Duikforum Duikforum Verloren / Gestolen boot gestolen in Hasselt

• boot gestolen in Hasselt

• Ivan

Member
    11 februari 2005 at 09:52

Beste klanten, leden, vrienden en duikers,

Met veel verdriet en frustratie moet ik melden dat onze Time To Dive-boot gestolen werd op 01/02/05 aan het duikcentrum in HASSELT.
    De boot van het merk LOMAC werd door ons de laatste 3 jaren ingezet in de zomer in ZUID FRANKRIJK en lag aan de basis van de opbouw van onze duikactiviteiten ter plaatse.
    Deze vrij unieke boot heeft een grote waarde en voor Time To Dive een grote commerciële waarde aangezien deze boot veel ingezet werd voor duiktrips en wateractiviteiten.

Zoals elke diefstal, laat ook deze een gevoel van machteloosheid, woede en frustratie achter.
    Verzekeringen die dergelijke diefstallen waarborgen zijn er niet, dus het verlies is groot, dit alles doet pijn, veel pijn!

We willen graag beroep doen op jullie om ons te helpen deze boot terug te vinden.
    Hoe kunnen jullie ons helpen?

1) Er werden slechts 4 van deze boten gebouwd en verkocht in Europa, dus de kans is klein dat je een andere ziet.
    Maar gebruik de foto voor herkenning want er zijn vele 10-tallen andere gelijkende modellen op de markt en de dieven zullen zeker één en ander veranderen om herkenning te bemoeilijken, bv een andere motor op de boot hangen !!!

2) Een boot wordt enkel gebruikt op het water, vertrekkende vanuit de haven. Jullie duikers, vertoeven veel op het water en dus ook aan de havens en zouden de boot kunnen zien.

3) De kans dat deze boot in België/Nederland opduikt is redelijk klein omdat hij vrij uniek is, dus is het vooral tijdens jullie vakanties in Frankrijk, Spanje, Italië en Kroatië, het Middellands Zeegebied dus, dat de boot gezien zou kunnen worden door jullie.

Voorstel:

Print onderstaande foto uit (of haal een kopie in de duikwinkel) en steek deze in je duiklogboek, handschoenenkastje auto en indien je op vakantie gaat, nabij een haven bent, neem de foto mee en maak een aangename wandeling langs de kades en wie weet vinden we de boot samen terug…
    Indien je de boot aantreft, bel mij en ik geef je zeer specifieke details hoe je kan zien of het onze boot is (deze geef ik niet vrij om de ‘bekende’ dieven het niet te gemakkelijk te maken)…met andere woorden de boot is ‘gemerkt’ op geheime plaatsen!

EEN BELONING VAN 5000 euro is voor de vinder of de tip !!

Details gegevens:

Boot: merk LOMAC, type 6MILA, kleur zilvergrijs/wit, lengte 6m30, voorzien van stuurconsole, zitbank en zonnescherm (neerklapbaar)
    Motor: merk YAMAHA, type 115 Pk 4-takt, kleur blauw-grijs
    Trailer: merk PEGA, dubbelle assen (4 wielen), type ZB2000, kleur gegalvaniseerd grijs

voor de foto’s:

http://www.timetodive.be/diefstal.htm

Groeten,
    Ivan

• Aussie

Member
    11 februari 2005 at 21:16

Spreek mij niet over diefstallen !
    Ben er overlaatst ook slachtoffer van geweest .
    Het ging wel over minder kapitaal krachtig materiaal , maar deel wel in zelfde gevoelens.
    Wanneer gaat dat nu eens eigenlijk stoppen en wanneer worden de daders “werkelijk” gestraft ?

• Trico Traco

Member
    11 februari 2005 at 22:41

• Aussie

Member
    12 februari 2005 at 20:46

Ben je er echt zeker van dat ze achter de tralies geraken ?

Ik wil je volgend voorval vertellen : Bij ons op het werk hadden we een dief op heterdaad betrapt bij het stelen van een autoradio .( Ter info : Op dat zelfde ogenblik waren er in de buurt verschillende mensen met autoradiodiefstallen geconfronteerd …)Wij hadden hem zelf “gevangen” genomen ,waarna de politie hem moest komen ophalen . In het zogenaamde voorarrest moest ik de dief gaan identificeren .Dat bleek geen enkel probleem .
    Enkele uren later was hij alweer op vrije voeten .Hij was geen onbekende bij de politie en was , op het ogenblik van die autoradiodiefstal ,vrijgelaten in afwachting dat een vorige zaak nog voor de rechtbank moest komen .
    ’s Anderndaags kwam hij,de dief,langs bij ons op het werk om zich te verontschuldigen bij het slachtoffer opdat geen klacht tegen hem zou worden indienen .
    Het ergste van het verhaal was dan nog wel dat hij langs kwam met een gestolen wagen .

Begrijpen jullie nu wel hoe machteloos politie en justitie wel zijn ? Hoe zou het dan toch komen dat sommige politici van onze staat een politiestaat zouden willen maken .En daardoor veel steun krijgen van de mensen .
    Misschien zou het wel niet slecht zijn opnieuw de barbaarse middeleeuwse technieken toe te passen : Handen afhakken bij diefstal .Ik weet zeker dat de diefstallen dan wel drastisch zullen verlagen .
    Zo : Mijn hart is weer even opgelucht …Dat doet deugd .

• Jacky Shark

Member
    12 februari 2005 at 22:14

Handen afhakken, en dan!!! Het beste is zo iemand laten werken om de gedupeerde(n)terug te betalen. Nu gaan ze effekes in den bak, lekker warm, lekker eten, en dan weer de straat op.
    Maar krijg ge uwe geld daardoor terug? Neen, en ge moet er nog voor werken, voor het”opvang” van een dief…soms zeggen ze hier in de Limburg: hadden ze een mijn open gelaten, en de dieven in laten zweten en werken voor de slachtoffers. Een droom!

• Stropken

Member
    12 februari 2005 at 23:24

Velen die bestolen zijn geweest zijn nu aangewezen op het OCMW,ik denk dat dat hun fameuze ‘slachtofferhulp’ is.
    En van diene dief moogt ge dan nog niet zeggen dat het een dief is want als hij klacht neerlegt moogt ge nog ne keer uw neus tonen bij de rechter!!

• Ivan

Member
    14 februari 2005 at 11:16

Na aangifte bij de politie in Hasselt kregen we doodleuk te horen dat het “niet de moeite was om hier naar te zoeken en dat ze er dan ook geen moeite voor zouden doen”

Het is godgeklaagd….

• Joe Piler

Member
    14 februari 2005 at 17:15

Maar zet je auto maar even niet reglementair, je zult snel weten wat dat kost

• Aussie

Member
    9 maart 2005 at 19:55

Remedie tegen diefstal : Eerst de dief of dieven laten werken tot alles terug betaald is en dan pas de handen afhakken .
    Voor hoeveel wedden dat de diefstal(len) drastisch zullen zakken ?

• Pladijs

Member
    16 maart 2005 at 22:43

Als ge hun handen afhakt moeten wij voor ze gaan werken , nee niks van..
    maar het gestolen goed terugbetalen x2 of x5 zou beter zijn.
    Dan leert ge ze werken en krijgen ze geen speciale gratis kursus om zich te verbeteren in de universiteit (gevangenis).

• ImpureThoughts

Member
    17 maart 2005 at 20:02

Gsm nummer JM Claes Time To Dive 0032 477 358 302

Log in to reply.

Original Post
0 of 0 posts June 2018
Now