Duikforum Duikforum Reizen scapa flow

• scapa flow

Hans Nuytten reageerde 16 jaar, 7 maanden geleden 8 Leden · 16 Berichten
  • pascali70

Deelnemer
    28 april 2005 om 11:46

Heeft er iemand ervaring met een reis naar Scapa Flow ? Welke duikcentrum ? Is er een reisbureau in België van waaruit je alles kan regelen ? ….

• Hans Nuytten

Deelnemer
    28 april 2005 om 13:41

Hallo Pascali70,

Ik heb geen weet van een reisbureau in België die kant en klare duikreizen naar “Scapa Flow” aanbiedt.Maar ik zou toch eens mijn licht opsteken bij “Dive Away”.Deze mensen
    staan open en hebben de ervaring om avontuurlijke duikreizen te organiseren.
    Je kan misschien eens contact opnemen met “Johan”(Scapa Flow reis,nog enkele plaatsen).
    Zie verder:topic op het reisforum.Hij kan je misschien ook nog tips geven.

Duikgroeten van,

Hans

• SVp

Deelnemer
    29 april 2005 om 02:17

Wanneer je klaar bent met je avontuur, wil je me dan eens mailen met je ervaringen aub ? Ik wil ook al een tijdje eens een Scapa Flow escapade op poten zetten, maar weet ook niet goed hoe er aan te beginnen …

Mvg.,
    SVp

• Jean-Marie

Deelnemer
    29 april 2005 om 07:42

Als er interesse is (voor september 2006 b.v.), wil ik het gerust organiseren.
    Caro vindt het er, voor een vakantie buiten het seizoen (in juni, juli en augustus blijven we in België om de NZ te duiken), te koud en te risky op slecht weer voor de prijs (toegegeven, voor de prijs van Scapa Flow kun je naar de Maldiven). En alleen ga ik niet zo ver weg 🙂

Ik had in 2003 geïnformeerd om met de Fogo Isle mee te gaan maar wegens gebrek aan voldoende interesse hebben ze uiteindelijk de reis afgeblazen.

• Hans Nuytten

Deelnemer
    29 april 2005 om 10:31

Hallo Jean-Marie,beste duikvrienden,

Ik heb ook reeds een volledige studie gemaakt om naar “Scapa Flow” te gaan.En ik ben tot het besluit gekomen dat het een hele onderneming is om daar te geraken(vergt tijd en geld)
    Maar ik heb tijdens mijn speurtocht een alternatief gevonden welke ik eens goed onder de
    loep heb genomen.Dit is mijn bevinding:de westkust van Scotland bij het stadje “Oban”.
    (http://www.oban.org.uk/).Oban is gemakkelijk te bereiken,door met Ryanair te vliegen op
    Glasgow (Presswick)en van daaruit met een huurwagen of trein(+/- 2 uur)naar Oban(eindsta-
    tion).Oban is een klein en gezellig stadje(hotelletjes,veel B&B,Pubs,Bars,enz….)dat ook
    als uitvalbasis dient om te duiken en de streek te verkennen(kastelen van de clans,meer
    van Lochness,whisky fabriekjes,enz….).
    Vanuit Oban vertrekken enkele charterboten voor dagtrips om te duiken in “The Sound of
    Mull”op wrakken die bij naam tot de verbeelding spreken.Enkele voorbeelden:Hispania,
    Rhondo,Thesis,Shuna en de Breda(zie divernet).Naast de wrakken hebben ze ook nog andere
    duikstekken(dropp-offs,riffen,enz…).
    Het beste duikcentrum bij Oban is “Puffin” ( website:www.puffin.org.uk/ ).
    Daar vindt je veel info over het duiken zelf.
    Dit was dan een beknopte weergave voor een alternatief naar Scotland.
    Als je nog vragen hebt kun je me gerust mailen.

Met de duikgroeten van,

Hans

• Hans Nuytten

Deelnemer
    29 april 2005 om 10:36

website:”Puffin Dive Center”
    http://www.puffin.org.uk/

• Toontje

Deelnemer
    29 april 2005 om 10:41

Hoi Jean Marie,

Ik stond voor 2003 ook op de Scapa Flow lijst :-((
    Mocht je een groepje geinteresseerden bij elkaar krijgen en een reis die kant op organiseren, wil je me dan op de hoogte houden? Ik zou graag mee gaan.

• Cthulhu

Deelnemer
    29 april 2005 om 10:53

Wij gaan in September 2005. Je kan altijd Johan contacteren, Toontje.

• Toontje

Deelnemer
    29 april 2005 om 10:55

Thx. Heb je mail gestuurd.

• pyjamaduiker

Deelnemer
    29 april 2005 om 11:00

Moesten er nog plaatsen vrij zijn ,laat me dan ook eens iets weten .De reis in 2003 is voor mij ook niet doorgegaan .

Danny

• Cthulhu

Deelnemer
    29 april 2005 om 13:13

Toontje, Pyjamaduiker, heb zojuist met Johan gesproken en is zeker nog plaats. Probleem is wel dat we momenteel nog maar met zijn zessen zijn en dat de boot dient gecharterd te worden voor 12. Maw. als we niet zeker zijn dat we nog 4 pers. bij vinden wordt de prijs per pers. opeens een stuk hoger. Er dient binnenkort een beslissing genomen te worden over het al of niet laten doorgaan.

Hij ging trachten vanavond nog in te loggen op het forum.

• Stropken

Deelnemer
    29 april 2005 om 14:35

Tracht eens contact op te nemen met Luc Leys van GreenForce.Deze heeft reeds op Scapa Flow gedoken (ik dacht tussen de 80 en 100 m diep).Echter moet je voor daar te duiken speciale vergunningen hebben.

• pyjamaduiker

Deelnemer
    29 april 2005 om 16:20

Ik zie die reis anders wel zitten hoor ,al wel goede dingen van Scapa Flow gehoord.

• pyjamaduiker

Deelnemer
    29 april 2005 om 16:51

@Cthulhu

Ik moet vanavond werken maar johan kan me altijd bereiken op mijn email

• SVp

Deelnemer
    29 april 2005 om 23:07

Hoi,

Voor 2005 moet je niet naar mij kijken.
    Dat wordt voor mij iets voor 2006 of 2007 …
    Trop is te veel. 🙂

Mvg.,
    SVp

• Hans Nuytten

Deelnemer
    17 januari 2006 om 10:15

Beste duikvrienden,

Ik heb juist een mail gekregen van Ronald Struyf ( cdt Fourcault )met de melding
    dat een 9 daagse trip naar “Scapa Flow” gepland staat voor augustus 2006.
    Vertrek is voorzien op vrijdagavond 11/08/2006 richting de Orkney’s en terug in Antwerpen
    op zondag 20/08/2006.
    Voor de mensen die graag deze e-mail en annex zouden willen ontvangen met meer informatie kunnen mij gerust een mailtje sturen.

Met de duikgroeten van,

Hans

Weergave: 1 - 16 van 16 reacties

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader