Duikforum Duikforum Uit fouten leren Wrak verdwenen!!!

• Wrak verdwenen!!!

karel reageerde 17 jaar, 3 maanden geleden 2 Leden · 2 Berichten
  • Jacky Shark

Deelnemer
    21 april 2005 om 13:24

11 augustus 1995, duik nr 337…eigenlijk feitelijk is niet van eigen fouten leren, maar het ging over het falen van een compas…
    het was een mooie dag, en buddy Luc had zich verheugen om het Galioen zonder poen te kunnen zien…er waren al een paar mensen aan de kant die zich aan het gereedmaken waren, het was een weekdag,de zon scheen en er was geen wind, perfect dus…
    Briefing aan de kant, richting pal-noord op compas ingesteld…vooruit richting wrakje…het zicht was meer dan perfect, en na een 6, 7 min.nog steeds geen wrakje en we zaten al op -23 mt…opeens zag ik twee duikers voorbij komen, maar vanuit een andere hoek(ik dacht: sukkelaren, op zand duiken hihi)…we bleven dus”pal-noord”zwemmen, en zie daar, het ging terug naar de 21 mt en dan 18 mt en ik dacht: BINGO!!! we zijn er!!!
    Neen, we zaten net nast, we zaten terug aan de kant,compas gekeken en nog steeds”pal-noord”
    tot in de 12 mt…dan gaf hij ineens “pal-zuid”…de naald blokkeerde dus vanaf een bepalde diepte…de compas werdt terug ingeleverd en vervangen door een andere.
    LES: A) gelukkig dat ik een afwijking om naar links te gaan, zodat we veilig terug aan de kant zijn terecht gekomen…anders waren we aangekomen ik weet niet waar en in de deco moeten stijgen.
    B) Buddy Luc had geen compas bij.Was kandidaat D*** en deed zijn duiken met diepte beperkingen.
    C) duik nooit met de Shark, ’t is een gevaarlijke gek(lol)

• karel

Deelnemer
    21 april 2005 om 13:40

Ooit iemand horen zeggen over zijn kompas: Er zit een luchtbel in en dat is alleen maar goed… (in de unit waar ook de naald in zit)
    Ik heb hem maar gelijk uit de droom geholpen door even met mijn vingers het geheel iets samen te drukken, en jawel naald zit muurvast

Weergave: 1 - 2 van 2 reacties

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader