• Creator
    Discussie

david
    Deelnemer

osb op laten en niet van je jacket halen
    heb ik niet gedaan ze maar iemand uit de club
    ale geluk hat hij de reflex om uit te ademen

en zo ben ik de eerste in deze topic

groetjes david

• osb

Pebe reageerde 17 jaar, 7 maanden geleden 5 Leden · 5 Reacties
  • david

Deelnemer
    20 april 2005 om 20:43

ale de eerste met een fout dan toch (ik kan niet zo snel typen)

• Ocean

Deelnemer
    20 april 2005 om 21:00

hoi David,

één van mijn eerste duiken heb ik ook ongeveer zoiets meegemaakt. Ik en mijn buddy oefenden toen altijd aan het einde van een duik bepaalde oefeningen. Toen ik mijn osb boei opliet, ze hing niet meer aan mijn jacket, bleef de musketon haperen aan mijn jacket. Ik dus mee naar boven…Dan moet je in een honderste van een seconde beslissen wat je gaat doen. Ik heb onmiddelijk de top van de osb boei genomen en naar beneden getrokken waardoor de lucht kon ontsnappen. Maar misschien waren er nog andere en betere oplossingen?

• Walter

Deelnemer
    20 april 2005 om 21:15

Of zoals ik in Bretagne
    Loden bol onderaan het 9 meter lange touw.
    Op 6 meter boei pakken, zorgen dat het touw mooi valt, waterdiepte +/- 13 meter.
    Boei beetje vullen, touwtje door mijn mooi OK-teken laten glijden en dan de boei een paar meter boven mij abrupt zien stoppen.

Loden bol had zich tussen enkele rotsblokken geperst ….

Dus : zorg altijd voor voldoende diepte ONDER je VOOR je de boei oplaat …

mvg,

Walter.

• Donald

Deelnemer
    20 april 2005 om 21:58

Als ge gelijk wa naar boven zend zorg dan eerst dat al die (soms overbodig)
    slangen, toeters en bellen vrij zijn . Een slang hier een mannometer daar een buddy lijn ginder nog een polsbandje met een lamp aan de slang van de jacket die ergens half boven hun hoofd zweefd en daartussen nog de 2de ontspanner ,ni moeilijk dat er eens iets blijft haperen in die rommel .Voor die die alleen duiken op wrakken ,maak eerst uw reel vast op het wrak en stuur dan uw boei op als hij boven is maak je de reel los en je hebt een mooi opstijg lijntje .Duik je met 2 dan kan de 2de duiker zijn reel aan dat van u hangen ,blokeerd die van u onmiddelijk loslaten de andere reel is nu in gebruik .Duik je dieper dan het touw van je reel lang is dan moet je wel in het blauw je boei oplaten en dan is het dubbel opletten dat er niets kan haperen .Als de stroming sterk is zal het moeilijk zijn om je boei van de bodem op te laten omdat hij niet rechtg naar boven zal gaan dus dan moet het ook in de blauwe .

• Pebe

Deelnemer
    21 april 2005 om 10:37

Dat zijn nu allemaal van die dingen waar de DIR gedachtengang om gaat…
    Nadenken over hoe we moeten omgaan met alle toeters en bellen die we meenemen en hoe we daar op een verantwoorde en veilige manier mee kunnen omgaan…

kijk maar eens op http://www.frogkick.nl

😉
    Peter

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader