaga dorp.
    Als ik dat huis waar de tandarts was zag, zonk de moed in mijn schoenen.Eenmaal in de wachtkamer was ik stomverbaast daar enkele dames tussen de 20 en 30 jaar te zien zitten.
    De tandpijn was op slag verdwenen,ik kreeg opeens pijn op andere plaatsen.
    Deze dames zaten daar zonder hoofddoek,modern gekleed en geschminkt.Zeer mooie vrouwen en vriendelijk.
    Ik moest zelf mijn beurt niet afwachten en dan kwam ik in de behandelingskamer.Een boom van een vent die tandarst!Zijn praktijk was middeleeuws ingericht.
    Na een pikuur met een reuze spuit,enkele minuten wachten,was de tand eruit.Diene gast weefde er geen doekjes om!
    Ook de rekening viel voor mijn begrippen mee (30 DM of 15 Euro)Voor hem zal dat wel een goeie dag geweest zijn.
    Heb thuis toch eens mijn bloed laten onderzoeken,je weet wel….

• HD

Deelnemer
    4 mei 2005 om 10:12

Hey Rubella;

Ik heb verleden jaar ook last gekregen in een wijsheidstand een week of twee voor we naar Turkije vertrokken om te duiken πŸ™ . Heb toen antibiotica en pijnstillers gekregen en na onze reis onmiddelijk alle vier laten uithalen in’t ziekenhuis (dit omdat er ene nog deels onder het kaakbeen zat en van een andere zat de wortel rond een zenuw.) Heb toen 14 dagen met draadjes rondgelopen en dan nog een week niet gedoken.
    Het kan langer zijn dat je niet mag duiken als de tandwortel tot aan de sinusholte komt. Dan doen ze deze “verbinding” weer dicht met iets maar moet je even langer opletten met drukverschillen meen ik me te herinneren.
    Ik had in’t begin van 2004 hierover ook een vraag gesteld hier en toen was er een uitleg gekomen van een dokter meen ik me te herinneren.

Ik ben alleszins blij dat ik er vanaf ben; en zeker dat ze er alle 4 uitzijn, want ik betwijfel het of ik een tweede keer zou weergaan moest het de optie gekozen hebben om het in twee keer te laten doen πŸ˜‰

(TIP: als je allergie hebt neem dan zeker voldoende pillekes, en ga niet buiten in de tuin werken zoals ik; want als je dan plots moet niezen scheuren de draadjes soms een beetje in met als gevolg weeral bloed in de mond. Langs een kant had een draadje zich een stukje in het tandvlees gesneden en was reeds gedeeltelijk ingegroeid. Da’s dan ook weer nie zo plezant als de tandarts da moet openknippen… “tja, het draadje zit in het tandvlees; ik zal er even een knipke moeten in geven…’t gaat efkes pijn doen maar ik ga u hiervoor geen spuitje geven”… snel betaald en rap naar huis een paar pijnstillers wezen slikken πŸ™ )

• MANTA

Deelnemer
    4 mei 2005 om 20:41

hallo
    graag wil ik iedereen bedanken voor het te reageren op mijn vraag
    wel wanneer ik mijn tanden doen trekken
    wel als ze nu zeer pijn doen gaan ze er nu uit
    thx en nog fijne duiken in binnen en buiten land
    groetjes manta

• rubella

Deelnemer
    4 mei 2005 om 21:26

En ook ik wil jullie bedanken voor het antwoord op mijn vraagje!

• rubella

Deelnemer
    30 augustus 2007 om 14:19

yep, gisteren heeft de tandarts ook de mijne verwijderd… spuitjes op 8 verschillende plekken (ik ben behoorlijk ongevoelig voor verdoving) en 5 minuten later lag de tand in het potje.

en nu naar mexico!

• buceador

Deelnemer
    30 augustus 2007 om 14:52

jamaar Rubella,

het is wel de bedoeling dat je ongevoelig word TIJDENS de verdoving ,
    als je ongevoelig bent VOOR de verdoving waarom dan verdoven ?
    ge kon die tand dan toch zo laten trekken ,
    en spuitjes op 8 verschillende plekken , vond hij dienen tand niet toch.
    dat was nen tandarts met nen blinde geleidehond zeker πŸ˜‰
    tssssss waar gaat dat naar toe joengjoengjoeng

• SVp

Deelnemer
    30 augustus 2007 om 17:48

Nee ge lacht daarmee, ik moet ook minstens 3 tot 5 prikken krijgen voor werk aan mijn bijterkes.
    Bij mij werkt dat ook niet al te goed.
    Maar ik ben wel “een kleinzereke”, dat wel …

• Lazy Charles

Deelnemer
    30 augustus 2007 om 17:56

Tja Rubella, Als er dan toch geen wijsheid inzit kan je die tand inderdaad beter laten verwijderen.

• Luc Dupas

Deelnemer
    30 augustus 2007 om 18:08

> Nee ge lacht daarmee, ik moet ook minstens 3 tot 5 prikken krijgen voor werk aan mijn bijterkes.
    Mmm… bel een volgende keer misschien eens naar 015/414921… ‘k heb daar al tandartsen “op maat” bezig gezien, echte pro’s, ze zijn zelfs al op TV gekomen met hun patienten… πŸ˜‰

• Trico Traco

Deelnemer
    30 augustus 2007 om 18:11

Mijn tandarts kan mijn tanden verzorgen en trekken zoveel ze wil.Ik hoef nooit geen spuit want dat is zo een mooie vrouw dat ik………

• Luc Dupas

Deelnemer
    30 augustus 2007 om 18:15

Ge kunt ze dan wel maar 32 keer gaan zien he TT… πŸ˜‰

• SVp

Deelnemer
    30 augustus 2007 om 18:24

Luc Dupas schreef:
    Mmm… bel een volgende keer misschien eens naar 015/414921… ‘k heb daar al tandartsen “op maat” bezig gezien, echte pro’s, ze zijn zelfs al op TV gekomen met hun patienten… πŸ˜‰

Ik denk dat ik pas. Ik heb hun naalden al eens gezien …

• Trico Traco

Deelnemer
    30 augustus 2007 om 22:30

” Ge kunt ze dan wel maar 32 keer gaan zien he TT… ;-)”

Die moet stapel zijn op mij.Iedere keer vind ze iets anders om toch maar een rendez-vous met mij te hebben

• Lazy Charles

Deelnemer
    31 augustus 2007 om 08:01

vooral gaatjes zeker Trico :-))

• Luc Dupas

Deelnemer
    31 augustus 2007 om 08:47

Bwah… TT ziet er nochtans geen gaten in dat die leuke tandartse zo net boven hem hangt… πŸ˜‰

• fingolfin

Deelnemer
    31 augustus 2007 om 09:32

Heb ooit ook zo een tandarts (vr)gehad. Die moest niet vragen om mijne mond te openen. Toen die zich over mij boog en ik in hare decoltΓ© kon zien viel mijn onderkaak op mijne schoot.

• Trico Traco

Deelnemer
    31 augustus 2007 om 11:42

In haar decoltΓ© kijk ik niet,maar als ze met haar rechter boezem tijdens de behandeling op mijn bovenarm drukt,krijg ik wel rare gevoelens.En die teef weet dat ook!

• thierri

Deelnemer
    31 augustus 2007 om 12:14

Weergave: 1 - 24 van 24 reacties

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader