Duikforum Duikforum Duiken algemeen cross-over CEDIP

• Creator
    Discussie

Frank_Meise
    Deelnemer

De laaste tijd veel mensen op het forum die me info vragen ivm een cross-over naar CEDIP
    Het grote voordeel van een CEDIP brevet is dat er geen vervaldatum op de kaarten staan en dat het een goedkope oplossing om toch in orde te blijven met je DAN verzekering en ook met het sterren systeem in orde te zijn !

1*D Nelos = 1*D CEDIP
    2*D Nelos= 2*D CEDIP
    3*D Nelos= 3*D CEDIP
    4*D Nelos = 4*D CEDIP

Formaliteiten : copie brevet + copie laaste pagina logboek

Kostprijs : 1&2 * brevetten 50€ – 3&4 * brevetten 75€

Je kan een cross-over bekomen bij :

Relax Divers Meise : info@relaxdivers.be
    : 0474-96-19-44
    of

Antwerp Diving Center : http://www.antwerpdiving.be
    : 03-877-72-74

• cross-over CEDIP

frogman reageerde 14 jaar, 9 maanden geleden 28 Leden · 107 Reacties
  • Frank_Meise

Deelnemer
    5 februari 2005 om 20:23

CEDIP website : http://www.cedip.org

• kingo

Deelnemer
    6 februari 2005 om 10:03

Hallo Frank,wat houdt die cross-over infeite in???Ben je daar ook verzekerd?Ga je dan automatisch uit Nelos over naar VVW?(Dus oude lidkaart binnen geven van CMAS ?)Moet je dan een DAN nemen?Moet je bij jullie club aangesloten zijn??
    Graag toch een beetje uitleg als het kan?Begrijp het niet zo goed ;-(
    Vele groetjes

• Frank_Meise

Deelnemer
    6 februari 2005 om 11:00

Hallo Kingo,

Een cross-over is eigenlijk een gelijkschakeling naar een ander systeem ttz CEDIP erkend de Nelos brevetten als gelijkwaardig en je hoeft niets meer te bewijzen….
    Een copie van je Nelos brevet + een copie van je laatste blad van je logboek dienen als bewijs.

Wat verzekering aangaat is het natuurlijk zo dat CEDIP daar niets mee te maken heeft (geen koppelverkoop dus ) en het beste is dat je zelf voor een verzekering zorgt (DAN )

Nog een detail er zijn in Belgie twee organsisaties die met CEDIP werken, VVW en ADIP ik ben instructor bij die laaste …..

PS :Je hoeft niet aangesloten te zijn bij een of andere club dit brevet is ook levenslang geldig je hoeft niet jaarlijks te vernieuwen ofzo.

Als je nog vragen zou hebben aarzel niet contact op te nemen met mij !

• Admin

Beheerder
    3 februari 2006 om 17:03

Ik wil deze topic even bovenaan plaatsen omdat het voor sommigen misschien van nut kan zijn (dieptebeperkingen ).

OpenWater – 1* Cedip
    Advanced open water- 2* Cedip
    Rescue Diver – 3* Cedip
    Divemaster – 4*cedip

Vooral als je in Frankrijk gaat duiken is een sterrensysteem zeer nuttig .

Website: http://www.relaxdivers.be

• htweeo

Deelnemer
    3 februari 2006 om 19:43

inderdaad , in Frankrijk ( guadeloupe,….) wordt Padi scheef bekeken….
    was enkele jaren geleden in Guadeloupe….men negeerde het brevet van een Instructeur Padi.., hij was toevallig ook 3*D Cmas en dat vond men meer waard…

• Admin

Beheerder
    3 februari 2006 om 20:06

Dus bij ons te Meise kun je op voorhand de problemen vermijden en een cedip sterrenkaartje bemachtigen van openwater tot divemaster .
    Voor een instructeurs sterrenkaartje kun je best met Frank even contact opnemen ,om de juiste info te achterhalen.

http://www.relaxdivers.be

• blue

Deelnemer
    3 februari 2006 om 22:34

Niet vergeten erbij te vermelden dat ze een klein lesje decoduiken theorie moeten krijgen, ofwel kunnen aantonen dat ze dat ooit al gehad hebben.

+ 1 decoduik

CEDIP-verplichtingen 🙂

• SVp

Deelnemer
    4 februari 2006 om 03:16

> Het grote voordeel van een CEDIP brevet is dat er geen vervaldatum op de kaarten staan

Voor de volledigheid (als ’t goe is, dan moeten we ’t ook zeggen) :
    op de NELOS kaarten staat wel een datum, maar die duidt enkel de geldigheidsduur van de Arena verzekering aan. Je brevet zélf blijft geldig voor de rest van je dagen !
    Over die datum plak je desgeweenst zo een klein DAN stickerke … 🙂

Mvg.,
    SVp

• Frank_Meise

Deelnemer
    4 februari 2006 om 09:35

Svp, leg dat Arnena verhaal maar eens uit in het buitenland , vervaldatum is een dubieus iets , iedereen weet waarom die er bij nelos op staat …;-)

• Trico Traco

Deelnemer
    4 februari 2006 om 10:09

• Frank_Meise

Deelnemer
    4 februari 2006 om 10:12

Trico Traco , klopt tot 4* D is er geen vermelding van datum vanaf Insr moet je elk jaar ook een nieuw kaartje hebben .

• Dolftaucher

Deelnemer
    4 februari 2006 om 17:30

Mark_Meise,

ik heb vorig jaar mijn rescue diver brevet behaald (IDD)en daar staat 3* CEDIP op vermeld.In datzelfde jaar heb ik ook mijn divemaster afgelegd (NAUI).Tevens ben ik nog lid van de LIFRAS als 2* duiker.Mijn vraag is nu,hoe kan ik mijn divemaster brevet omzetten in een gelijkgesteld CMAS brevet?

Mijn lidmaatschap in de LIFRAS club (te EVERE)heb ik vernieuwd omwille van de goede sociale sfeer in de club en dat de ligging mij in staat steld trainingen bij te wonen (afwijkende uren op het werk)en bovenop dat ik zo vaak ik maar wil mijn flessen kan vullen en dit gratis.

Daarentegen heb ik de laatste jaren ook een heel goede band opgebouwd met PADI,NAUI,IDD en andere ….duikers.Wat telt is duiken en geen enkele organisatie kan als limiet gesteld worden om samen je hobbie uit te oefenen.

Kan je me een advies geven?

Alvast bedankt voor de moeite,

Dolftaucher.

• Admin

Beheerder
    4 februari 2006 om 17:44

ik weet niet of Frank je kan helpen wat betreft het omzetten van een divemaster naar een 4* cmas brevet :info@relaxdivers.be.

Maar wat we wel kunnen is je Divemaster omzetten naar een 4* cedip.
    En ik mag zeer zeker zeggen dat een Cedip brevet evenwaardig is aan een Cmas brevet.

Info Cedip : http://www.cedip.org

Info RelaxdiversMeise : http://www.relaxdivers.be

• Dolftaucher

Deelnemer
    4 februari 2006 om 17:49

Hey sun&sea,

dus divemaster (NAUI) omzetten in CEDIP 4* en zoals ik las in de berichten hierboven

-> 4* CEDIP = 4* CMAS.

Met natuurlijk de nodige formaliteiten zoals beschreven
    (Formaliteiten : copie brevet + copie laaste pagina logboek )
    ( Kostprijs : 1&2 * brevetten 50€ – 3&4 * brevetten 75€ )

Groetjes

• Admin

Beheerder
    4 februari 2006 om 18:02

@ dolftaucher

Inderdaad 4* Cedip = 4* Cmas .

Het enigste wat je nog moet doen is dus even contact opnemen met Frank voor de formaliteiten in orde te brengen .

Info@relaxdivers.be of bellen naar gsmnr. 0476/96.19.44

Groetjes ,
    RelaxdiversMeise

• angelofede

Deelnemer
    4 februari 2006 om 19:08

Als je echt een CMAS brevet wil hebben kan je anders proberen bij Belgische Vereniging voor Duikers vzw
    die geven Duitse FIT brevetten uit en daar staat geen vervaldatum op.
    Wij zijn met onze vorige club toen allemaal omgeschaald en dat was toen €50.

website is http://www.bvduikers.be/

greets angelo

• Dolftaucher

Deelnemer
    4 februari 2006 om 19:46

sun&sea & angelofede,

ik zal mij hierover verder informeren en de nodige stappen ondernemen.Bedankt voor de nuttige info en misschien eens afspreken in de toekomst voor een natje?

groetjes,

Dolftaucher.

• blue

Deelnemer
    4 februari 2006 om 19:58

maak er een droogje van int water en een natje achteraf…

donderdag 21u ist training, kom ons ene trakteren anders :)))

• Dolftaucher

Deelnemer
    5 februari 2006 om 09:04

Hey Blue,

en waar is dat precies dat je donderdag training hebt?Ik zit tussen Diest en Hasselt.

Ene trakteren kan er altijd vanaf hoor,

groetjes

• Admin

Beheerder
    5 februari 2006 om 11:30

@Dolftaucher

Wij trainen te Meise ,Brusselsesteenweg 65B ,Zwembad De Wauwer gelegen naast de A12
    Van 21u tot 22u30 ,Altijd welkom ,ook om een pintje te drinken.

Groetjes,Sun&sea.

• Admin

Beheerder
    5 februari 2006 om 20:01

Nog even zeggen dat de Cross over mogelijk is voor een lid van gelijk welke federatie : Nelos,Lifras,Cmas,Naui,ssi,NOB,Padi,IDD,Idea,Baracuda etc…..

Je kunt vrijblijvend informeren zonder verdere enige verplichtingen achteraf.

• SVp

Deelnemer
    6 februari 2006 om 01:25

Wat ik me afvraag met allemaal die inschalingen tussen die tientallen federaties : zou je er bij wijze van hobby-op-zich in slagen om van pakweg ervaren 2/3* NELOSduiker ingeschaald te geraken als instructeur, door alleen maar brevetjes te betalen en in de juiste volgorde te cross-overen ? Zou leuk experimentje zijn … 🙂

• blue

Deelnemer
    6 februari 2006 om 07:01

Zal niet gaan…

Die 3* kan een 3*CEDIP krijgen, of bij IDEA inschalen in een ITC om Assistent-Instructor te worden…

Maar puur door cross-overs ga je er niet komen…

• Mork

Deelnemer
    6 februari 2006 om 11:33

Wat “echt voordeel” heb ik nou als ik me laat inschalen als 4* Cmac
    bij CEDIP ??? Dit is me nog steeds niet duidelijk.

• Jacky Shark

Deelnemer
    6 februari 2006 om 11:38

Een ervan is dat je je als tweede lid kunt inschrijven bij de VVW…Ik heb reeds een DAN, dus waarom nog eens een ARENA of een MERCATOR??? Dit is overbodig om nog eens 40 euro’s extra te betalen.
    Een tweede is dat als je geen club nodig hebt(DAN wel) dat je CEDIP een permanent brevet is zonder EXPIRE datum, eens **** blijf je ****…anderen voordelen???

Page 1 of 5

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader