Duikforum Duikforum Medisch kindjes en NKO probs

• Creator
    Discussie

Werner
    Participant

Mijn dochter wordt binnen een weekje 8j en ze sukkelt al jaren met NKO probs, ttz. al 2x buisjes gehad (deze zijn er sinds verleden week ook uit) verkoudheden legio, keelontstekingen etc.Ze is al geruime tijd in behandeling bij een NKO arts die zegt dat ze er zal moeten uitgroeien…ondertussen mag ze dus al terug een hele tijd niet gaan zwemmen terwijl ze dit zeer graag doet…ze mag zwemmen met het hoofd boven water…maar daar is niet echt aan te beginnen voor een kind.
    Als kind was mijn keel ook mijn zwakke plek, (ook nu sukkel ik er nog regelmatig mee)blijkbaar heeft mijn dochter dit geerfd.
    Allergietesten zijn al enkele malen gebeurd enkel voor pollen van boom x was er een verhoogd risico

Nu begin ik zo stilaan het water in het zwembad te verdenken als mogelijke oorzaak van de probs, en ik vraag me af of het medisch mogelijk is bepaalde bloedtesten te doen specifiek gericht op de chemicaliën die in de waterzuiveringinstallatie van het zwembad gebruikt worden.
    para(medici) laat maar horen, de anderen ook natuurlijk.

• kindjes en NKO probs

botervisje reageerde 17 jaar, 5 maanden geleden 6 Leden · 6 Reacties
  • Stropken

Deelnemer
    28 april 2005 om 21:44

Kleinzoon van nu 9 j had enkele jaren terug dezelfde problemen.Ook buisjes laten zetten door Dr Boedts in Maria Middelares + aangepaste behandeling.Buisje zijn er nu al lang uit en die beer heeft nu geen enkel probleem meer.
    Goed mogelijk dat het genetisch is want opa had/heeft dezelfde problemen gehad.De dokter die je geneest is steeds de beste zeggen ze.Dr Boedts heeft o.a. de trommelvliezen van mijn schoonzoon vervangen!!

• Jacky Shark

Deelnemer
    29 april 2005 om 00:06

Werner, ik weet dat jaren geleden een art. is verschenen in den Hippocampus over de chemie van het zwembadwater!!! Chloor is niet alles wat er in zit, maar ook “beestjes”, afkomstig van slijmen(neus en nog wat)…ooit in het zwembad van Hasselt een drol gezien in de buurt waar de mensen hun oefeningen deden met maskers ledigen, apnee en de rest…Bwaaaah …
    als je alles wat er in zit onder een microscoop zou kunnen zien, ik denk dat we allemaal ermee zouden stoppen om nog zijn kop onder water te steken. Bacterieëen doen hun vuil werken ook buiten de aanwezigheid van chloor en anderen schimmels. Ik zal proberen dit art.terug te vinden…goed is het niet voor ons keel en neus en de rest die ermee verbonden is.

• SVp

Deelnemer
    29 april 2005 om 02:08

Na het verwijderen of spontane expulsie van diabolo’s moeten kinderen nog minstens 3 tot 4 weken uit het water blijven. Als daarna middels otoscopie vastgesteld wordt dat de perforatie bilateraal volledig weer gesloten is kan ze terug het water in. Moest er nog een kleine residuele opening zijn is de kans op een middenoorontsteking (otitis media) met al die zwembadbacterieën wel zeer groot !
    Als ze last heeft van haar gehoorgang (zwemmersoor of otitis externa) dan kan je met zure druppels werken.
    Als ze trommelvliesproblemen heeft, dan kan je eens denken aan op maat gemaakte zwemmers-oordoppen van Lapperre die het oor vochtdicht afsluiten. NIET voor duikers !
    Omdat ze diabolo’s kreeg ga ik er van uit dat ze zowizo al een middenoorontsteking ontwikkelde, en dat kan best van zwembadwater komen. Het is bijna overal een extreem smerige collectie van micro-organismen die je niet in je lijf wil hebben …
    Als ze buitengewoon gevoelig is, dan is het misschien een goed idee om meteen na een zwembadbezoek de mond te spoelen/gorgelen met Hextril oid.

Ik hoop dat ze snel beter wordt, want een kind uit het water moeten houden is inderdaad hélemaal niet prettig …

Mvg.,
    SVp

• Lazy Charles

Deelnemer
    29 april 2005 om 07:32

Werner, wij hadden gelijkaardige problemen vele jaren geleden met onze oudste.
    Om toch te kunnen zwemmen raadde de KNO ons toen aan naar een hoorcentrum te gaan en oorstoppen op maat te laten maken. Dit zijn silicone stoppen waar normaal oorappperaten worden ingebouwd.
    Heeft hij een klein jaar mee gezwommen dat het een plezier was om zien zonder verdere problemen.

• Werner

Deelnemer
    29 april 2005 om 07:44

Die silicone oorstoppen zijn op maat gemaakt en voor schoolzwemmen zelfs gebruikt met een sinusband om die plugs ni kwijt te raken,was (€20 voor 2 stuks) maar volgens haar mama is het zo’n gedoe om er op te letten dat ze goed zitten en dan nog blijven zitten, dat het zonder de ouders erbij geen haalbare kaart is om ze niet te verliezen.
    Bij het douchen wortden die plugs ook gebruikt volgens de NKO kan het water (leiding) op zich geen kwaad maar wel de zeep/shampoo.
    @ svp oorontstekingen zijn ons zeer goed bekend 🙁

• botervisje

Deelnemer
    29 april 2005 om 16:57

2 van onze 3 hebben ook deze oorstoppen gehad. Netjes afgewerkt en op maat. Ze waren helemaal niet moeilijk in te brengen en verliezen deden ze die ook nooit.Ik kan die dingen alleen maar aanraden.
    Onze jongste heeft jaren gekampt met oorontstekingen, bronchitis tot longontstekingen toe. Bleek dat hij (waarschijnlijk) allergisch was aan de hooistofmijt. Gelukkig is hij eruit gegroeid en het is hem zeken niet meer aan te zien:-)))

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader