Duikforum Duikforum Materiaalbespreking onderkleding Aldi

• onderkleding Aldi

Georges updated 9 years, 4 months ago 5 Members · 13 Posts
  • Georges

Member
    22 oktober 2011 at 19:23

tip:
    zuiver merinowol,zeer dun maar gewoon zalig ik heb het vandaag gehaald en aangedaan onder mijn kleding ,is om extra onder mijn Artic aan te doen wanneer het nog kouder wordt.

Het zou zowel warm of koel regelen en je lichaam droog houden door zweet snel af te voeren en is buitengewoon dun en ademend,antigeur,en bovendien zou het zelfs nat nog warmer zijn .
    40 euro voor een set ,zwart voor dames of heren

http://aldi-bn.aldi.be/aldi_vanaf_zaterdag_22102011_48_416_4814_5.html

kheb geen aandelen…

• Djonah Inc.

Member
    23 oktober 2011 at 13:01

Ik ga er morgen om… Warm is altijd leuk :-p

• Pavamo

Member
    23 oktober 2011 at 13:08

Ik draag reeds een paar jaar een “merinowolleke” onder mijn droogpak en ben daar zeer tevreden over, en voor die prijs is het zeker een aanrader (… als het een beetje degelijke kwaliteit is uiteraard )
    Of het ook zijn warmte isolerende eigenschappen behoud als het nat is heb ik (gelukkig) nog niet ondervonden 😉

• gaspar

Member
    27 oktober 2011 at 20:33

wel raar, op de doos en ook op het t-shirt zelf staat : 100 % cotton
    ik denk dus dat er van wol – laat staan merinowol – geen sprake is
    het mag trouwens volgens het etiket op 40 ° gewassen worden
    dit is toch doorgaans te hoog voor wolproducten
    ??

• Djonah Inc.

Member
    27 oktober 2011 at 20:56

’t zal zeker geen katoen zijn want het was warm nadat ik al zwetend uit mijn pak kwam…
    water liep van het pak af terwijl ik op m’n lijf de koude niet voelde…

• Georges

Member
    27 oktober 2011 at 21:19

En ik heb al wel de “eer”gehad om bij mijn 3de droogpakduik een nat pak te hebben,de inflatorvalve lekte (is ondertussen gerepareerd bij scubaservice) ,ik had dit voor na 9 minuten duiken en heb met het merinosetje en artic onderpak nog 53 minuten gedoken.
    Zelfs nat had ik het minder koud dan in mijn natpak,vrijwel geen ongemak buiten dan de nodige revisie van de valve.

• Georges

Member
    27 oktober 2011 at 22:10

gaspar schreef:
    wel raar, op de doos en ook op het t-shirt zelf staat : 100 % cotton
    ik denk dus dat er van wol – laat staan merinowol – geen sprake is
    het mag trouwens volgens het etiket op 40 ° gewassen worden
    dit is toch doorgaans te hoog voor wolproducten
    ??

Onderhoud van wol
    Het is een misverstand dat de wastemperatuur nooit hoger mag zijn dan 30 graden, immers het verven van wol vindt op veel hogere temperaturen plaats, zonder enige krimp of vervilting. Wol is echter wel vatbaar voor snelle temperatuurwisselingen. Langzaam verwarmen en/of afkoelen is dus cruciaal. Laat wol nooit weken, want daardoor kan het gaan vervilten. Centrifugeren kan beter ook achterwege gelaten worden.
    Tere wollen kleding kan men het beste liggend, of goed ondersteund laten drogen, waarbij het kledingstuk zo goed mogelijk in vorm wordt gebracht. Hang nooit een trui aan de mouwen met een paar wasknijpers op.

• Djonah Inc.

Member
    27 oktober 2011 at 22:52

Georges schreef:
    Onderhoud van wol
    Het is een misverstand dat de wastemperatuur nooit hoger mag zijn dan 30 graden, immers het verven van wol vindt op veel hogere temperaturen plaats, zonder enige krimp of vervilting. Wol is echter wel vatbaar voor snelle temperatuurwisselingen. Langzaam verwarmen en/of afkoelen is dus cruciaal. Laat wol nooit weken, want daardoor kan het gaan vervilten. Centrifugeren kan beter ook achterwege gelaten worden.
    Tere wollen kleding kan men het beste liggend, of goed ondersteund laten drogen, waarbij het kledingstuk zo goed mogelijk in vorm wordt gebracht. Hang nooit een trui aan de mouwen met een paar wasknijpers op.

Ja wadde Georges,
    wist je dat allemaal uit jezelf of heeft Linda dat mooi gedicteerd voor je 😀

• Luc Dupas

Member
    28 oktober 2011 at 02:40

Djonah Inc. schreef:
    Jawadde Georges,
    wist je dat allemaal uit jezelf of heeft Linda dat mooi gedicteerd voor je

Bij een moderne vrouw hoort best een moderne man… die zelf de was doet van zijn tere spulletjes die hij in ere wil houden… 😉

• Georges

Member
    28 oktober 2011 at 08:56

komt van de wol site ,tegenwoordig hedde voor alles een site !
    Enne Luc merci gij hebt er ene tegoed van ons Linda ,zij vond uw idee niet slecht …
    ik ben van een ander gedacht,de nieuwe man heette vroeger gewoon “de sloef” …lol

• gaspar

Member
    29 oktober 2011 at 09:29

bedankt voor de vele reacties, maar er blijft mijn oorspronkelijke bedenking,vraag : op zowel de doos als het T-shirt staat : 100 % katoen
    ???

• Djonah Inc.

Member
    29 oktober 2011 at 18:11

gaspar schreef:
    bedankt voor de vele reacties, maar er blijft mijn oorspronkelijke bedenking,vraag : op zowel de doos als het T-shirt staat : 100 % katoen
    ???

En ik gaf al antwoord…

’t zal zeker geen katoen zijn want het was warm nadat ik al zwetend uit mijn pak kwam…
    water liep van het pak af terwijl ik op m’n lijf de koude niet voelde…

om even te verduidelijken, katoen neemt water op en wordt koud bij nattigheid omdat het zijn isolerende eigenschap verliest, wol daarentegen niet… Zo duidelijker?

• Georges

Member
    29 oktober 2011 at 18:58

gaspar schreef:
    ???

Ik vond het ook vreemd,en indien het niet voldeed was ik van plan om het terug te brengen,maar zelfs na een volgelopen droogpak heb ik de duik verder gezet en het voelde niet koud aan op mijn lichaam,voor mij is het dus goed.
    Vandaag heeft ons Linda het in den aldi na gevraagd en de uitleg was dat het in Duitsland regelmatig als coton wordt geetikeerd,maar de verpakking en uitleg hierbij vermelden merinowol en dat is het ook.

voornaamste is dat het goed aanvoelt en een extra laagje is dat werkt.

Log in to reply.

Original Post
0 of 0 posts June 2018
Now