Duikforum Duikforum Reizen Utopia Beach club El Quseir EGYPT

• Utopia Beach club El Quseir EGYPT

Sourceror reageerde 14 jaar, 10 maanden geleden 26 Leden · 62 Berichten
  • johny turbo

Deelnemer
    4 februari 2005 om 14:56

Wie heeft al gedoken in El Qusier? wat vond je er van?? ik zou gaan naar hotel Utopia Beach club en duiken met “South red sea diving”

THX voor uw reactie

• Frank

Deelnemer
    4 februari 2005 om 16:31

Wij zijn er nog niet geweest, maar wij hebben voor eind mei geboekt in hotel Akassia en duikcentrum WaterWorld. Op basis van de reacties op http://www.taucher.net/edb/edb_base.html leek dat een betere keuze dan de Utopia.

Wellicht kan je niet zo lang wachten, maar we kunnen nadien ons oordeel geven.

• Bibi

Deelnemer
    4 februari 2005 om 18:36

Ni slecht zou ik zo zeggen. Wij zijn er in december geweest en alle dagen gedoken met 2 dolfijnen op het huisrif. Wel oppassen van 1 van de divemasters; weet zijn naam ni meer maar ’t was een Egyptenaar. Hij heeft geen flauw benul van duikorganisatie vanaf nen boot ! Voor de rest tip-top.

• Willij

Deelnemer
    4 februari 2005 om 19:34

Ik ben 2 keer in maart bij Mangrove Bay geweest. Dat ligt wat zuidelijker. De duikgebieden zijn best heel mooi. Ik veronderstel dat men van Utopia naar dezelfde duikplaatsen gaan. Van Utopia en de duikclub kan ik niets zeggen.

Groetjes, Willij

• johny turbo

Deelnemer
    4 februari 2005 om 19:45

Alvast bedankt voor jullie reactie! Is het waar dat er geregeld haaien te zien zijn?? thanks J Turbo

• Jimmy

Deelnemer
    4 februari 2005 om 20:58

Ik ben vorig jaar naar mangrove bay geweest en was daar zeer te vreden. nu gaan we in maart naar Utopia omdat zij all in geven vorig jaar is er bij ons in de ploeg 1 wittip gezien maar jammer genoeg niet door mij. zal nog een berichtje sturen als ik terug ben.

• Admin

Beheerder
    4 februari 2005 om 21:05

Indien je een whitetip reef shark wilt zien maak je veel kans in sharm el sheikh ,in de grot op tiran island zitten er meestal één a twee ,ook gezien blue grey shark 4 stuks (wel in het blauwe gezien).

• Jacky Shark

Deelnemer
    4 februari 2005 om 21:27

Blue grey shark’s…een nieuw soort???
    sun§sea, ofwel zijn het greyreefshark’s, ofwel Blueshark’s…daar heb ik mijn twijfels over.
    De grijze rif haaien(Carcharhinus amblyrhynchos)zijn algemeen verspreidt in de RZ..
    De blauwe haai is een haai van het openzee, en komt niet in de buurt van eilanden of het vaste land…’t zullen grijze rif haaien geweest zijn dat gij gezien heb…mooie vissen hé!
    En als ge echt veel haaien wil zien, neem de volgende keer een live aboard ticket, en dan richting de BROTHERS, of Elphinstone en dergelijk…alle dagen shark’s(hammerheads,grey’s,
    foxshark’s..met veel geluk, zijdehaaien en soms een oceanic white tip…). In de buurt van Sharm moet ge heel veel geluk hebben om haaien te zien(te veel boten, te veel volk).
    Ik heb meer dan 100 duiken gedaan in Sharm en wat ik gezien heb is dit:2 whitetipreefshark’s 2 grijzen, een hamerhaai op Thomasreef…das alles. Dus ge kunt van geluk spreken als ge een 4 tal gezien heb.

• Pladijs

Deelnemer
    5 februari 2005 om 16:42

en dan heb je het muzikale broertje van de haaien familie
    de gitaar shark /speelt death metal en ander soort van rock…..
    Ooit in Israel gespeelt met een baby gitaar shark wel speciaal
    deze soort…..

• Jacky Shark

Deelnemer
    5 februari 2005 om 17:00

Ja pladijs, die hebben we net gemist op Tiran…spijtig

• Kat1410

Deelnemer
    7 februari 2005 om 09:28

Wij zaten in 2003 in Marsa Shagra. Daar zaten twee whitetip reefsharks op het huisrif, maw, die konden we bijna dagelijks zien.
    Als je naar Elphinstone gaat, krijg je bijna gegarandeerd oceanic whitetips te zien. Wij hebben er op één duik een viertal gezien.
    Naar ’t schijnt zitten er ook hamerhaaien, maar toen was het water te warm (oktober).

In april gaan wij nu ook naar Utopia. ‘k Ben benieuwd 🙂

• sweffie

Deelnemer
    9 februari 2005 om 12:26

mijn vrouw en ik vertrekken op 17 tot 24 februari naar utopia beach
    zal eens vertellen hoe het daar geweest is
    kan al een beetje vergelijken 2 maal sharm 2 maal el gouna 2 maal hurgada
    en nu el queser

• Steven

Deelnemer
    9 februari 2005 om 12:43

Hey Sweffie,

Mag ik vragen bij wie je geboekt hebt? Richtprijs?

S.

• sweffie

Deelnemer
    9 februari 2005 om 14:31

wij hebben geboekt met tomas cook
    489 pp
    de fueltoeslag en dergelijke komt er nog bij
    dus wij hebben 1009 € betaald voor ons beide all inn
    je moet maar eens zien bij http://www.marmara.be daar zou utopia beach nog goedkoper zijn
    maar heb geen ervaring met reisorganisatie

• anemona

Deelnemer
    10 februari 2005 om 09:45

Ik heb een paar jaar geleden gedoken in de buurt van Mangrove Bay bij El Quesier.
    Prima ervaring !
    ( Ik had een beetje vreemde duikmaat mee…maar ja…:-)))

• sweffie

Deelnemer
    10 februari 2005 om 10:42

ik duik altijd alleen mijn vrouw is niet zot van water
    maar de streek rond el quesier schijn heel mooi te zijn
    dus dat beloofd

• Steven

Deelnemer
    10 februari 2005 om 17:29

Hey,

Bedankt voor de reactie. Zou heel goed kunnen dat ik 19/2 vertrek naar daar.

Groetjes,

S.

• sweffie

Deelnemer
    10 februari 2005 om 19:55

steven als je naar utopia komt op 19/2
    moet je maar eens eens seintje geven
    kunnen we samen duiken
    groetjes

• Willij

Deelnemer
    10 februari 2005 om 21:42

>>>Ik heb een paar jaar geleden gedoken in de buurt van Mangrove Bay bij El Quesier.
    Prima ervaring !
    ( Ik had een beetje vreemde duikmaat mee…maar ja…:-)))<<< Een ezel stoot zich niet aan dezelfde steen moontje. Zo te zien zijt gij dus ginne ezel :-)) Groetjes, Willij

• anemona

Deelnemer
    10 februari 2005 om 22:16

HAP !!!!

• goempie

Deelnemer
    11 februari 2005 om 08:40

Hallo allen, ik zou ook wel eens willen weten hoe dat daar is. Ik ben ook van plan om deze zomer 5 dagen naar den Utopia te gaan maar dan gecombineerd met nog ne keer 7 dagen Hurghada waar ik misschien dan ook nog een paar duikskes zou doen, zodat mijn vrouwke die niet duikt ook nog wat aan de reis heeft (ze shopt namelijk graag in de winkelkes in ’t stadje Hurghada). Want naar ik me heb laten wijsmaken door de reisorganisators is El Quseir toch wel veel rustiger dan Hurghada en is er ’s avonds minder te doen. ’t Enige nadeel aan die combinatie is dat ge beter zijt om toe te komen in luchthaven Hurghada en dan een transfer met den auto(bus?)van een uurke of twee(of drie?) omdat ge anders twee keer luchthaventaks moet betalen(1 X voor Marsa Alam en 1 X voor Hurghada) plus nog ne toeslag dat het reisagentschap extra aanrekent voor de combinatie(dossierkosten of zo zeker?). Je moet dan uiteraard nog ne keer terug met den auto(bus?)naar Hurghada.

Groetjes Alain,
    Duik ze ;).

• goempie

Deelnemer
    11 februari 2005 om 08:45

Oh ja vergeten te zeggen:

@Jacky : 2 jaar geleden een tijgerhaai gezien in Sharm, naar het schijnt heel uitzonderlijk zo ver in het noorden van de Rode Zee(allé dat heeft dienen duikinstructeur ons toch verteld hé);)(en ja ben er zeker van dat ’t ne tijgerhaai was want heb de streepkes op zijn velleke gezien (volgens den instructeur moet ’t weleen jong beestje geweest zijn want de streepkes waren nog goed te zien, hij vertelde der ons bij dat die een beetje zouden vervagen naarmate ze ouder worden);)

Allé salukes.

• anemona

Deelnemer
    11 februari 2005 om 09:11

Hallo Goempie: El Quesier is een gehucht van 3dubbel NIETS, je loopt er met een kwartiertje doorheen, voor zover ik me herinner.We hebben daar 3 jaar geleden naar een Internet cafe gezocht, maar dat was er (toen) nog niet. Via de taxichauffeur kwamen we in een winkeltje waar de eigenaar ons een uurtje haar computer afstond.
    El Quesier lig een uurtje of 2 rijden met de auto van Hughada af en…. de weg is lang !
    En:….Je ziet vrijwel niets anders dan ZAND.

• j turbo

Deelnemer
    12 februari 2005 om 15:32

Alvast bedankt voor jullie vele reacties! Ik ga medio mei, zou een shorty voldoende zijn? of toch beter een 7 mm meedoen THX!

• anemona

Deelnemer
    12 februari 2005 om 15:57

mei ?
    7 mm !!

Weergave: 1 - 25 van 62 reacties

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader