Duikforum Duikforum Gezocht 40Cuft stagefles voor oefenduikjes

• 40Cuft stagefles voor oefenduikjes

KaBe updated 1 year, 9 months ago 4 Members · 4 Posts
  • DanielVD

Member
    12 juli 2019 at 17:58

Hallo,

ik zoek een 40Cuft fles om mee te oefenen qua uittrimming en gevoel aan mijn uitrusting voor opkomende GND proeven.
    Ik heb al met een 6.5L staal en een 7L alu gedoken om te testen en zou nu graag een 40Cuft fles willen proberen .
    Af te spreken om af te halen of aan de waterkant , ikzelf ben van het antwerpse.
    Alvast bedankt.

Gr.
    Daniel

• robbyrey

Member
    12 juli 2019 at 20:38

Da’s een ongeveer 5 liter dan? Met 7l alu 200 of 7l carbon 300 bar voel je niet eens dat je iets bij hebt, en hebt tenminste een redelijke voorraad mee… Of je moet naar een 80 cubf gaan, wat in de meeste gevallen overkill is.

Grtz,
    Robby

• beester

Member
    15 juli 2019 at 12:19

Spijtig dat ik wat verder weg zit, en ’t niet echt praktisch mogelijk is om eens samen te duiken. Veel succes in je zoektocht en vind het een goed idee om te oefenen met verschillende fles soorten.

Kleine tip, blijf van staal af voor deco/stage tanks… 😉

Voor de rest moet ik Robby volgen. een 40 cuft (5.2L) is een perfecte tank om zuurstof deco mee te doen, maar met andere deco gassen wordt het snel te nipt.

Natuurlijk kan ’t een perfecte “groei” stage zijn, waar je in ’t begin toch nog niet veel deco doet en wanneer je daar aan toe bent kan je de 40 cuft gebruiken als 2de stage.

• KaBe

Member
    15 juli 2019 at 17:01

Daniel,

Ik heb een 40 Cuft en eventueel ook een 80 Cuft welke je zou kunnen gebruiken.
    Laat maar een PM voor verdere afspraken.
    Het weekend van 26 – 28 zitten we in Zeeland (Wemeldinge)

Log in to reply.

Original Post
0 of 0 posts June 2018
Now
ajax-loader