Duikforum Duikforum Uit fouten leren OSB met rek!!!

• Creator
    Discussie

Jacky Shark
    Deelnemer

Dit is geen zwans, maar de harde waarheid, ik heb getuigen:
    Vorig jaar te Sharm el Sheikh, eerste duik op Tiran…ik had de “goeie” idee gevonden om plaats te sparen in de oh zo klein tasje van mijn osb de koord te vervengen door een elastiek(5 mt)maar uitgetrokken werdt dit een 15 mt zeker…ik had het getest in Vodelee, en het was goed…
    Op Tiran ging het anders; we zaten op 6,7 mt en ik dacht: nu is het tijd om de OSB te laten schieten, zo gezeg zo gedaan…maar dan ging het mis, de stroming was zo sterk op het opper
    vlakte dat de boei naar de rif werdt getrokken, ik in de tegengestelde richting trekken, maar niets hielp, de elastiek deed zijn werk, rekken en nog eens rekken…tot het niet meer ging, het zat vast tussen al de koraaltakken en dan heb ik het losgedaan…het schoot weg zoals een pijlinktvis.
    De rest zal mss een van de getuigen wellicht willen vertellen.
    LES: gebruik een OSB nooit met een rek, maar met een koord, maar dit weten jullie ondertussen al lang…ik wist het nog niet na meer dan 1000 duiken…

• OSB met rek!!!

Jacky Shark reageerde 17 jaar, 7 maanden geleden 3 Leden · 3 Reacties
  • Benny

Deelnemer
    21 april 2005 om 12:21

GETUIGE 1:

Ik was erbij en keek ernaar….toen mijn veiligheidsstop erop zat besloot ik onze Jacky een handje te helpen en zijn boei op het rif te gaan losmaken.
    Zodra ik over de rand piepte sleurde de stroming me mee over het rif,zo snel mogelijk heb ik me omgedraaid en aan de de stenen uit alle kracht terug geworsteld naar de kant.Aan de kant gekomen was ik maar wat blij dat ik de Jacky zijn helpende hand zag verschijnen,hij heeft me terug over de rand geholpen,op eigen kracht ging dit niet,zo sterk was de stroming daar ineens.De diepte was daar max. 1 a 1.5 meter en eenmaal naast het rif geen beetje stroming meer te bespeuren.
    We hebben er goed om kunnen lachen achteraf.

• Lazy Charles

Deelnemer
    21 april 2005 om 19:05

IS dit het voorval waar zo veel hilariteit om geweest is terwijl jullie nog in Egypte waren?

• Jacky Shark

Deelnemer
    21 april 2005 om 20:54

Naar het schijnt ja…

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader