Duikforum Duikforum Uit fouten leren free flow en octopus losgeraakt

• Creator
    Discussie

Christophe-be
    Deelnemer

na 180 probleemloze duiken, deze week in Barges toch eventjes geschrokken. We zaten op 35m toen m’n ontspanner plots begon te blazen gelijk zot…. Was zo erg dat hij onmogelijk in m’n mond te houden was. M’n octopus die normaal links onderaan m’n jacket bevestigd is, was verdwenen, en hing achteraan ergens te bengelen. Op dit moment zag ik m’n buddy niet, maar enkel een wolk van luchtbellen uit m’n ontspanner. Gelukkig zag m’n buddy dat ik een probleemke had, en plots voelde ik hem een ontspanner in m’n mond duwen. Uiteindelijk is alles goed afgelopen, maar het moment voordat m’n buddy z’n octopus in m’n mond stak had ik voor het eerst in m’n korte duikcarriere een angstig gevoel. Ik had wel m’n inflator al in de hand om via deze weg enkele ademteugen te nemen.

De les die ik geleerd heb!! Vergewis er U van dat uw octopus ALTIJD binnen handbereik hangt. Nu hangt die aan een elastiek (gemaakt van bungees) aan m’n nek.

• free flow en octopus losgeraakt

Bungeediver reageerde 17 jaar, 7 maanden geleden 6 Leden · 5 Reacties
  • Toontje

Deelnemer
    21 april 2005 om 22:59

En test je octopus aan het begin van de duik om je ervan te vergewissen dat hij ook onder water werkt……

• steevke

Deelnemer
    22 april 2005 om 08:37

En denk aan les 3 open water waar je leert te ademen van een afblazende automaat…

steven

• pyjamaduiker

Deelnemer
    22 april 2005 om 09:09

Laat ze maar lachen met die automaat rond je nek maar hij hangt er verdomme handig .

• botervisje

Deelnemer
    22 april 2005 om 12:39

goe geweten, zal dat lesje ook niet meer zo snel vergeten, noordzeeduik (iets meer dan 120 duiken misschien) bij de afdaling langs de ankerlijn springt ineens het mondstukje van mijn 2e trap, floeperde floep en weg was hij, geen probleem, daar hebben we onze octopus toch wel voor zeker. Maar wat sleur je allemaal mee op een noordzeeduik, kon ik toch wel niet aan mijn octopus geraken zeker:-))) Dus maar beginnen stijgen (mijn buddy was nog steeds onderweg naar beneden), gelukkig heb ik onderweg (maar het begon toch serieus te pitsen zulle) mijn octopus kunnen te pakken krijgen en geloof me, nog nooit deed een ademteug zo’n deugd!!!! Moraal van het verhaal : hang dat ding waar je (of je buddy) direct te pakken krijgt!

• Bungeediver

Deelnemer
    24 april 2005 om 21:44

idd. een octopus rond je nek heeft alleen maar voordelen.
    Direct te vinden (na wat oefenen en juiste afstellingen van de elastieken zelfs zonder handen) en nooit zand of modder in je mondstuk. En gebruik je octopus ook tijdens de duiken en niet alleen als sierraad.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader