Duikforum Duikforum Medisch verstopte sinussen

• verstopte sinussen

Stropken reageerde 15 jaar, 12 maanden geleden 24 Leden · 57 Berichten
  • wendy

Deelnemer
    27 november 2004 om 15:14

Hoe weet je nu of je sinussen verstopt zijn of niet?
    Ik heb geen verkoudheid en een open neus, geen hoofdpijn
    Maar toch bij de laatste zwembadtraining (dit was donderdag) vreselijke druk op voorhoofd bij eendenduik en bij alle oefeningen op 2.5 – 3m.
    Nu zou ik morgen willen gaan duiken maar liefst wel langer dan 30 sec. hé.
    ’t Zou niet plezant zijn voor mijn buddy als ik er al direct uit moet.
    Iemand advies?
    groetjes

• Pladijs

Deelnemer
    27 november 2004 om 15:48

Ik geloof dat je best naar een dokter gaat die de physiologie kent in verband
    met het duiken.

• anemona

Deelnemer
    27 november 2004 om 15:51

doe eens regelmatig stomen met wat zout water…dan maak je in ieder geval je ‘buizen’ open !

• Jacky Shark

Deelnemer
    27 november 2004 om 15:55

Sterimar is ook goed …

• Stropken

Deelnemer
    27 november 2004 om 15:59

Wat mijn (oude)huisdokter zei:als ge gaat duiken eventjes een beetje zeewater opsnuiven.’t Moet kunnen maar ’t is het gezondst,maakt uw geursysteem niet kapot (in tegenstelling met die spray’s)en ge moet het maar een paar keer doen voor een gans seizoen.
    Als je het niet kunt doe dan het systeem van Moontje.
    En vergeet ook niet dat momenteel de weersomstandigheden niet ideaal zijn voor je sinussen.

• Jacky Shark

Deelnemer
    27 november 2004 om 16:49

Sterimar is gewoon water zonder microben en gezout(beetje minder dan zeewater…grevelinge water ongeveer…is niet duur en zo bij de apotheker verkrijgbaar. Anders,even bij een NKO arts een bezoekje brengen en even de sinussen laten nakijken(poliepen kunnen de kanalen versperren)…

• Toontje

Deelnemer
    27 november 2004 om 16:53

Hoi Wendy,
    Een hoop oplossingen maar buiten het de ‘zout water oplossing’ is er weinig dat je kan doen want ik neem aan dat je niet meer bij een kno-arts gaat geraken voor morgen.
    Gewoon gaan duiken. Vooral heel langzaam naar beneden gaan en bij de minste twijfel iets stijgen. Kun je niet klaren morgen, pech… kan altijd wel eens gebeuren. Kun je wel klaren: veel plezier en een mooie duik gewenst :-))

• anemona

Deelnemer
    27 november 2004 om 17:24

Nog wat anders: ik verkoop in de apotheek regelmatig en hoor goede verhalen over Cinuforce van de Fa Vogel( jullie bekend ?):

http://www.consumed.nl/database/geneesmiddelen/print.php3?id=5922

• blue

Deelnemer
    27 november 2004 om 17:34

Naar den apotheker om CIRRUS of sinutab (denk ik) gaan…
    Help wel… en een straffe neusspray vragen 😉

• pyjamaduiker

Deelnemer
    27 november 2004 om 17:36

@wendy

Ik weet niet waar je morgen gaat duiken maar als het de oosterschelde is gewoon voor dat je je bril opzet wat zout water opsnuiven en even je neus snuiten .Maar vooral niets forceren dat is géén enkele duik waard.Mooie duik morgen .

• Toontje

Deelnemer
    27 november 2004 om 18:31

Hoi Wendy,

Wat je ook altijd kunt doen is met 3 of 4 het water in gaan. Mocht je niet kunnen klaren duiken de anderen verder…

• Stropken

Deelnemer
    27 november 2004 om 18:43

Blue joengetje!!!Sinutab verdoofd ! Zware neusspray:als de werking ten einde is terwijl je nog duikt of juist gedaan hebt riskeer je een middenoorontsteking!!Bij sommige zelf tijdens de werking!

• blue

Deelnemer
    27 november 2004 om 18:48

cirrus dan hé…
    dat van die neusspray moet je zelf inschatten hé… (als ge die al gebruikt hebt…)
    En da zeewater zal ook uitgewerkt raken…

Kwestie van inschatten

• Stropken

Deelnemer
    27 november 2004 om 18:56

Nie waar:da van da ziewater blijft goed.En als het dan nog uitgewerkt raakt …. moar joeng toch ge zwemt erin:masker af en eens goed inademen … kwestie van inschatten!!

• blue

Deelnemer
    27 november 2004 om 19:00

en voor in zoetwater, als uw neus niet zo erg verstopt is, is het dan zo erg om een neusspray te gebruiken?

• Frank_Meise

Deelnemer
    27 november 2004 om 19:04

Een oplossing die altijd werkt CLARINASE repetabs ….
    Die krijg je normaal vrij zonder voorschrift
    Van sinussen kan ik intussen een boek schrijven vrees ik 🙁

• blue

Deelnemer
    27 november 2004 om 19:08

is dat ervoor in te nemen? Of is dat voor enkele dagen te nemen?

• pyjamaduiker

Deelnemer
    27 november 2004 om 19:32

Als je morgen nog de kans ziet om bij de apotheker van wacht langs te gaan ,koop dan Sofrasolone is een neusspray maar helpt wel .Ik gebruik hem alléén in noodgevallen en het is waar dat een neusspray na een paar uur uitgewerkt is ,maar met deze temperaturen duurt een duik niet langer dan een uur denk ik.
    En anders zoals Frank_Meise zegd Clarinase ,neem je één uur voor dat je het water ingaat en ik geloof dat het meer dan 4uur werkt.

duik ze

• botervisje

Deelnemer
    27 november 2004 om 19:39

Heb vroeger veel sinusitis gehad Wendy, heb er een mooi receptje aan overgehouden. Stomen met Vickx en Kamillebloemen, niet te geloven hoe vrij het dan aanvoelt.

• botervisje

Deelnemer
    27 november 2004 om 19:44

nog eentje bij verkoudheid: een ui doorsnijden en op het nachtkastje leggen. De dampen die zo vrij komen doen wonderen!!!!! De geur riek je toch niet als je verkouden bent.
    En waar ga duiken Wendy?? Naar Mol met A? Je houdt het wel goed vol hé:-)))

• Toontje

Deelnemer
    27 november 2004 om 19:46

Hoi Botervisje,
    Jij ruikt de ui misschien niet maar na zo’n nachtje ruikt ieder ander die je tegenkomt die ui wel hoor :-))
    Aan de andere kant, is een goede reden om te gaan duiken he…

• Toontje

Deelnemer
    27 november 2004 om 19:51

Ik geloof je onmiddelijk. Ik kende de knoflookversie al… Werkt ook prima.

• BOB

Deelnemer
    27 november 2004 om 22:35

Yo allemaal
    Al eens aan TOCO_THOLIN gedacht, kijk anders op het internet kan soms wel de oplossing zijn , bij mij althans.

• Marcel

Deelnemer
    27 november 2004 om 23:29

Ik had er vroeger héél veel last van, heb me laten opereren.
    Nooit spijt van had, zo’n schone verpleegsterkes.

• Pladijs

Deelnemer
    28 november 2004 om 01:00

Aangezien je dat heb zonder verkoud te zijn toch eens kontroleren maar
    mogelijke poliepen.
    Dit zijn geen zoetwaterpoliepen…..

Weergave: 1 - 25 van 57 reacties

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader