Duikforum Duikforum Off-topic vloeibare silicone

• vloeibare silicone

dennisv reageerde 5 years, 2 maanden geleden 7 Leden · 13 Berichten
  • polleke

Lid
    24 november 2015 om 22:13

Beste,
    Ik heb in mijn tuin – zonet – een aantal electrische verbindingen aangemaakt, die liefst
    waterdicht blijven.
    Zakjes vloeibare silicone zijn vlot te krijgen maar zeer duur.
    Mijn vraag is : kan het goedkoper.
    Ik denk maar, aan, maar ik kan verkeerd zijn : bv. gewone – sanitaire silicone (mark/geen belang) een beetje opwarmen – tot vloeibare status en dit dan afgieten in het desbetreffende bakje – of ben ik mis ? Alternatieven ?
    Dank voor feed-back.
    Polleke.

• SVp

Lid
    25 november 2015 om 00:48

Zit het in een type behuizing waar je PU schuim in kunt spuiten ?
    Da’s potdicht en kost 6 euro voor een hele bus …

• hendrik M

Lid
    25 november 2015 om 18:53

Als je problemen wil vermijden doe het dan goed en dus duurder met 2 componenten hars nooit problemen mee

• diver1968

Lid
    25 november 2015 om 19:12

dat is juist hendrik beter voorkomen dan verlies achteraf mat hars nooit problemen (als je het goed doet wel te verstaan)

• polleke

Lid
    25 november 2015 om 21:15

@ SVp, ik had ook gedacht aan PU schuim, maar ik twijfel of dat 100 % waterdicht is na verloop van tijd.
    @ diver1968 & hendrik M : zijn er bepaalde merken die beter zijn dan anderen ?
    Alvast met dank voor de info.

• hendrik M

Lid
    25 november 2015 om 22:33

polleke schreef:
    @ SVp, ik had ook gedacht aan PU schuim, maar ik twijfel of dat 100 % waterdicht is na verloop van tijd.
    @ diver1968 & hendrik M : zijn er bepaalde merken die beter zijn dan anderen ?
    Alvast met dank voor de info.

geen idee van merken en ik denk niet dat er zo veel verschil zal opzitten

je hebt soorten gel die je er terug uit kan halen en soepel blijven maar daar heb ik geen ervaring mee

gebruiken altijd een soort van hars verbindingen in een aftakdoosje en vol gieten nooit problem enige als je ooit iet extra wilt = afknippe en opnieuw

• SVp

Lid
    26 november 2015 om 13:09

PU schuim blijft waterdicht, maar het moet best wel afgeschermd zitten van UV.
    Maar dat heb je met heel veel materialen, misschien ook wel met die gietharsen.

• WimBollein

Lid
    26 november 2015 om 13:40

@SVp, PU-schuim is waterbestendig, dwz het kan er zelf tegen, maar is niet waterdicht! Geloof me, tot mijn eigen scha en schande ondervonden…

• SVp

Lid
    26 november 2015 om 21:45

Leg es uit wat je voorhad.

• WimBollein

Lid
    27 november 2015 om 12:54

Tja, ’t is vrij simpel hé. Ik zat met een gat waar water door kwam en dat mocht niet. Ikke heel naïef denken, ik spuit dat vol met van dat PU-schuim, dat is waterdicht en wat meer is, dat zet zich volledig uit zodat er geen miniscule gaatjes meer achterblijven of zo… Ja tarara, na één plensbui was het al om zeep en het water bleef evengoed binnenkomen.

• Cthulhu

Lid
    27 november 2015 om 16:28

Het dak van ons huis is een zelfdragende constructie waarbij de isolatie bestaat uit een 10 cm dikke PU laag aan de buitenkant. Het heeft meer dan een maand geduurd voor we er dakpannen op gelegd hebben en in die tijd hebben we nooit last van waterinsijpeling gehad.

• SVp

Lid
    27 november 2015 om 20:25

Awel, mijn gedacht is het schuim op zich wel waterproof, en wat er in zit dus ook.
    Maar dat van dat afsluiten aan de randen, daar kan ik me wel voorstellen dat dat niet geeft wat je hoopt.
    Water zoekt zijn weg hé.
    Misschien sluit in dit geval dat giethars inderdaad wel beter aan op de kabels dan PU schuim.
    Zorg dat de aansluiting over een aardlekschakelaar loopt.
    Dat moet je sowieso doen voor een buitenaansluiting !
    Dat mag 300 mA zijn maar liever 30 mA, en dan gewoon proberen hé !
    Als het uitvalt, dan is er water in gekomen. 🙂

• dennisv

Lid
    28 november 2015 om 00:10

toeplakken met tec7?

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu