Duikforum Duikforum Medisch inplantaten

• inplantaten

mosdiertje reageerde 17 jaar, 4 maanden geleden 9 Leden · 20 Berichten
  • mosdiertje

Deelnemer
    13 februari 2005 om 10:44

op 11.202005 werden er twee inplantaten in het kaakbeen ingeplant voor een brug te maken
    voor een gebit : hoe lang wacht ik het beste voor terug te duiken ?
    graag een antwoord hierop via duiken of email mosdiertje@pandora.be

• zeekat

Deelnemer
    13 februari 2005 om 11:18

Vanaf 12.202005, maar dat is nog wel eventjes wachten ;-( …
    Wat was het advies van jouw tandarts/stomatolooog ???

• Stropken

Deelnemer
    13 februari 2005 om 11:28

Zeker zijn dat de implantaten goed gemonteerd zijn en er géén luchtbelletjes ergens tussen zitten.Bij ons in de club (lang geleden)had iemand vullingen laten zetten waar er ‘ergens’ een luchtbelleke zou tussengezeten hebben.Op diepte en druk bleek dat hééél pijnlijk geworden te zijn.

• mosdiertje

Deelnemer
    13 februari 2005 om 11:36

sorry moet zijn 11.2.2005

• polleke

Deelnemer
    13 februari 2005 om 21:01

10-12 weken zal wel het minimum zijn.
    de zaak goed laten genezen en nog eventjes afwachten tot het water iets warmer is

• BOB

Deelnemer
    13 februari 2005 om 22:39

Yo allemaal
    Ofwel is het direct goed ofwel niet , zo heb ik vullingen gehad die 3 maand hielden en dan plots , na 10 minuten op het droge: pats tand in twee en de goeie ernaast ook om zeep.
    Ik ga er U bijzeggen dat ik in een hospitaal werk , dus ik kan alles uittesten zonder op een franksken te moeten zien en toch lukt het maar bij 20%,ik moet er eerlijkheidshalve wel bijzeggen dat ik graag diep ga , maar ja , wie niet?

• anemona

Deelnemer
    16 februari 2005 om 17:16

Gevonden antwoord van een duikmedisch arts:
    Antwoord
    In principe geeft duiken geen vermindering van de kwaliteit van het gebit, als je uitgaat van een goed gesaneerd gebit. Het is nog al eens beschreven dat er problemen kunnen ontstaan onder slechte vullingen of dat kronen eerder problemen geven als deze onvoldoende goed gefixeerd zijn. Zoals je aangeeft, is het aanbrengen van een implantaat een langdurigere kwestie. In het genezingsproces kan er mogelijk lucht onder het tandvlees komen. Dit geeft een vertraging van de genezing. Ook is de kans op infectie groter. Je dient dan ook goed zorg te dragen voor een goed passend mondstuk op de ademautomaat. Tijdens de plaatsing van de implantaat zou ik het duiken ontraden op bovenstaande gronden.

• Pufferke

Deelnemer
    16 februari 2005 om 18:50

Moontje schrijft:
    “Tijdens de plaatsing van de implantaat zou ik het duiken ontraden op bovenstaande gronden”.

Zou ook alleen kunnen met een onderwatertandarts.:p

• anemona

Deelnemer
    16 februari 2005 om 19:02

Hallo PUFFIE….het is ook NOOIT goed hè wat ik schrijf !!:-))

• Luc Dupas

Deelnemer
    16 februari 2005 om 19:03

Neen hoor Pufferke… alleen de patient moet op dat moment onderwater zijn… en de arts kan lekker warme droge handschoenen aan met lange mouwen… 😉

Enne… zo goed Moontje?

• anemona

Deelnemer
    16 februari 2005 om 19:09

Dank LUC, dat maakt weer iets ‘goed’ van deze morgen…….!

• Luc Dupas

Deelnemer
    16 februari 2005 om 19:22

Pffffiejoe… ik word nog “ervaringsdeskundige” in het verzamelen van “goei punten” bij de dames… ;-)))

• Stropken

Deelnemer
    16 februari 2005 om 20:12

Moontje,in feite komt het op hetzelfde neer als ik schreef als leek.

• anemona

Deelnemer
    16 februari 2005 om 20:30

d’accord !

• Stropken

Deelnemer
    16 februari 2005 om 20:31

Moontje,ge doet mij verschieten … zo evolueren!!!Voor da frans natuurlijk.

• anemona

Deelnemer
    16 februari 2005 om 20:32

mwah, als mijn pet goed staat…babbel ik nog een aardig mondje frans hoor ( na een paar glazen wijn !)

• Stropken

Deelnemer
    16 februari 2005 om 20:38

DAT is geregistreerd … rode of witte?

• anemona

Deelnemer
    16 februari 2005 om 20:46

Nou-ou de fles Gluhwein is nog niet leeg…dus rood op dit moment!

• SVp

Deelnemer
    17 februari 2005 om 02:41

Vraag bij je tandarts of er zowizo kans is op luchtinclusies en zo ja, of hij er op je RX’en even specifiek wil naar zoeken. Indien er geen inclusies zijn, dan kan je terug duiken wanneer je je comfortabel voelt en pijnvrij bent.

Mvg.,
    SVp

• mosdiertje

Deelnemer
    27 maart 2005 om 22:08

ben deze week 2 x in mol tot 15m geweest zonder enig pijngevoel of ongemak dus zal het wel in orde zijn , groetjes

Weergave: 1 - 20 van 20 reacties

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader