Duikforum Duikforum Off-topic winterbanden

• winterbanden

PV reageerde 5 jaar geleden 8 Leden · 11 Berichten
  • de snelle

Lid
    13 januari 2016 om 12:30

Set winterbanden voor Peugeot, stonden onder 308cc
    Mogen weg voor een aanneembaar bod

• Baksteen

Lid
    13 januari 2016 om 13:14

Banden hebben maten en coderingen. Als je die zou specifieren ga je meer kans maken om ze te verkopen denk ik.
    Hou er rekening mee dat winterbanden maar 2 jaar ‘goed’ blijven. Daarna zijn ze waardeloos.

• Cthulhu

Lid
    13 januari 2016 om 14:12

Blijven die maar 2 jaar goed? Waarom?

• Jandr

Lid
    13 januari 2016 om 14:52

In principe beginnen banden uit te drogen na 5 jaar waardoor ze hun eigenschappen beginnen te verliezen.

In het geval van winterbanden, als het profiel minder dan 4mm bedraagt, dan gaat de band slechter beginnen te presteren in winterse omstandigheden (koude en/of regen…)

• snoopy

Lid
    13 januari 2016 om 15:25

baksteen schreef:
    Hou er rekening mee dat winterbanden maar 2 jaar ‘goed’ blijven. Daarna zijn ze waardeloos.

Je moet er ook rekening mee houden winterbanden enkel te gebruiken wanneer het vriest,anders smelten ze en zie je je wagen enkel op de velgen staan.
    Baksteen ik denk ook dat jij een grapjas bent he? Of een internet bandenexpert…. Wie heeft je dat wijsgemaakt?

• Kefke

Lid
    13 januari 2016 om 16:17

Bandencentrales verkopen banden die maximaal 2j geleden geproduceerd zijn. Na 5 jaar gaan de eigenschappen achteruit en is er veroudering. Het rubber verduurt en begint scheurtjes te vertonen. Maar het is een verhaal zoals “ten minste houdbaar tot”.
    Vb op caravans raadt men aan de banden best elke 7 jaar te vervangen omdat die langdurig in dezelfde positie staan.
    Smelten doen ze niet, maar harder worden wel zodat hun grip slechter wordt, en dat is nu juist wat je wil bij winterbanden. Vanaf 15° slijten ze trouwens dubbel zo snel als zomerbanden, dus dat smelten is nog zo verkeerd niet 🙂

• dennisv

Lid
    13 januari 2016 om 17:03

duikfora verkopen geen autobanden

• Baksteen

Lid
    13 januari 2016 om 20:50

Ik rij 3 jaar met een auto en stel systematisch vast dat het 3e seizoen dat ik mijn set winterbanden laat monteren die banden geen grip meer hebben in de bochten. In die mate dat ik al een aantal keer de voorbanden laten vervangen heb na een maand of zo, en de laatste keer alle 4 de banden. Want vooraan wel grip en vanachter niet is niet perse leuker dan nergens grip.
    Ik had vroeger altijd michelins, nu heb ik pirelies (denk ik), of goodyear, zou moeten checken, zullen zien volgend jaar wat het zegt he :-).

Winterbanden zijn trouwens ook niet bij alle omstandigheden beter vind ik. Bij nat weer kan ik een rond punt over schaatsen als ik wil, slieren over de 4 wielen. Dat gaat met zomerbanden hoegenaamd niet. En dit zowel met de michelins als met wat er nu op ligt. Ik ben geen bandenexpert maar ik vraag me af of die winterbanden niet geconcipieerd zijn om enkel in langsrichting veel grip te hebben, zodat je beter kan remmen en aanzetten. Maar lateraal ist een ramp, en het 3e jaar zelfs levensgevaarlijk in mijn ervaring.

Ik meen mij trouwens te herinneren ergens een infobrochure gelezen te hebben van touring waarin ze aanraden winterbanden niet langer dqn 3 seizoenen te gebruiken … Als ik dat terugvind post ik het hier wel.

• Baksteen

Lid
    13 januari 2016 om 21:07

snoopy schreef:
    baksteen schreef:

Baksteen ik denk ook dat jij een grapjas bent he? Of een internet bandenexpert…. Wie heeft je dat wijsgemaakt?

Kzal u een seintje geven volgend jaar als ze geplaatst zijn en dan gaan we es samen een ritje maken 🙂
    Kunnen we onder de baan ook wat lollen want ik ben ook wel een grapjes denk ik 🙂

• de snelle

Lid
    14 januari 2016 om 09:23

Baksteen, ge zijt ne zagevent!
    Ze(de banden) zijn al verkocht se, aan nen duiker zelfs 😀
    Als iemand echt interesse heeft vraagt die via mail de maten he :p

• PV

Lid
    15 januari 2016 om 10:47

Rijstijl aanpassen kan ook wonderen doen bij slecht weer… ook met winterbanden:-)

PV

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu