Duikforum Duikforum Reizen help, our house is on fire…

• Creator
    Discussie

wendy
    Participant

wat als we nu eens allemaal thuisblijven…

• help, our house is on fire…

Webmaster reageerde 3 jaar, 4 maanden geleden 22 Leden · 67 Reacties
  • Baksteen

Deelnemer
    16 april 2019 om 17:38

Of met de fiets gaan duiken ? 🙂

Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat we het hier niet zo slecht doen. Ik wil niet beweren dat we niks extra kunnen doen maar momenteel zijn we aan het wieden in de moestuin terwijl de rest van de straat actief distels, paardebloemen en wilde grassen cultiveert. En nog konijnen los laat ook.

Ooit in Africa of China geweest ? Of es naar de uitstootstatistieken van de USA gekeken en dat dan gerelateerd aan hun bevolkingsaantal ?

• wendy

Deelnemer
    17 april 2019 om 08:05

Our house is on fire..

En we zijn overtuigd dat we met een plastieken speelgoedgieter wel kunnen blussen …

• UFo

Deelnemer
    17 april 2019 om 10:25

Betalen voor iets dat je altijd gratis hebt gekregen, is blijkbaar heel moeilijk. Ook als is dat het prachtigste geschenk ooit. Triestig.

De jeugd van tegenwoordig zit later met de gebakken peren en dan zullen de ouderen niet moeten afkomen met “Wir haben es nicht gewust”.

• Dedjutoch

Deelnemer
    17 april 2019 om 17:36

En… onze Belgische politici gaan met ons kleine landje dat wereldgrote probleem oplossen met allerhande belastingen en taksen te heffen. Om dan dat binnengehaalde geld over de balk te smijten, en er zeker niets voor het milieu mee te doen. En wij knikken allemaal JA! Wij gaan de wereld redden door meer te betalen!
    Zijn we allemaal niet wat (te!) naïef?
    Versta me niet verkeerd: Er zal wat moeten gebeuren, maar dan zullen alle landen, en ook die van Afrika, Amerika en Azië de handen in mekaar moeten slaan en effectieve (lees: echte) oplossingen moeten uitwerken. Belastingen heffen kan nooit een effectieve oplossing vormen! Want daar verbetert het milieu niet door!

• UFo

Deelnemer
    18 april 2019 om 09:24

Vinger aan de pols Dedju: Het mag niets kosten en waarom moeten wij iets doen als de andere niets doen. Dus laten we nog maar wat naar elkaar kijken en afwachten tot het te laat is want anders zijn we naïef. 🙂

Met belastingen kan je het gedrag sturen. Want wij luisteren nu eenmaal meer naar onze portefeuille dan naar ons geweten. Een mooi voorbeeld is het file probleem. Door het rijden tijdens de spitsuren fors duurder te maken, zal je de mensen naar andere vormen van vervoer laten zoeken: carpoolen, fiets, motor, openbaarvervoer. Als de heffingen dan gebruikt worden om de motor, openbaarvervoer, binnenscheepvaart, … te stimuleren, zijn we al een eind op weg.
    Maar Ben Weyts is vooral bezig met herverkozen te worden i.p.v. daadwerkelijk iets aan het probleem te doen. Door meer weg infrastructuur krijgen we eerst meer files (wegenwerken) gevolgd door een korte periode waarin het beter gaat en vervolgens slibt ook deze weg weer dicht…

• Baksteen

Deelnemer
    18 april 2019 om 10:11

Das een mooie theorie maar je draait de zaken gewoon om. De redenering is niet eerlijk.

Eerst moet er een alternatief zijn en dan kan je de mensen financieel motiveren om die te gebruiken. Maar er zijn bijna geen deftige alternatieven.
    Er stond overlaatst in de gazet dat met het openbaar vervoer je 70% langer onderweg bent dan met de auto. ONDANKS de monsterfiles. Dat zegt toch wel iets allee.
    En das dan denk ik dat dat enkel is voor de directe verbindingen, als je moet overstappen tussen bus , tram , trein is het absoluut nog veel erger. En voor alles dat ‘industrie’ is geraak je gewoonweg niet ter plaatse. Onmogelijk. Dan is het discours over het file probleem dus fundamenteel oneerlijk. De overheid is verantwoordelijk voor ruimteljke ordening, voor openbaar vervoer, voor infrastructuur. Kom mij nu niet zeggen dat het ‘ons’ schuld is dat er geen opties zijn he. Het is de falende overheid en ze mag eindelijk es haar verantwoordelijkheid nemen in plaats van de zwarte piet altijd bij de mensen te leggen.
    De mensen gaan altijd kiezen voor hun gemak en comfort. Zorg dus dat ze comfortable en snel geraken waar ze zijn met de middelen die je wil die ze gebruiken. Dat is fair. Niet door de werkende oplossingen onbetaalbaar te maken zodat ze wel moeten gebruik maken van de zeer krakemikkige alternatieven.

• wendy

Deelnemer
    18 april 2019 om 10:24

Our house is on fire…

Politiek taxen belastingen overheid files portemonnee geld
    Het betekent niets nul nadda

Wat als we binnen 10 jaar vechten om drinkbaar water?
    Stel dat het niet zo n vaart loopt? Oef
    Echt oef
    Op mijn blote knieën ga ik door het stof opdat mijn kleinkind en de kleinkinderen van mijn partner en de kleinkinderen van heel deze planeet … niet moeten vechten om een glas water.

Naïef? Kan zijn
    Ik hoop van harte dat ik binnen 10 jaar dit terug lees en krom van het lachen sta… ik hoop het van harte

• UFo

Deelnemer
    18 april 2019 om 11:21

Met het openbaarvervoer alleen ga je er niet komen hoor. Vele plaatsen zijn inderdaad onmogelijk. Er zal dus ook altijd met de auto blijven gereden worden. Niemand heeft het over het afschaffen hiervan. Je moet de discussie niet verengen naar auto vs openbaar vervoer. Die redenering is ook niet eerlijk. Ik zei ook nog moto, fiets, carpoolen, telewerken ….
    Er zijn dus wel opties maar de eerste stap om de luxe van een eigen auto op te geven is meestal groot.
    De overheid is verantwoordelijk voor infrastructuur maar me dunkt dat er al genoeg wegen zijn. Niet? Het probleem is dat iedereen alles wilt en ook liefst nu meteen. België wordt er niet groter op maar er komen wel altijd maar Belgen bij en die willen ook allemaal met de auto. Op een gegeven ogenblik is trop te veel.

Ik heb 4 jaar winter en zomer met de motor naar het werk gereden van Sint-Amands naar Leuven. Dat was toen bijna een half uur sneller per traject. Bovendien was het ook nog financieel voordelig daar ik al mijn onkosten hiervoor kon inbrengen (banden, onderhoud, benzine, pak, helm, moto, …). Nadeel was dat ik het af en toe koud of nat had. Ik had altijd een set droge kousen en schoenen op het werk liggen.

Naar mijn huidig werk ga ik met de trein. Af en toe kanker ik geweldig op de vertragingen of afschaffingen maar het merendeel van de tijd zit ik rustig een boek te lezen of was ik duiktheorie aan het studeren. Tijdens de zomervakantie zou ik 15 min sneller met de auto zijn. Mijn treinabonnement wordt echter door de werkgever betaald dus waarom zou ik betalen voor die 2 keer 15 min?

• Cthulhu

Deelnemer
    18 april 2019 om 12:11

Laat ons ook niet vergeten dat het de mensen zijn die de overheid naar verkavelingen op “den buiten” vroegen en graag aan lintbebouwing deden/doen… en onze politici (die graag herverkozen worden) voldeden aan de vraag.

Wendy, spijtig genoeg zal het geen 10 jaar meer duren voor ze in bepaalde delen van de wereld om water gaan vechten… de prelude is al begonnen.

• dennisv

Deelnemer
    18 april 2019 om 15:47

tegenwoordig rij ik ettelijke kilometers meer per jaar omdat de politiekers goed moeten staan bij het klimaat-imago en de fietser overal voorrang moet krijgen.
    men staart zich blind op mensen die zonder auto kunnen en deze die hun auto nodig hebben om hun brood te verdienen worden gestraft. In mijn eigen gemeente zijn talrijke voorbeelden van hoe nutteloze omwegen ten voordele van de fietser bergen geld kosten aan de werkende mens en een ongelooflijk zware impact hebben op het milieu. Waar ik vroeger gewoon 10 meter kon rijden om in een andere straat te geraken, moet ik nu een kilometer omrijden. langs een andere weg op hetzelfde eindpunt geraken is geen optie, want de andere weg is éénrichting geworden.

Wil men echt alle auto’s weg en de macht en het monopolie in handen steken van enkele vakbonden die de mensen kunnen gijzelen bij elke mogelijke staking? Wil je echt vertrouwen op het openbaar vervoer als zelfstandige, wetende dat een stakingsdag je veel geld kost en je geen vervangingsinkomen krijgt omdat iemand anders in een slecht bui is? NEEN! die macht krijg je niet. Begin met te kijken wie ALLEMAAL vervuild en kijk dan eens wie wat moet betalen. Industrie moet er zijn, maar ze vervuilen meer dan de dieselwagen. Wist je trouwens dat de elektrische wagen van vandaag meer vervuilend is dan eender welke traditionele auto? of dacht je dat je elektriciteit allemaal uit een windmolen komt? Dat batterijen aan een boom groeien en biologisch afbreekbaar zijn?

• Trico Traco

Deelnemer
    18 april 2019 om 17:27

We kennen toch allemaal een beetje theorie dus:

Als ik naar school ging waren er 2,5 miljard bewoners op onze planeet en nu zijn er dat als ik me neiet vergis 7 miljard.In 2050 zullen het er bijna 9 miljard zijn. Die ademen allemaal CO2 uit en begin maar te cijferen. Maar hoe meer mensen, hoe meer dieren om op te eten en die ademen ook uit en in hun uitwerpselen zit methaan.Maar al die mensen of toch zeer veel hebben ook graag een auto, Tablet, TV, kortom alles wat je zo kan denken.
    Is er nu een serieuse ziel die denkt dat het klimaat en de luchtkwaliteit nog kan verbeterd en terug gedraaid worden ? Ik in ieder geval NIET.
    Door deze vermeerdering zien we nu al vluchtelingsstromen omdat de mensen geen eten of water hebben. Deze volksverhuizingen zijn pas het begin.

• floere

Deelnemer
    18 april 2019 om 17:51

Dan moet je als werknemer in een 3 ploegen patroon en weekend en feestdagen werk maar eens op je werk geraken met het openbaar vervoer!
    Grt.

• Dedjutoch

Deelnemer
    18 april 2019 om 18:34

UFo schreef:
    Vinger aan de pols Dedju: Het mag niets kosten en waarom moeten wij iets doen als de andere niets doen. Dus laten we nog maar wat naar elkaar kijken en afwachten tot het te laat is want anders zijn we naïef. 🙂

Hoeveel milieutaksen en herbebossingsgeld wordt er in dit land reeds binnengehaald? Geld wat aan andere dingen (betalen van ons politiek systeem?) verprutst wordt.
    Het land dient bestuurt te worden zoals een goede huisvader zijn gezin dient te besturen. Maar voor België lijkt dit meer op een alcoholverslaafde vader die al zijn geld opzuipt en zijn gezin in armoede laat leven!

Er wordt in ons landje voor “vanalles en nogwat” geld binnengehaald! Geld wat praktisch nooit terecht komt bij het doel waarvoor het geïnd wordt! Spijtig, maar het is zo!

• SVp

Deelnemer
    18 april 2019 om 23:13

hln.duiken.be 🙂

• wendy

Deelnemer
    19 april 2019 om 07:54

Our house is on fire…

En zo goed als alles wat ik lees gaat over ik ik ik …

Our house is on fire…

Straks
    Geen vis in de zure oceaan
    Geen koraal

Duik se

• KoenVw

Deelnemer
    19 april 2019 om 08:28

Ok, dat ze dan beginnen met een wet te maken, slechts 1 kind per gezin, zoals in China om de overbevolking tegen te gaan.

Akkoord Wendy?

Maar how, als ge dat durft zeggen bekijken ze u plots raar aan de discussietafel.

En het wil dan wel lukken dat de groene gezinnen vaak 3 en meer kinderen hebben… straf.

• Trico Traco

Deelnemer
    19 april 2019 om 09:12

KoenVw schreef:
    Ok, dat ze dan beginnen met een wet te maken, slechts 1 kind per gezin, zoals in China om de overbevolking tegen te gaan.

Akkoord Wendy?

Maar how, als ge dat durft zeggen bekijken ze u plots raar aan de discussietafel.

En het wil dan wel lukken dat de groene gezinnen vaak 3 en meer kinderen hebben… straf.

Dat in China is al een tijdje terug afgeschaft en nu mogen ze terug 2 kinderen hebben. Ze overwegen zelfs terug 3 kinderen toe te laten.

• KoenVw

Deelnemer
    19 april 2019 om 10:32

Laat ons dan allen op straat komen tegen het hebben van meer dan 1 kind per gezin! 😉

Kindergeld schaffen we af en als je meer dan 1 kind hebt betaal je 35 euro per dag per kind dat je er mee in de binnenstad komt. Je kan ook een jaarpas kopen hé, 350 euro.

En China, die bannen we, daar kopen we geen duikgerief meer, ze zijn vervuilend en gaan een maatregel afschaffen die de CO2 productie in de hand gaat werken.

Foei China!

Haja, naar Bali gaan duiken met nieuwjaar, 20 uur onderweg met 3 vliegers, Februari Egypte gedaan, Oktober naar Egypte en met nieuwjaar naar Thailand, Similan 14u vliegen. Whoooohoeeeeee

En elk weekend rij ik met mijn oude diesel naar Nederland om te gaan duiken… Maar dat moeten ze dan maar in Nederland oplossen.

• robbyrey

Deelnemer
    19 april 2019 om 10:34

wendy schreef:
    Our house is on fire…

Our house is on fire…

Straks
    Geen koraal

Duik se

Awel Wendy,
    Alle nadeel heb z’n voordeel, zoals ooit een verstandige Hollander zei :
    Opwarming van de aarde = stijging waterspiegel, = méér water om in te plonzen…
    Duik se…

Grtz
    Robby

• Peter

Deelnemer
    19 april 2019 om 23:30

• Baksteen

Deelnemer
    20 april 2019 om 01:44

wendy schreef:
    Our house is on fire…

Our house is on fire…

Straks
    Geen koraal

Duik se

Wel, met al die constructieve ideeen die je hier ondertussen achtergelaten hebt gaan we zeker een paar stappen verder geraken :-).

Tzal in elk geval niet opgelost geraken door alles extra te belasten en geen alternatieven te bieden. Het is al heel lang geweten dat je veel meer resultaat boekt met positieve versterking dan met straffen. Ik ben er zeker van dat de meeste mensen een inspanning willen doen. Maar het moet een beke redelijk blijven he.
    En zoals reeds gezegd, we zijn gewoon met veel te veel. Als dat onderwerp niet op tafel komt dan valt er gewoon niks op te lossen. Dan zal het probleem (wij) zichzelf wel oplossen. Ik ga er al een hele tijd van uit dat het daar wel zal op uitdraaien uiteindelijk.

• Cthulhu

Deelnemer
    20 april 2019 om 16:46

Peak population wordt verwacht in 2050… daarna zou het weer minderen.

• wendy

Deelnemer
    24 april 2019 om 06:28

Our house is on fire

Greta thunberg speeches….te lezen in the Guardian

Als duiker
    En natuurliefhebber zowel boven als onder het wateroppervlak…

Zoals ik al schreef…politiek kan me gestolen worden
    Ik ben noch blauw noch oranje noch rood noch groen en al zeker niet geel

• Wowo

Deelnemer
    24 april 2019 om 12:05

Blus het dan of bel de brandweer

• Mike

Deelnemer
    24 april 2019 om 17:06

wendy schreef:
    Our house is on fire

Greta thunberg speeches….te lezen in the Guardian

Als duiker
    En natuurliefhebber zowel boven als onder het wateroppervlak…

Zoals ik al schreef…politiek kan me gestolen worden
    Ik ben noch blauw noch oranje noch rood noch groen en al zeker niet geel

En hoe ga ja duiken? met de auto??

Denk eraan…dankzij (vooral) de auto hebben we nu ook zo’n welvaart.
    Als iedereen rond zijn eigen kerktoren bleef werken zoals vroeger, zouden we nu ook nog allemaal boerenzoon of bakker zijn.
    Zolang we met z’n allen fijn op vakantie gaan met het vliegtuig en daguitstapjes blijven doen en duikjes in de Oosterschelde, zal er niet veel verbeteren met ons milieu.
    En al betalen we daar straks 500 eur per man per maand voor, het geld zal de lucht niet zuiveren !

Page 1 of 3

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader