Duikforum Duikforum Medisch Maatregelen Corona

• Creator
    Discussie

wendy
    Participant

Richtlijnen, maatregelen tijdens zwembadtrainingen?
    Iemand?

• Maatregelen Corona

Louke reageerde 1 jaar, 11 maanden geleden 28 Leden · 97 Reacties
  • duvelboy

Deelnemer
    11 maart 2020 om 15:38

Vanuit nelos is er een document verspreid naar de clubs.
    Dit zal normaal door de secretaris van de club doorgestuurd worden naar de leden.

van andere federaties ben ik niet op de hoogte.

• Trico Traco

Deelnemer
    11 maart 2020 om 16:43

Zoals Maggy zei : blijf in je kot. Dat zwembad zal wel niet weglopen.

• robbyrey

Deelnemer
    11 maart 2020 om 17:22

Virus zet niet verder onder water, zolang je ondergedoken blijft, geen probleem dus ?? t’Is de veiligste plaats !

Grtz,
    Robby

• Trico Traco

Deelnemer
    11 maart 2020 om 17:28

Klopt als je onder water blijft zitten zonder daarna naar de bar te gan.

• King Darling

Deelnemer
    12 maart 2020 om 15:13

duvelboy schreef:
    Vanuit nelos is er een document verspreid naar de clubs.
    Dit zal normaal door de secretaris van de club doorgestuurd worden naar de leden.

van andere federaties ben ik niet op de hoogte.

Dat document dateert van vorige week, da’s ondertussen al hopeloos achterhaald.

• GDPeter

Deelnemer
    12 maart 2020 om 16:14

Momenteel wordt er binnen Nelos gewerkt aan verdere richtlijnen…
    Wordt dus vervolgd.

• Trico Traco

Deelnemer
    12 maart 2020 om 17:05

Ik zou niet weten wat Nelos nog aan richtlijnen kan uitgeven. Ieder normaal mens moet toch weten dat we voor het ogenblik met een pandemie zitten die zeer erg kan worden als niet iedereen een beetje op past.
    Ook al ben je jong en voel je je gezond kan je ondertussen drager zijn van het virus en dit zonder dat men het weet doorgeven. Er is maar een middel buiten de gekende hygiene maatregelen en dat is zoveel mogelijk mensenlijke kontakten vermijden waar het niet noodzakelijk is.Niet meer en niet minder.

• HansE

Deelnemer
    12 maart 2020 om 18:31

TT,
    Wat we aan richtlijnen uitgegeven hebben vorige week waren adviezen voor de clubs over hoe om te gaan met bepaalde oefeningen en het risico op virusoverdracht. Deze zijn gebaseerd op wat we dagelijks aan updates krijgen van de overheid.
    Ieder normaal mens weet inderdaad wat er zou moeten gebeuren, maar lees de krant maar eens ๐Ÿ˜‰
    Verdere communicatie vanuit de geneeskundige commissie en duikonderricht volgt …

• Lazy Charles

Deelnemer
    12 maart 2020 om 19:39

waarom werken we de natuur zo tegen? Nu de natuur iets aan de overbevolking tracht te doen.

• Trico Traco

Deelnemer
    12 maart 2020 om 19:46

HansE schreef:
    TT,
    Wat we aan richtlijnen uitgegeven hebben vorige week waren adviezen voor de clubs over hoe om te gaan met bepaalde oefeningen en het risico op virusoverdracht. Deze zijn gebaseerd op wat we dagelijks aan updates krijgen van de overheid.
    Ieder normaal mens weet inderdaad wat er zou moeten gebeuren, maar lees de krant maar eens ๐Ÿ˜‰
    Verdere communicatie vanuit de geneeskundige commissie en duikonderricht volgt …

Ja,Ja. Jullie weten het weer beter. De geneeskundige commissie en het duikonderricht kunnen niet anders dan te zeggen alle aktiviteiten stoppen om zodoende te vermijden dat men elkaar het virus door geeft. Alles andere is te dom om waar te zijn.

• Tribalke

Deelnemer
    12 maart 2020 om 23:30

Als iedereen binnenblijft gaat er dit weekend veel parking zijn aan de duikplaatsen. ๐Ÿ™‚
    Nu nog hopen dat er iets open is om te eten in Nederland en het wordt een tof weekend.

• Trico Traco

Deelnemer
    13 maart 2020 om 07:49

Tribalke schreef:
    Als iedereen binnenblijft gaat er dit weekend veel parking zijn aan de duikplaatsen. ๐Ÿ™‚
    Nu nog hopen dat er iets open is om te eten in Nederland en het wordt een tof weekend.

Moest ik nu nog duiken zou ik die toestand wat betreft mijn hobby ook triestig vinden. Maar de toestand is erg en zal nog erger worden. Dat is niet om te lachen.

• wendy

Deelnemer
    13 maart 2020 om 08:25

Je zal maar dokter, verpleger, verzorgende zijn…
    blijf toch allemaal in uw kot
    Is dat nu zoveel gevraagd?

Maar neen, de dwazen blijven doorgaan… ze zullen doorgaan…
    De hobby, de frituur, het cafรฉ, het restaurant… ze kunnen het niet missen

Tot de dokter u of uw naasten moet beademen.
    Dan piept men wel anders.
    Letterlijk en figuurlijk

• HansE

Deelnemer
    13 maart 2020 om 12:44

Trico Traco schreef:

HansE schreef:
    TT,

Ja,Ja. Jullie weten het weer beter. De geneeskundige commissie en het duikonderricht kunnen niet anders dan te zeggen alle aktiviteiten stoppen om zodoende te vermijden dat men elkaar het virus door geeft. Alles andere is te dom om waar te zijn.

Ik snap de opmerking niet. Wat heeft dat te maken met ‘weer beter weten’?

• Baksteen

Deelnemer
    13 maart 2020 om 14:42

wendy schreef:
    Je zal maar dokter, verpleger, verzorgende zijn…
    blijf toch allemaal in uw kot
    Is dat nu zoveel gevraagd?

Maar neen, de dwazen blijven doorgaan… ze zullen doorgaan…
    De hobby, de frituur, het cafรฉ, het restaurant… ze kunnen het niet missen

Tot de dokter u of uw naasten moet beademen.
    Dan piept men wel anders.
    Letterlijk en figuurlijk

De maatregelen zijn er niet omdat er teveel mensen zouden doodgaan maar om te vermijden dat de zorgsector overbelast wordt en om te vermijden dat de economie volledig ineenzakt als ineens 30% van de actieve bevolking ziek thuis zit.

De menselijke dramascenario’s zoals jij ze beschrijft zijn volgens mij enkel dat – drama. Mensen moeten leren ‘begrijpend lezen’ en hun verstand gebruiken.

Trouwens, was jij het niet die vragen had bij het aanpassen van de trainingen ? Echt dwaas , blijf gewoon thuis. Hobby’s hebben geen prioriteit ! etc weet je wel ? …

• wendy

Deelnemer
    13 maart 2020 om 14:47

Ach baksteentje, ik wist dat gij weer een kiezelke zou gooien…
    Ik lach met uw onzin

• Trico Traco

Deelnemer
    13 maart 2020 om 16:54

HansE schreef:

Trico Traco schreef:

HansE schreef:
    TT,

Ik snap de opmerking niet. Wat heeft dat te maken met ‘weer beter weten’?

De manier waarop je geschreven hebt doet me vermoeden dat je in een of andere commissie van Nelos zit. Dat die gasten van Nelos in het verleden soms alles beter wisten heb ik persoonlijk ervaren. Sommige zaken waren zelf een schandaal. Meer schrijf ik niet en zeker niet aan iemand die hier volledig anoniem aan het schrijven is.

• snoopy

Deelnemer
    13 maart 2020 om 23:37

@ wendy
    Je hebt groot gelijk Wendy. Als ik nu zie dat de mensen aan het feesten zijn dan stel ik mij wel ernstig vragen of ze de ernst wel begrijpen.Na 03/04 komen pas de echte maatregelen en dan zal men niet meer feesten !! Het gaat gewoon een economische ramp worden voor Belgie.

• HansE

Deelnemer
    13 maart 2020 om 23:44

Zo heel anoniem lijkt mijn naam nu toch niet.

Soit, het doet mij genoegen dat de nationale veiligheidsraad het advies dat vandaag aan de clubs verspreid werd, uitgebreid heeft naar de rest van Belgiรซ ๐Ÿ˜‰

• Wout1977

Deelnemer
    18 maart 2020 om 01:28

TT,
    snap net evenals Hans je punt niet direct wat “beter weten” met heel deze toestand te maken heeft… Anderzijds, het kan ook aan mij liggen…

• Trico Traco

Deelnemer
    18 maart 2020 om 09:41

Wout1977 schreef:
    TT,
    snap net evenals Hans je punt niet direct wat “beter weten” met heel deze toestand te maken heeft… Anderzijds, het kan ook aan mij liggen…

Insiders bij Nelos weten wel goed wat ik bedoel-

• WimBollein

Deelnemer
    18 maart 2020 om 09:58

Trico Traco schreef:

Wout1977 schreef:
    TT,

Heerlijk :-D, iemand met een nickname als ‘Trico Traco’ die iemand met de nickname ‘HansE’ verwijt anoniem te blijven en daarbovenop nog eens wat opmerkingen maakt, die niet hard maakt en dan iets poneert dat er op neerkomt als ‘degenen die het moeten weten, weten wel waarover ik spreek’. Spreek u uit zodat een eerlijk debat mogelijk is of begin er niet over op een publiek forum hรฉ. Jezus…

• wendy

Deelnemer
    18 maart 2020 om 10:08

we zitten allemaal in hetzelfde schuitje
    we weten wat we moeten doen en niet moeten doen

laat de irritaties nu maar…

beetje buddy-team gevoel

blijf gezond

tot aan de waterkant

• Trico Traco

Deelnemer
    18 maart 2020 om 12:25

WimBollein schreef:

Trico Traco schreef:

Wout1977 schreef:
    TT,

Heerlijk :-D, iemand met een nickname als ‘Trico Traco’ die iemand met de nickname ‘HansE’ verwijt anoniem te blijven en daarbovenop nog eens wat opmerkingen maakt, die niet hard maakt en dan iets poneert dat er op neerkomt als ‘degenen die het moeten weten, weten wel waarover ik spreek’. Spreek u uit zodat een eerlijk debat mogelijk is of begin er niet over op een publiek forum hรฉ. Jezus…

Leer eerst eens kijken dan zal je zien dat zowel mijn Emailadres en Homepage aangegeven zijn.Bij Hans is dit niet het geval.

• Dedjutoch

Deelnemer
    18 maart 2020 om 17:10

Begrijp ik het nu goed? Is Nelos de oorzaak van de Corona crisis? Daar begint het toch zo stilaan op te lijken ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚
    Maar ik zal me wel vergissen (hoop ik)!

Page 1 of 4

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader