Duikforum Duikforum Medisch allergie

• allergie

stevie reageerde 17 jaar, 3 maanden geleden 6 Leden · 7 Berichten
  • stevie

Deelnemer
    2 mei 2005 om 21:26

Een vraagje:
    2jaar geleden heb ik me een nieuwe duikbril( nu niet zo nieuw meer )gekocht en sindsdien heb ik regelmatig last van een allergische reactie boven de lip (allemaal blaasjes en gezwollen bovenlip).Ik heb dit alleen als ik in zout water duik.Zijn er mensen die dit kennen en weten of er een remedie tegen bestaat ? Alvast bedankt en groeten

• Whiteshark

Deelnemer
    2 mei 2005 om 23:29

Dat ligt niet aan je duikbril maar aan het zout water, of tenminste wat er in dat zout water leeft. Gewoon wat Vaseline op de blootgestelde delen strijken en het probleem is gegarandeerd opgelost.

• david

Deelnemer
    2 mei 2005 om 23:35

mischien tegen een kwal gezommen

• Stropken

Deelnemer
    2 mei 2005 om 23:41

Al eens gekeken uit welke materie je bril en/of mondstuk is?Als ik mij niet vergis heb je voor gevoelige mensen anti-allergische mondstukken & brillen.Maar vaseline smeren voor je begint te duiken kan zeker géén kwaad.

• Jellyfish

Deelnemer
    3 mei 2005 om 01:54

1/dit lijkt me niet echt typisch voor een allergie aan het materiaal van de bril, dan zou je eerder last hebben op het gehele oppervlak waar de bril heeft gezeten,dus een hele ring rondom je ogen.

2/als het om een allergie aan het materiaal ging, zou je het ook in het zwembad en zoet water moeten hebben,maar dit is niet het geval.

dat zijn dus 2 argumenten die tegen een allergie pleiten.

wat is het dan misschien wel?

-te veel druk op je lip , soort van mini-squeeze
    -irritatie door het zout (ik krijg dikke lippen van te veel zoute pindanootjes te eten,echt waar!)
    -misschien zijn het koortsblaasjes?

koortsblaasjes kunnen op vele manieren ‘uitgelokt’ worden; het is het herpesvirus dat in je zenuwbanen ‘klaarzit’ om toe te slaan op het moment dat je immuunsysteem verzwakt is; door stress,vermoeidheid,of ook UV stralen. misschien zijn dit factoren die bij elkaar komen als jij gaat duiken, bijvoorbeeld in zee in een of ander zonnig oord, niet veel geslapen, …

om uit te maken wat het dan juist is kun je best de volgende keer dat je die blaasjes hebt ze eens aan de dermatoloog laten zien.
    stel dat het koortsblaasjes zijn,dan kan je er medicatie voor nemen.
    in dat geval moet je wel voorzichtig zijn, want als die blaasjes kapotspringen zijn ze superbesmettelijk!
    dus geen masker uitlenen en dergelijke.

toch de moeite om te laten nakijken.

veel succes!

• Trico Traco

Deelnemer
    3 mei 2005 om 11:58

En ingeval van een dekoongeval,eerst de vaseline afvegen !

• stevie

Deelnemer
    3 mei 2005 om 20:29

Bedankt voor de tips.Zal de vaseline zeker eens proberen.Kan nooit geen kwaad om zoiets in je duikzak te hebben. lol

Weergave: 1 - 7 van 7 reacties

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader