Duikforum Duikforum Foto & Video lamp voor video gebruiken mits aanpassing

• lamp voor video gebruiken mits aanpassing

Georges updated 7 years, 4 months ago 6 Members · 8 Posts
  • Georges

Member
    29 september 2013 at 09:53

Vraagje ik maak sporadisch een filmopname met een GoPro en heb deze op mijn lamp Tilly-tec maxi Nova gemonteerd.
    De beam is echter storend in die zin dat ik steeds een witte vlek heb net op het object dat ik wens te filmen, kan ik daar iets aan verbeteren door er een “melkglas” op te plakken of zo ?
    Iemand ervaring met een eenvoudige oplossing in deze, zoals gezegd ik film af en toe en wil/kan hier geen honderden euro’s aan besteden.
    Of heeft er iemand een tip voor een betaalbaar videolampje …

• UC

Member
    29 september 2013 at 09:56

een reflector plaatsen met een brede hoek zodat de lichtbundel niet geconcentreerd wordt in 1 punt

• Georges

Member
    29 september 2013 at 10:14

UC schreef:
    een reflector plaatsen met een brede hoek zodat de lichtbundel niet geconcentreerd wordt in 1 punt

Niet te doen zonder de lamp te slopen…

• Stropken

Member
    29 september 2013 at 10:19

In de fotowinkel verkopen ze folie (melkachtige) die je op je frontlens plakt en die je verlichtingshoek vergroot.Heb eens zo’n stukje folie gekregen van Green Force voor mijn lamp.Op maat knippen en plakken.Staat het resultaat je niet aan…..gewoon aftrekken dan.

• SVp

Member
    29 september 2013 at 12:57

Georges schreef:
    kan ik daar iets aan verbeteren door er een “melkglas” op te plakken of zo ?

Heb je dat dan al eens geprobeerd ?
    Ge pakt gewoon een stukje melkwit plastic, plakt dat met ducktape voor je lamp, en testen maar hé.
    Als dat bevalt, dan kan je beginnen verfijnen met melkwit plexi in diverse diktes of lagen, een gedraaide ring in kunststof, etc.

• loki

Member
    29 september 2013 at 22:11

Vooral ook zien dat je verlichting vanuit een andere hoek komt. Anders krijg je enorm veel reflectie. Dus camera links lamp rechts bv.

• rrh66

Member
    29 september 2013 at 23:25

kan je niet een andere spiegel op uw lamp zetten zodat het geen spot is maar egaal licht

eventueel een andere kop

rudi

• Georges

Member
    30 september 2013 at 00:48

Bedankt ik ga de verschillende tips al eens testen.

Log in to reply.

Original Post
0 of 0 posts June 2018
Now