Duikforum Duikforum Uit fouten leren Angstwekkend!!!

• Creator
    Discussie

Jacky Shark
    Deelnemer

Item verboden voor gevoelige duikers:
    Duik 586….oktober 1999…
    Ik zat met buddy tijdens een nachtduik in de buurt van Hurghada. Opeens zat ik alleen in een grot. Ik keek achter me, en zag mijn buddy niet meer, en de uitgang ook niet…Paniek!!!
    Maar het was het begin van de ellenden…omdat we op het einde van ons duik waren, zat ik nog met een 80 bar in mijn fles en de grot was op 38 mt diepte!!! Angst aanval!!!
    Ik begon rond mij te kijken en ik zag een gat boven me, een soort schouw dus…opeens viel het licht uit!!! Batterij plat…weer paniek!!!
    Gelukkig zag ik het licht van de maan schijnen zodat ik de weg naar het oppervlakte kon zien maar…het gat om eruit te komen was te klein!!! Angst aanval weeral…
    Mijn computer gaf 15 mt diepte, en mijn fles was zo goed als leeg, wat na een aantal minutes ook gebeurde…ondertusssen had ik mijn OSB naar het oppervlakte laten schieten zodat mijn lichaam later zonder problemen gevonden zou worden…
    mijn laatste uur was geslagen, maar wat bleek, ik had een telescopische snorkel bij, zoals een auto antenne dus…3 uur later was er weer licht en er kwaam iemand met een volle fles in de grot…en zo ben ik zonder problemen uit de grot eruit gekomen.

• Angstwekkend!!!

Carl A reageerde 17 jaar, 5 maanden geleden 11 Leden · 18 Reacties
  • wendy

Deelnemer
    21 april 2005 om 17:41

jaja
    fantasie zat

• Carl A

Deelnemer
    21 april 2005 om 17:58

… En dan werd hij wakker gekust door een Zeemeermin-Miss-Beauty …

Badend in het zweet liet hij zijn hele grote snorkel aan haar zien …
    En deze bleef maar groeien en groeien (telescopisch natuurlijk) …
    en Zij bekeek hem met angstige ogen, hapte naar adem, greep de snorkel in haar mond en beet er keihard op …

en … Jacky Shark was plots zijn stem kwijt, hapte naar adem … en deed zijn licht uit.

Moraal van het verhaal ?
    En nu de oogjes en snaveltjes toe en …. droom lekker !
    … Wordt vervolgd,… (?)

• Trico Traco

Deelnemer
    21 april 2005 om 18:00

• rubella

Deelnemer
    21 april 2005 om 18:11

man man, ik was al bezig uw koelbloedigheid aan het bewonderen! Al m’n nagels afgebeten… én dan die telescopische snorkel… :-))

• Jacky Shark

Deelnemer
    21 april 2005 om 20:57

Carl A, hoe kun je met zo’n verslag een vies verhaal van maken!!! Toeme to…nu denken de lezers dat dit een fantazieverhaal is, terwijl dit echt gebeurd is…mo vent to!!!

• Christophe-be

Deelnemer
    21 april 2005 om 22:39

en ik die dacht dat ge niet dieper kon ademen dan 60cm met een snorkel, vanwege de waterdruk op de borstkas…..;-)

• dijverke

Deelnemer
    22 april 2005 om 08:37

Niet als de snorkel een diameter heeft van 80 cm 🙂

• pyjamaduiker

Deelnemer
    22 april 2005 om 09:07

je kan diep gaan met een snorkel ,vorig jaar op een examen zat er iemand op het platform (5m)met zijn snorkel nog in .Foutje

• Carl A

Deelnemer
    22 april 2005 om 09:42

Oei Jacky, waar gebeurd ?… en ik dacht dat je weer eens aan ’t zwanzen was…
    Wordt het niet tijd om een pattent aan te vragen op je levensreddende, telescopische snorkel ? Misschien kan je’m nog wat verfijnen?
    Een drukregulerende, telescopische snorkel met ingebouwd noodlampje + automatische trapboei bvb?

• Webmaster

Deelnemer
    22 april 2005 om 10:14

Waar kan ik die telescopische snorkels kopen ?

• anemona

Deelnemer
    22 april 2005 om 10:18

mmmm…..ik heb er nog wel een paar op voorraad……..

• Webmaster

Deelnemer
    22 april 2005 om 10:38

En zijn ze lang genoeg?
    ik mag volgens NELOS naar 57 meter, dus dat zou wel handig zijn als ik daar mijn telescopische snorkel kan gebruiken, dan is mijn fles niet zo snel leeg.

• anemona

Deelnemer
    22 april 2005 om 10:39

oohh…dat is simpel hoor…gewoon een stukske tuinslang eraan….onze Luc heeft nog wel een aantal kilometers liggen………:+))

• pyjamaduiker

Deelnemer
    22 april 2005 om 13:53

Zie dat er dan géén meeuw op die snorkel land anders heb je beneden problemen 🙂

• anemona

Deelnemer
    22 april 2005 om 13:58

Dat ligt eraan hoe snel dat zakt over hoeveel meter en hoe lang je duik duurt……!

• Dedjutoch

Deelnemer
    22 april 2005 om 14:06

Die telescopische snorkel gebruikte ge toch al niet meer in 1953???? Ook toeval dat ge hem toen bij had….
    Tja, ge moet ook ewa sjance hebbe natuurlijk…

😉
    Hahaha, Jacky de Egyptiske telescopische grotduiker…

• Jacky Shark

Deelnemer
    22 april 2005 om 20:22

WEERAL EEN VOORBEELD VAN HET VERZWANSEN VAN EEN TOPIC, UIT FOUTEN LEREN OOK NOG!!!
    SMEERLAPPEN….
    Wat gaan de nieuwelingen denken? mmmmmh!!! Waar is jullie verstand gebleven?

• Carl A

Deelnemer
    23 april 2005 om 15:42

Da’s nu net 1 van de gevaren van die telescopische snorkel…
    Je moet er ZO hard op blazen dat je je VERSTAND erdoor blaast…
    Misschien daarom dat het geen echt succes werd ? Jacky ?

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader