Duikforum Duikforum Off-topic Andere auto gezien totaal verlies

  • Andere auto gezien totaal verlies

     Georges reageerde 5 jaar, 5 maanden geleden 11 Leden · 17 Berichten
  • Werner

    Lid
    4 augustus 2015 om 18:20

    Daar mijn break gisteren waarschijnlijk total-loss gereden is (stond reglementair geparkeerd en der is der ene serieus opgevlamd) ben ik op zoek naar een jonge occasie
    hamvraag is: blijf ik bij diesel of ga ik naar een benzine? De twee jaar en twee maand dat ik de wagen had is het gemiddelde 22.000Km per jaar (was een 1500cc diesel 90pk)

  • Peter

    Lid
    4 augustus 2015 om 19:09

    Een diesel wordt interessant vanaf +-30000km/jaar is de algemene stelling.
    Echter : de accijnzen op diesel gaan in totaal 10,6 cent/L naar omhoog tegen 2018 (3,5 cent per jaar). Dan wordt het weer een andere rekening…
    Voor jou moet dat de keuze makkelijk maken.

  • SVp

    Lid
    4 augustus 2015 om 20:50

    Pfff. Nu jagen ze iedereen naar naft en volgend jaar doen ze daar een kwak bij. 🙂

  • Baksteen

    Lid
    5 augustus 2015 om 17:37

    Gelijk welke benzine met hetzelfde vermogen zal nog altijd een liter of 2 – 3 meer verzetten dan de diesel ook natuurlijk. Ik denk dat een naft 2e hands wel goeikoper gaat zijn in aanschaf. Omdat nog altijd de meeste mensen dat niet willen hebben.
    Een auto van 5 jaar oud gaat sowiso ook een liter of misschien zelfs 2 meer verzetten dan een nieuwe met hetzelfde vermogen…
    Nu is de brandstofkost nog steeds niet de grootste kost aan een auto. Zeker als je niet zo veel rijdt. Het is enkel de meest visuele kost omdat je die het vaakst moet betalen. Dus ik zou voor de beste koop (in aanschaf) gaan persoonlijk, los van de brandstof.

  • Cthulhu

    Lid
    5 augustus 2015 om 17:57

    Vergeet niet dat met een diesel je om de (apprx.) 120.000km je de partikelfilter moet vervangen en da’s ook al vlug een kost van +/- 1000 Euro.

  • Trico Traco

    Lid
    5 augustus 2015 om 21:39

    Is op gas geen alternatief?

  • HDanny

    Lid
    5 augustus 2015 om 22:09

    Hybride?
    Oke budget aankoop zijn deze vrij duur maar misschien in 2de hands.
    Spreek dan wel over de goeie hybride zoals de Toyota prius, auris.
    Natuurlijk zullen er nog andere merken zijn vw jetta hybride als ik het goed heb. (spreek dan wel over de wagens die opladen tijdens rijden niet over die dat je aan stopcontact moet steken).

  • Pressure Freak

    Lid
    5 augustus 2015 om 23:42

    Quote


    Cthulhu schreef:
    Vergeet niet dat met een diesel je om de (apprx.) 120.000km je de partikelfilter moet vervangen en da’s ook al vlug een kost van +/- 1000 Euro.

    Wie heeft u dat wijsgemaakt? DPF wordt enkel vervangen als hij onheroepelijk verstopt is en dus noch via dynamische regeneratie, geforceerde regeneratie, met oplosmiddelen (Tunap bv) noch door de gespecialiseerde bedrijven gereinigd kan worden. Meestal komt dit voor bij mensen die denken dat hun lampje motormanagement versiering is.
    En over de algemene lijn waren er idd redelijk wat problemen met de dpf’s van de eerste generaties maar bij de recentere voertuigen staat het systeem op punt.

  • Pressure Freak

    Lid
    5 augustus 2015 om 23:44

    Quote


    Trico Traco schreef:
    Is op gas geen alternatief?

    Voor mij de laatste 200000km wel: 0,345/l. Kom maar af met een diesel die goedkoper rijdt qua brandstof: ain’t gonna happen!

  • Werner

    Lid
    6 augustus 2015 om 15:11

    Gas zie ik niet direct als optie omwille van plaatsverlies, er moeten dan wel geen duikuitrustingen meer in de koffer maar als strandvisser sleep ik toch ook wat mee, ik had een clio break en die voldeed prima, gastank kan in de plek van reservewiel weet ik wel maar dan gaat je actieradius ook niet zo groot zijn, + parkings waar je niet in mag…kortom ik zie meer nadelen dan voordelen voor mij.
    Bedenkingen bij merken doorzoek zijn er ook, vb. een dacia mcv logan gezien heel weinig km maar een 1000cc motor in zo’n kas ….ook al heeft dat ding dan 90pk ik frons toch de wenkbrauwen hierbij, al is soortgelijk al jaaaaren aan de gang bij veel merken, grote kas kleine motor met relatief veel pk.
    Suggesties mag altijd hé mannen. 🙂

  • Trico Traco

    Lid
    6 augustus 2015 om 16:40

    Quote


    Werner schreef:
    Gas zie ik niet direct als optie omwille van plaatsverlies, er moeten dan wel geen duikuitrustingen meer in de koffer maar als strandvisser sleep ik toch ook wat mee, ik had een clio break en die voldeed prima, gastank kan in de plek van reservewiel weet ik wel maar dan gaat je actieradius ook niet zo groot zijn, + parkings waar je niet in mag…kortom ik zie meer nadelen dan voordelen voor mij.
    Bedenkingen bij merken doorzoek zijn er ook, vb. een dacia mcv logan gezien heel weinig km maar een 1000cc motor in zo’n kas ….ook al heeft dat ding dan 90pk ik frons toch de wenkbrauwen hierbij, al is soortgelijk al jaaaaren aan de gang bij veel merken, grote kas kleine motor met relatief veel pk.
    Suggesties mag altijd hé mannen. 🙂

    En de dames mogen geen suggesties maken ! Kom dat tegen (lol)

  • Cthulhu

    Lid
    6 augustus 2015 om 16:58

    Quote


    Pressure Freak schreef:

    Quote


    Cthulhu schreef:
    Vergeet niet dat met een diesel je om de (apprx.) 120.000km je de partikelfilter moet vervangen en da’s ook al vlug een kost van +/- 1000 Euro.

    Wie heeft u dat wijsgemaakt? DPF wordt enkel vervangen als hij onheroepelijk verstopt is en dus noch via dynamische regeneratie, geforceerde regeneratie, met oplosmiddelen (Tunap bv) noch door de gespecialiseerde bedrijven gereinigd kan worden. Meestal komt dit voor bij mensen die denken dat hun lampje motormanagement versiering is.
    En over de algemene lijn waren er idd redelijk wat problemen met de dpf’s van de eerste generaties maar bij de recentere voertuigen staat het systeem op punt.

    Staat zo in het onderhoudsboekje van onze Volvo C30… en die reiniging kost je ook al vlug 500 Euro…

  • Luc Dupas

    Lid
    6 augustus 2015 om 17:12

    Quote


    Cthulhu schreef:
    Staat zo in het onderhoudsboekje van onze Volvo C30… en die reiniging kost je ook al vlug 500 Euro…

    Interessant, ik heb dat bij mijn VW Passat diesels nog nooit moeten laten vervangen of reinigen, en ik rij telkens een 300.000-400.000km met mijn Passats vooraleer die weg gaan, en op de autokeuring heb ik nooit last gehad ivm de roettesten/metingen.

  • BOB

    Lid
    6 augustus 2015 om 21:21

    Quote


    Werner schreef:
    Gas zie ik niet direct als optie omwille van plaatsverlies, er moeten dan wel geen duikuitrustingen meer in de koffer maar als strandvisser sleep ik toch ook wat mee, ik had een clio break en die voldeed prima, gastank kan in de plek van reservewiel weet ik wel maar dan gaat je actieradius ook niet zo groot zijn, + parkings waar je niet in mag…kortom ik zie meer nadelen dan voordelen voor mij.
    Bedenkingen bij merken doorzoek zijn er ook, vb. een dacia mcv logan gezien heel weinig km maar een 1000cc motor in zo’n kas ….ook al heeft dat ding dan 90pk ik frons toch de wenkbrauwen hierbij, al is soortgelijk al jaaaaren aan de gang bij veel merken, grote kas kleine motor met relatief veel pk.
    Suggesties mag altijd hé mannen. 🙂

    Ik heb een 1600cc 150pk CNG(keukengas of aardgas) Kostprijs aan de pomp:1,03€/kgr,aan de teller thuis:0,65€ denk ik,gemengd verbruik:max 5€/100km,mag in ondergrondse parkings,benzinereserve:15l,gastank:25kgr,goed voor 500km alleen op gas,Nooit verstopte filters of turbo’s,beste starter in de winter,tanks in composiet liggen onder de wagen,bagageruimte ongewijzigd,Trekhaak is mogelijk,ik trek een boot van 1700kgr zonder problemen,geen uitlaat:die stopt vlak achter de motor en er komt enkel wat water uit,véél minder uitstoot,met hollands groen gas zelfs co²-neutraal,TOT ZOVER HET STOEFEN .
    Nadeel:in Belgie vind je nog niet op elke hoek van de straat een tankstation om te tanken maar ze groeien als paddestoelen,tijdens het laatste salon werd de meerkost door de gasfederatie bijgepast.
    Google cng-wagens.

  • SVp

    Lid
    7 augustus 2015 om 17:51

    Een elektrische kar, wat zonnepanelen erbij, en een Tesla Powerwall (of twee).
    Ik denk dat dat mijn volgende combinatie wordt.
    Tegen dat de wielen vanonder mijn huidige gas-guzzler beginnen vallen, zal dat allemaal al goed betaalbaar zijn.

    Vandaag en voorlopig lijkt CNG mij ook de ideale oplossing.
    Laatst ben ik meegereden met iemand uit de buurt die dat heeft, en die was ook in de wolken.
    We zijn samen gaan tanken, en dat telwerk was effectief ook iets om vrolijk van te worden.
    Die heeft mij zijn thuispompje laten zien (compressor voor stadsgas om zijn auto van te vullen) en dat is ook een schoon gerief, zij het wat traag en nogal lawaaiig.

  • BOB

    Lid
    11 augustus 2015 om 12:50

    Vraagt inderdaad wat vultijd,maar snachts is dat geen probleem,ook dit nog:BIV stelt niks voor,verzekering lager,ondehoudskosten stellen ook niet veel voor,de olie komt er na 10000km even proper uit als ze derin ging,rook en geurloos,nooit wachten aan de pomp,op groen gas is de uitlaatgas properder dan wat erin gaat!

  • Georges

    Lid
    12 augustus 2015 om 16:03

    Indien ge een JONGE occassie zoek kan je misschien beter opteren voor een nieuwe die minder trendy is, heb je gelijk terug alle voordelen.
    Vanaf 6500 rijdt ge met een nieuwe logan …: http://www.autofans.be/nieuws/varia/22420-lijstje-autos-met-een-nieuwprijs-onder-de-10000-euro

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu