Duikforum Duikforum Off-topic Led chips voor verstraler

• Led chips voor verstraler

KoenVw reageerde 4 years, 5 maanden geleden 8 Leden · 19 Berichten
  • KoenVw

Lid
    26 augustus 2016 om 14:10

Hallo,

Misschien dat er hier iemand van het forum mij mee kan helpen?

Heb een verstraler spot led, 150 W, en net uit garantie…

Er zitten 2 ledchips in, kan niet zien van hoeveel Watt, staat er niet op…

Zou er 2 nieuwe willen inplaatsen, want de ene doet het niet meer, de andere brand maar voor de helft van de leds, maar de verkoper van deze verstralers vraag 55 euro / stuk.

Denk dat ik ze goedkoper moet vinden, maar kan ik bv bij http://www.alibaba.com bestellen zonder mega invoertaxen te moeten betalen?

Of heeft er iemand een adresje op het net of in de buurt van Leuven waar ik deze kan kopen aan een goede prijs?

Alvast bedankt.

• ivanovice

Lid
    26 augustus 2016 om 14:20

kijk eens op http://www.lightinthebox.com en daar zoeken naar led chip.

• KoenVw

Lid
    26 augustus 2016 om 14:45

Bedankt voor uw antwoord…

Kan je daar gewoon bestellen zonder invoertaxen?

Op die Led chips staat geen waarde, hoe moet ik dat dan te weten komen, spot is wel 150 Watt maar er zitten 2 led chips in, zijn die dan elk 75 Watt of wat moet ik me daar bij voorstellen?

• VF

Lid
    26 augustus 2016 om 14:50

Ik vermoed dat er 2 identieke van 75 Watt inzitten, dat lijkt mij het meest logisch.

Imvoertaks en btw moet je je pas zorgen over maken vanaf 21 euro (in dit opzicht kan het nuttig zijn je leds in 1 keer te bestellen).

Ik shop voor dit soort zaken meestal op aliexpress.com (zelfde als alibaba maar meestal kleinere bestellingen mogelijk).

• KoenVw

Lid
    26 augustus 2016 om 14:55

Bedankt…

Vind op de website van ivanovice enkel 70W of 80W, dus geen 75W, zal op zich niet echt veel uitmaken voor de voeding vermoed ik…

Ik heb er dus 2 nodig, zou me +/- 25 euro kosten + verzending… dus jij zou er dan 2 aparte bestellingen van maken VF?

Er staan geen maten bij van de chip of de gaten om ze vast te schroeven op de koeler, maar zal misschien allemaal dezelfde maat hebben als de waarde gelijk is?

Sorry veel vragen, maar wil het direct goed doen…

• DivingPinguin

Lid
    26 augustus 2016 om 14:57

Het zou me verwonderen dat er 75W led inzitten, waarschijnlijk het equivalent van 150W gloeilamp. Ik heb deze gekocht. Deze 10 watt leds geven 1000 lumen. Ik moet ze nog inbouwen in mijn lamp, maar daarvoor moet ik eerst nog wat knutselwerk verrichten en ik heb op dit ogenblik weinig tijd. Hoe ziet je lamp eruit?
    http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=222113961959#ht_3568wt_979

• Vroem

Lid
    26 augustus 2016 om 15:39

Je kunt ze gemakkelijkst aliexpress bestellen, (zelfde van alibaba maar kleinere heveelheden) Zolang de aangegeven waarde onder de 20€ ligt betaal je niets. Als duurdere dingen met je het met de gewone post laat opsturen betaal je meestal ook niets, met koerierdiensten betaal je meestal wel. De meeste verkopers op aliexpress declareren bijna altijd een waarde op van minder dan 20€ zelf al kost het meer.

• KoenVw

Lid
    26 augustus 2016 om 15:56
  • SVp

Lid
    26 augustus 2016 om 17:33

KoenVw schreef:
    Op die Led chips staat geen waarde, hoe moet ik dat dan te weten komen

Gewoon de kleine rechthoekjes tellen die je in die chip ziet zitten.
    Elk rechthoekje is een LED van 1 watt.
    Het makkelijkst is dat je er er een volt of 9-12 over zet, dan branden ze zachtjes en kan je ze makkelijk tellen.
    Of een lasbrilleke opzetten. 🙂
    Een goede LED module herken je aan het gelijkmatig opkomen van elke LED in zo’n module.
    Bij een supergoeie module komen ze allemaal gelijk en even sterk door.
    Bij een slechte module komen ze allemaal op een verschillend moment door wanneer je de spanning opdraait …
    Zorg dat je bij vervanging ook koelpasta bij de hand hebt en dun maar gelijkmatig gebruikt, of je nieuwe modules gaan niet lang leven !

• dookie

Lid
    26 augustus 2016 om 18:21

Kijk eens naar je driver.
    Zit er 1 of 2 in
    Als het er 1 is staan de leds in serie of parallel?

Wat staat ee op je driver van uitgang spanning en stroom?

• SVp

Lid
    26 augustus 2016 om 22:36

Dookie, ten eerste heeft die mens daar geen flauw idee van, en ten tweede valt er niet veel te meten als er een module kapot is : die drivers zijn constante stroom bronnen, enpassen hun spanning aan. Maar als er wat kapot is, dan vloeit er niks van stroom meer om te meten …
    Zelfs als je die waardes kent, dan doe je daar nog niks mee denk ik, niet ?

• KoenVw

Lid
    28 augustus 2016 om 17:19

Hela SVP… diene mens kan meer als ge denkt zunne… 😉

Al ken ik van die ledchips nul de botten, ik weet dus niet hoe groot ze zijn in afmeting als je bv 70W of 80 W neemt, omdat de schroefgaatjes reeds in de koeler voorzien zijn, wou ik 100% dezelfde Ledchips bestellen. AC en DC ken ik wel redelijk goed.

Ik kan wel een voeding uitmeten… 😉

De leds tellen kan ik niet meer, daar ze de geest hebben gegeven… en er slechts in 1 ledchip nog maar +/- 50% werkt.

Mijn voeding is nog ok, die heeft als uitgangsspanning 36V en 4,2A ( Maar de enkele leds die nog branden in de ledchip vragen slechts nog 1A op het moment)

Heb deze besteld:

http://www.lightinthebox.com/nl/diy-70w-5550-5600lm-2100ma-6000-6500k-cool-white-light-integrated-led-module-30-36v_p933081.html

Zal wel zien als ze geleverd zijn of ze passen.

Koelpasta heb ik wel liggen.

• KoenVw

Lid
    28 augustus 2016 om 17:28

Hey SVP, bedankt voor de tip dat elke led 1Watt is…

Heb mijn leesbrilleke opgezet en die leest 70 ledjes… 😉

Ik heb dus de goede ledchips besteld… (Had deze besteld aan de hand van de 2100mA / stuk rekening houdend met mijn voeding)

Aan iedereen bedankt om mij verder te helpen, weer wat centen uitgespaard, kan weer een extra duikje doen in Egypte met kerst… 😉

SVP, ik heb opgemerkt dat jij goed op de hoogte bent van de Greenforce lampen, heb nog een HID150 kop, kan je zoiets ombouwen naar LED , of gewoon andere ledkop kopen?

• SVp

Lid
    28 augustus 2016 om 22:53

KoenVw schreef:
    Heb deze besteld:
    http://www.lightinthebox.com/nl/diy-70w-5550-5600lm-2100ma-6000-6500k-cool-white-light-integrated-led-module-30-36v_p933081.html

Die zijn wel kei-kei koud hé, die 6000-6500K’s ….

• SVp

Lid
    28 augustus 2016 om 23:03

KoenVw schreef:
    heb nog een HID150 kop, kan je zoiets ombouwen naar LED , of gewoon andere ledkop kopen?

Om de HID150 om te bouwen gaat er op zijn minst wat knutselwerk en een draaibankske nodig zijn. Om het écht goed te doen is er ook een freesbank nodig.
    Wel een leuke uitdaging !
    Maar in theorie dus niet vrees ik.

• KoenVw

Lid
    29 augustus 2016 om 10:05

Dan zal ik mijn HID ke nog maar gewoon verder blijven gebruiken…

Dat die led’s oud zijn dat kan ik niet weten… Als de vervaldatum verstreken is stuur ik ze terug… 😉

Heb jij nog betere plaatsen om dergelijke led-chip te kopen, mochten deze mij niet bevallen of de geest geven?

• Willij

Lid
    29 augustus 2016 om 10:50
  • SVp

Lid
    29 augustus 2016 om 16:02

KoenVw schreef:
    Dat die led’s oud zijn dat kan ik niet weten… Als de vervaldatum verstreken is stuur ik ze terug… 😉

LOL. Niet oud, KOUD ! 🙂 🙂
    Hevig superwit licht dat uw ogen er bijkanst van zeer doen. 🙂
    Ik heb al mijn 30 watters uit hun behuizingen gepeuterd en vervangen door 3000K’s.
    Veel schoner …
    http://www.dx.com/p/30w-3500lm-3050k-square-led-white-light-module-33-35v-185979#.V8RAOq14e70

• KoenVw

Lid
    29 augustus 2016 om 22:33

hahaha verkeerd gelezen… Ik dacht al oud????

Ja ze moeten echt wit zijn, dat verlicht het beste de parking en de voertuigen… Is dezelfde kleur als vroeger mijn hogedrukgasdamplampen…

Heb er bij alieexpress ook nog 2 besteld als reserve aan 4 dollar voor 2, maar na het bestellen merkte ik dat ze maar 32V waren en geen 36V, dus 4 dollar voor de vuilbak….

Allé, al bij al geraakt het opgelost en heeft het mij niet al te veel centen gekost dankzij de kracht van een forum.

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu