• dives

Koala reageerde 2 jaar, 1 maand geleden 23 Leden · 49 Berichten
  • patrick

Lid
    19 juni 2019 om 20:53

Hello,

Hoe kan ik een soloduik registeren in Dives ?
    Iemand die mij hiermee kan helpen ?

• sid

Lid
    19 juni 2019 om 21:02

Heb je een proef afgenomen tijdens de soloduik? Dan lukt het!!!

• psycho

Lid
    19 juni 2019 om 21:38

solo duiken worden niet aangemoedigd en bijgevolg niet mogelijk om te loggen denk ik. Je hebt een buddy nodig om te loggen.
    De ‘Ollanders’ Jansen & Janssen zijn bij mij altijd zeer bereidwillig geweest als ik een buddy zocht. 1 van hen was steeds bereid mee te gaan. Zij hebben ook familie in GB: Jonhson & Jonhsonn.
    😉

• netdata

Lid
    20 juni 2019 om 01:15

.Ikzelf ben poweruser voor dives, en zou het als volgt ingeven:

Wat je kan doen is de buddy: Technical DIVES niet nelos

Zo kan je de duik loggen

• Kefke

Lid
    20 juni 2019 om 09:28

Wordt er eigenlijk nog iets gedaan aan de gebruiksvriendelijkheid van dives? Functioneel is het ok, maar een ramp qua gebruiksgemak en eenvoud.

• Marc VB

Lid
    20 juni 2019 om 10:24

Er een technische duik van maken met een niet Nelos duiker.

Inderdaad Dives is dringend aan een update toe.

• wimv

Lid
    20 juni 2019 om 10:42

Marc VB schreef:
    Er een technische duik van maken met een niet Nelos duiker.

Inderdaad Dives is dringend aan een update toe.

Update ? Remake lijkt me beter.

• robbyrey

Lid
    20 juni 2019 om 12:11

Solo wordt sowieso aanzien als technisch, dus zoals boven beschreven…

Grtz,
    Robby

• netdata

Lid
    20 juni 2019 om 13:31

Er word nog heel actief aan DIVES gewerkt, welliswaar met een beperkt team.
    Ook zijn er recent een heel deel verbeteringen aangebracht rond het inbrengen van een duik.
    Dit gaat nu vlotter, je kan je buddies iets makkelijker terug vinden, het scrollen door die lijsten gaat beter etc.

Je mag altijd je feedback bezorgen aan mij ( hier op het forum of op dives-limos@nelos.be )

• Kefke

Lid
    20 juni 2019 om 16:50

bwa, veel feedback is niet nodig. Gewoon de usability verbeteren. Gebruiksgemak is niet echt top niet.

• Marc VB

Lid
    20 juni 2019 om 17:22

Feedback
    De duiken volgens datum zetten => is reeds gebeurd => prima

Zorgen dat je meerdere duiken na elkaar kan ingeven zonder refrech
    De duiken in groep ingeven als je op verlof zijt gegaan naar de Filipijnen bv.
    Er staat start na getijde, sorry ik ga gewoonlijk een half uur voor de tij in het water.
    Uitloggen op Dives zelf en niet steeds naar de Nelos site gaan.

• Jandr

Lid
    20 juni 2019 om 17:39

Gewoon een deftige app die op alle mobiele platformen werkt.
    Ook de mogelijkheid om zelf een duik te verwijderen (omdat uw buddy die al aangemaakt heeft)
    Eenvoudige import van excel/database/… Van andere programma’s waar uw duiken al in gelogd staan. Ik heb weinig zin om 450 duiken nog eens in te brengen..

• netdata

Lid
    20 juni 2019 om 19:17

@Marc Vb

Dat is ook reeds aangepast (een week of 2) je kan nu effectief meerdere duiken na elkaar ingeven zonder refresh

• netdata

Lid
    20 juni 2019 om 19:23

@jandr

Sinds vorige week zit er een export functie in naar excel.
    450 duiken inbrengen gaat niet, alle duiken voor 2019 moet je in totalen invullen via initialiseren.
    Duiken vanaf 2019 als duik.

• Dedjutoch

Lid
    21 juni 2019 om 12:33

Ik heb alleen een probleem met duikplaatsen die niet opgenomen zijn in de lijst. Een voorbeeld: We hebben een clubvakantie naar Hurghada Egypte. Met de deelnemers aan deze reis doen wij vijf dagen duiken op dezelfde plaatsen. Eén lid is zo vriendelijk om al de coördinaten op te zoeken en zijn duiken en die van zijn duikmaten te loggen op de door hem ingevoerde duikplaatsen. Spijtig genoeg worden die plaatsen dan niet automatisch opgenomen in de lijst. Dit betekent dat iedere duikgroep terug diezelfde coördinaten dient in te geven om die duik te kunnen loggen. Waarom wordt een duikplaats niet automatisch opgenomen in de lijst als deze al eens ingevoerd werd? Dit kan enkel door de gegevens door te geven aan een verantwoordelijke binnen Nelos die deze duikplaatsen dan dient in te voeren. Een beetje de kar voor het paard spannen…

• robbyrey

Lid
    21 juni 2019 om 13:11

Ook nog een vraagske…
    Duik zelf veel op de noordzee, en die invoer is zéér algemeen.
    Is er een mogelijkheid om die te veranderen naar de naam van een specifiek wrak?

Grtz,
    Robby

• netdata

Lid
    21 juni 2019 om 14:05

@robbyrey

Als jij mij de GPS cordinaten en naam bezorgt van die zaken op de noordzee kan ik vragen dat ze dit algemeen toevoegen.

@Dedjutoch, klopt…
    Staat op de lijst voor verbeteringen.
    Dat je dit op zijn minst kan opslaan voor jezelf.

• km

Lid
    21 juni 2019 om 14:18

Ik zou persoonlijk liever opteren voor het systeem van persoonlijk elektronisch logboek dat ieder zijn eigen duiken invoert en niet per buddyteam.

Ook het zelf mogen verbeteren of schrappen van een duik ( hangt samen met bovenstaande ) soms loggen alle buddy’s een duik en moet je via power user duik schrappen; waarom kunnen we dit niet zelf? zou alvast minder werk zijn voor hun.

Niet gekende duikplaatsten invoeren en vooral bewaren-ook vrij omslachtig en tijdrovend systeem om die onbekende plaats te bepalen.

• km

Lid
    21 juni 2019 om 14:18

• joe

Lid
    22 juni 2019 om 15:32

Mijn Nelos logboeken zijn bijna op, waar kan ik die afhalen in het Gentse

• dennisv

Lid
    22 juni 2019 om 15:56

wanneer komt er een optie om zelf te bepalen wat er in je logboek komt en te vermijden dat een ander daarin schrijft? Als instructeur ga ik er niet mee akkoord dat mijn naam zomaar zou kunnen gekozen worden zonder dat ik dat kan wissen.
    tot dat opgelost is, neem ik geen deel aan dives.
    tot zolang verblijf ik proefloos en doopduikloos.

• hendrik M

Lid
    22 juni 2019 om 21:31

alle begin is moeilijk zeker 🙂 wat zijde we jaren terug over een pc en smartphone

geef ze wat tyd

heeft zijn voordelen en nadelen 🙂

• Jandr

Lid
    22 juni 2019 om 21:48

Maar je mag toch anno 2019 toch verwachten dat er een afgewerkt product op tafel ligt? En niet een website die met moeite werkt op populaire smartphones?

Ik gebruik dagelijks crm en een mobiele app ervoor. Dus het is mogelijk. Jammer dat het nog niet op punt staat.

• Angus

Lid
    23 juni 2019 om 09:18

Jandr schreef:
    Maar je mag toch anno 2019 toch verwachten dat er een afgewerkt product op tafel ligt? En niet een website die met moeite werkt op populaire smartphones?

Ik gebruik dagelijks crm en een mobiele app ervoor. Dus het is mogelijk. Jammer dat het nog niet op punt staat.

Wordt jou CRM-app ook door vrijwilligers in elkaar gebokst na hun dagtaak?

• Jandr

Lid
    23 juni 2019 om 10:44

Daar wordt inderdaad voor betaald

$ s bekijken -$ s van$ s antwoorden

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader