Duikforum Duikforum Medisch allergieen

• Creator
    Discussie

owika
    Deelnemer

Het is alsvolgt,ik ben geopereerd aan sinussen en tussenschot(rechtgezet),maar nu geraak ik niet van mijn allergieen af,ik neem al gedurende een jaar zaditen,symbicort en xanthium maar krijg geen verbetering.
    Nu heeft nko dokter beslist om mij in te spuiten met mijn ergste allergie namelijk huisstofmijt PURETHAL mijten.
    Is er iemand die mij kan inlichten of ik kan duiken tijdens de behandeling(duurt afbouwend 5 jaar)en waarvoor ik eventueel moet opletten.
    DAnk u
    wim

• allergieen

schilderke reageerde 17 jaar, 5 maanden geleden 8 Leden · 9 Reacties
  • schilderke

Deelnemer
    16 april 2005 om 13:36

heb ook last van allergieen en neem gewoon een half uur voor de duik een “zirtec”.

en dit enkel in de periode dat ik veel last heb.

tijdens de duiken verder geen problemen ondervonden.

voor de rest zou ik gewoon duiken en genieten , de zirtec maakt het wel gemakkelijker om de neus open te houden en te klaren

schilderke

• Cierel

Deelnemer
    12 juni 2005 om 12:10

Ik heb eenzelfde kuur maar dan voor zuivere graspollen.
    Mag niet duiken de dag dat ik de spuit krijg.
    Voor de rest moet ik hier geen rekening mee houden.
    Groetjes

• Mork

Deelnemer
    12 juni 2005 om 23:12

@ schilderke,

Zirtec is gewoon een breedspectrum anti-allergie middel dat je principieel dagelijks
    moet innemen om een weerstand op te bouwen.
    Lijkt me eigenaardig dat dit een half uurtje na het innemen reeds zo fantastisch zou werken.

Als je nou zou spreken van cirrus of clarinase, dan kan ik dat beter geloven

Mork

• SVp

Deelnemer
    13 juni 2005 om 02:26

Dat hij na een half uur na inname geen last meer heeft is vrij normaal : dan ligt hij in ’t water perfect zuivere lucht te ademen zonder allergenen erin.
    Het beste middel tegen hooikoorts is perslucht ademen … 🙂

• Barre

Deelnemer
    13 juli 2005 om 11:06

Toch beter opletten met zo’n behandeling : de frequentie van de spuiten neemt inderdaad af, maar de dosis neemt toe. Ik heb ook dergelijke kuur gevolgd, tot ik op een dag 15 minuten na de spuit op intensieve lag…
    Nu gebruik ik Nasonex en Telfast, en dat doet het blijkbaar toch ook 😉

• botervisje

Deelnemer
    13 juli 2005 om 12:51

toch wel Mork, mijn man neemt (of beter nam) ook Zyrtec. Bij hem ging het wel om huiduitslag, maar als het te erg werd (jeuk) nam hij er eentje en idd uitslag en jeuk waren na een korte tijd verdwenen.

• Joe Piler

Deelnemer
    13 juli 2005 om 18:58

Inderdaad botervisje, Zyrtec moet niet dagelijks ingenomen worden om zo de weerstand op te bouwen. Ik gebruik dit in deze periode ook, en op regendagen neem ik niets, dat heeft geen invloed op de werking achteraf.
    De eerste jaren dat ik hooikoorts had, werkte Zyrtec heel goed. Later hielp er helemaal niks meer. Ik kreeg ’s nachts zelfs last van astmatische aanvallen door die hooikoorts. In mei, juni of juli buiten rondwandelen – zelfs in een stad – ging gepaard met onophoudelijk niezen. Ik kon op een kwartier een zakdoek zo nat niezen dat je hem kon uitwringen.
    Nu krijg ik in het begin van het jaar een kuur van 3 spuiten (ik dacht dat het pollex heet). Nu heb ik veel minder last van hooikoorts, en zyrtec helpt weer.

• SVp

Deelnemer
    14 juli 2005 om 00:34

Het middel van Joe heet Pollinex.
    http://www.bcfi.be/GGR/MPG/MPG_NE.cfm#MP_2510
    Ik krijg zelf deze kuur ook al een jaar of 10.
    Maar dit is wel specifiek voor stuifmeel, en niet voor huisstofmijt.

Mvg.,
    SVp

• schilderke

Deelnemer
    14 juli 2005 om 00:44

zyrtec niet als dagelijks middeltje gebruiken, maar enkel als het eens een “moeilijke” dag is en je hebt er lang geniet van !

gebruik het intussen al jaaaaaaren. en ook op niet-duikdagen mork.

’t mag geen verslaving zijn hé, ’t moet blijven helpen als de nood hoog is.

schilderke

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader