Duikforum Duikforum Medisch Nieuwe datum PFO onderzoek

• Nieuwe datum PFO onderzoek

Dreamerke reageerde 16 jaar, 9 maanden geleden 7 Leden · 21 Berichten
  • Jacky Shark

Deelnemer
    25 april 2005 om 11:07

Ik heb zo juist een mail gekregen van Dr Germonpre…het is mogelijk de 20 mei om 13.00 deel te nemen aan dit onderzoek…jullie kunnen contact opnemen met
    http://www.daneurope.orgresearch@daneurope.org
    Uiteraard is de adres nog altijd :
    MILITAIR HOSPITAAL VAN NEDER OVER HEEMBEEK…
    DOEN, niet treuzelen, zijn kop in het zand steken helpt niemand, integendeel…de uitslag blijft appart van de verzekering, ook DAN…en er is niemand dat gaat later zeggen indien de uitslag positief is, dat het duiksport voor u persoonlijk afgelopen is…
    Voor de nodige info’s, er zijn al een paar topic te vinden in deze rubriek..indien jullie meer willen weten , zal Dr Germonpre een folder zenden met de medische uitleg.

• Jacky Shark

Deelnemer
    15 mei 2005 om 14:54

Laatste mail van Dr Germonpre ivm een ev. geschikte datum is:
    de 27 mei.
    Indien jullie belangstelling en tijd hebben, neemt gerust contact.

• Jacky Shark

Deelnemer
    15 mei 2005 om 14:57

De 20 mei is afgeschaft, dit ivm het onderzoek wegens omstandigheden.

• Jacky Shark

Deelnemer
    27 september 2005 om 15:39

Effekes dit terug aan het oppervlakte laten drijven, we zijn allemaal vergeetachtig!!!

• anemona

Deelnemer
    27 september 2005 om 16:40

In Nederland heb ik nog steeds niets verder over het onderzoek in Rotterdam gehoord

• Jacky Shark

Deelnemer
    27 september 2005 om 16:41

Mail bij Dr Germonpre, mss dat hij meer weet hieromtrent.

• Jacky Shark

Deelnemer
    9 oktober 2005 om 19:45

Ondertussen een mail van hem gekregen ivm een datum:
    de 24/10 of de 27/10 a.s…
    DOEN mensen!!!

• DEREGGE

Deelnemer
    14 oktober 2005 om 19:21

Vraagske: Als diene PFO test positief is betekend dat dan het einde voor mijn duikcariere??

• Luc Dupas

Deelnemer
    14 oktober 2005 om 19:24

Neen… want ’t is een “blind” onderzoek in de zin dat men u niet vertelt of ge een PFO hebt of niet… 😉

• DEREGGE

Deelnemer
    14 oktober 2005 om 19:26

Dat houd toch geen steek want dan duiken alle mensen die eraan deel hebben genomen daarna gewoon verder onwetend of ze op een dag plots DCS kunnen krijgen ondanks zich aan de tabellen te hebben gehouden

• Luc Dupas

Deelnemer
    14 oktober 2005 om 19:44

Inderdaad Alexis… het is een ONDERZOEK om te zien, en in hoeverre, PFO inderdaad een serieuze factor is bij DCS… En om dat onderzoek te onderbouwen heb je data nodig, en dat is nu juist te bedoeling, data verzamelen… Ikzelf was reeds in januari 2002 “proefkonijn” van Peter Germonpre, en ik weet inderdaad niet of ik een PFO heb of niet, maar ik ben wel een van hun “datapunten”… en ik duik ook na dat onderzoek, zoals het trouwens de bedoeling is, op dezelfde manier verder als voorheen, met dezelfde veiligheidsmarges, enz. enz. enz. maar moest ik ooit een DCS (hopelijk niet natuurlijk) oplopen kom ik in de DAN-statistieken en kunnen ze hun inzichten/conclusies weer wat besturen en/of bevestigen…

Het is dus NIET de bedoeling dat je bij Peter gaat om zelf te weten of je een PFO hebt of niet, en of je op basis daarvan je duikactiviteiten en -gewoonten moet bijsturen! Als je dat wil te weten komen moet je gewoon zo’n onderzoek aanvragen.

Trouwens… moest je echt een zeer zware PFO hebben, dan zal Peter je dat wel melden hoor… ’t zou volledig tegen de medische ethiek zijn om zoiets dan te verzwijgen!
    En bovendien… ’t is niet omdat je geen PFO hebt dat je geen DCS zou kunnen oplopen ondanks dat je je aan de tabellen gehouden hebt he! Of ’t is ook niet zo dat omdat je een PFO hebt (ik dacht dat 20-25% van de duikers een PFO hebben…) dat je gelijk DCS oploopt…

• Jacky Shark

Deelnemer
    14 oktober 2005 om 20:59

Yep, 1 op de 4 heeft een PFO, maar niet 1 op de 4 heeft DCZ…dat is juist het probleem.
    1 op de 40.000 duiken eindigd met een DCZ, dit op 300.000 duiken per jaar in ons land. Van die 1/40.000 duiken heb ge een voorgeschiedenis, nml, te diep te lang te koud geen lucht geen trappen enz..enz…bij een kleine aantal van de 40.000 heb ge ook DCZ dit bij duikers die alles en veilig gedaan hebben, doch zijn deze mensen niet allemaal PFO patiënten..
    Ik dacht dat ik ooit gelezen had op een DAN ALERT magazine dat duiken mss de PFO tijdelijk doet ontstaan…in ieder geval, zonder proefkonijnen kunnen onze vrienden P Germonpré en T Balestra dit nooit weten.. waarom twijfelen??? Nu bent u mss een potentieel PFO”drager” maar u wil het nooit/niet weten, juist zoals iemand denkt dat prostaatkanker alleen voor de andere is en aldus alle gratis onderzoeken onnuttig vindt, want als ik het zoudt weten, wat dan met de…..de rest!!!! zal ik nog mijn vrouw kunnen verwennen enz…
    raar vergelijking, ik weet het, maar door zijn kop in het zand te steken zullen we het nooit weten. Behalve als er iets gebeurd.

• Jacky Shark

Deelnemer
    14 oktober 2005 om 21:12

Erger nog: stel, ik ben een “PFO drager”, aangesloten bij bvb ARENA.
    Ik duik sinds jaren en opeens kom ik te sterven tgv een DCZ. De autopsie van mijn lichaam zal aantonen dat ik een PFO hebt!!! Kunnen we vaststellen dat van de ARENA geen centen gaat komen voor de weduwe??? Ik vrees van wel…
    Nu u ben een deel geworden van deze PFO onderzoek…u hebt een nr gekregen van DAN RESEARCH en in geval van, wordt naar de data gekeken en u bent positief bevonden!!!
    U bent bij DAN aangesloten, dus uw centen zul je ook niet zien, of uw weduwe???
    NEEN, want DAN RESEARCH en DANEUROPE.ORG werken onafhankelijk van elkaars, dus geen potten kijkers bij Dr Germonpré zijne data’s(trouwens is dit onderzoek door DAN gesponsord).
    Na 5 jaar kun je naar de uitkomst vragen, en het zal u meegedeeld worden: positief of negatief.
    In geval dat de uitkomst positief is, zul je mss de raad krijgen om geen diepe duiken of deco duiken of geen stijgproeven of met Nitrox 32% maar met tabel 21% verder te duiken, maar men zal u niet ontmoedigen om niet meer te mogen duiken, wel met een aanpassing.
    Is dit niet fair genoeg???

• DEREGGE

Deelnemer
    15 oktober 2005 om 19:28

Ja dat is waar,
    Maar voor dat je echt technisch begint te duiken kanten van Normoxic en trimix ben je verplicht cardiologische proeven af te leggen waaronder ook een dopler test. Deze laatste geeft ook een 90% zekerheid over een eventuele PFO wil je de 100% dan wordt het sondeke slikken. Dus ja ben al wat meer gerust.
    Ook heb ik vernomen dat de PFo onderzoeken van DAN gericht zijn op recreatief duiken dus als je technisch duikt tel je toch al niet meer mee

• Grazy Seahorse

Deelnemer
    15 oktober 2005 om 19:53

Miljaar,en wat als ge begint te duiken met Assurantorix en Asterix??

• anemona

Deelnemer
    15 oktober 2005 om 19:58

dan krijgt ge er een tijdmachine bij!

• Luc Dupas

Deelnemer
    15 oktober 2005 om 20:00

Of ge hebt ipv wat meer O2 wat meer N2 in uwen nitrox gedaan… 😉

• DEREGGE

Deelnemer
    17 oktober 2005 om 18:44

gene paniek seahorse. Die 2 geven u wel een drankske en naart schijnt wordt ge daar groot en sterk van “heb da ook maar van horen zeggen”

• Jacky Shark

Deelnemer
    24 oktober 2005 om 12:13

Ik hoorde juist van iemand dat er nog plaats is voor de 27°…mochten jullie een halve dag verlof of zoiets, neem gerust contact met Dr Germonpré.
    Dag allemaal.
    Yoepie.

• Godiva

Deelnemer
    26 oktober 2005 om 15:11

heb idd gehoord dat er een afzegging is geweest van een groepje dat ging komen morgen, waardoor er verschillende vrije plaatsen zijn… . 13u NOH

• Dreamerke

Deelnemer
    29 oktober 2005 om 21:07

Heykes allemaal

Heb afgelopen donderdag samen met mijn vriend deelgenomen aan dit onderzoek.
    Kmoet zeggen, is echt wel interessant. Voordien krijg je een zeer leerrijke uitleg ivm deco, pfo enzo.

Als je de tijd hebt om een van de volgende sessies mee te doen, zeker doen zou ik zeggen.

Groetjes
    Dreamerke

Weergave: 1 - 21 van 21 reacties

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader