Duikforum Duikforum Zicht & Temperatuur Grevelingen Le Serpent

• Grevelingen Le Serpent

Luc Dupas updated 9 years, 4 months ago 10 Members · 18 Posts
  • Georges

Member
    30 september 2011 at 23:03

Vandaag eens met Niek en Jona op Le Serpent gaan duiken zicht was ongeveer 4 tot 5 m temp 17.
    Het Wrak begint al wat aangroei te vertonen zakpijpen enz,het is goed toegankelijk en voor een keer door de week plezant om te doen,ik vermoed dat het in het weekend een kermis is…
    Vanaf de steiger zie je de gele tonnen in een rechthoek liggen ,links en rechts liggen er twee gele in dit gebied ,de ene afgerond en de andere met een stompe cilinder erop,deze laatste markeerd/leid je naar de boeg,ze worden beiden geflankeerd door een kleine ronde gele boei deze draagt de stang om je trappen te doen,die hollanders hebben er echt een speeltuin van gemaakt 😉
    Tweede duik op de reefballs ,veel noordzeekrabben en giga-kreeften een mens zijn maag begint er van te rammelen 😉
    Toffe dag!

• Luc Dupas

Member
    1 oktober 2011 at 03:43

Lap zeg… als we zondag op de GODD (http://www.godd.be/) daar veel stof vinden op dat wrak weten we gelijk wie de daders zijn… 😉

• akwafun

Member
    1 oktober 2011 at 08:48

@ luc en de rest….
    heb gehoord dat de vlaketunnel dicht is….toerke doen via bergen op zoom en ’t zijpe…. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Lazy Charles

Member
    1 oktober 2011 at 09:24

en er wordt ook gewerkt aan de A12 en aan de aansluiting naar Goes en naar Bergen Op Zoom.

Tijdig vertrekken wordt de boodschap

• Georges

Member
    1 oktober 2011 at 10:05

Er stond vrijdag om 19.30 toen wij terug aan het komen waren (gelukkig)een file van markizaat (parking schelde) tot Goes ! richting vlisssingen…ik ben niet naar de boot vertrokken wegens deze wetenschap,misschien
    heel vroeg vertrekken jongens en drinken meenemen…

• Stropken

Member
    1 oktober 2011 at 10:55

Georges schreef:

……stoem,hé……welke duiker heeft GEEN drinken mee !!!—)))

• Georges

Member
    1 oktober 2011 at 13:41

Stropken schreef:

Georges schreef:

wij waren al weg van 11.30 ,3 duiken gedaan ,dus t’was op,nadien nog ene gepakt in de club bij de PVE,dus wel goede duikers hé stropken 😉

• Stropken

Member
    1 oktober 2011 at 13:52

Vriejend goe Georges.Heb daar juist ook mijn voorraadje ingeslagen,sta morgen (hopelijk)op de parking.No problem voor de files (gisteren nog een monster file in Senlis/Parijs)heb genoeg zuip mee plus 100 liter water!!!Altijd welkom als ge droog staat en ge VOOR mijn buddies komt!!!—)))

• Djonah Inc.

Member
    1 oktober 2011 at 22:19

Jot jot Georges, we hebben het goed gehad de vrijdag!
    Zicht was goed, maar wie de pracht wil ervaren pakt best een stuk of 3 lichten mee…1 is gewoon te weinig om een schoon beeld te krijgen. Toen ik achterom keek en onze 3 lampen op de romp zag had ik precies een film gevoel, en ik zal zeggen, alleen mijn licht stond gelijk met een verlicht-stuk-beton gevoel.

Stuurhutje is ook amusant om eens door te zwemmen… Het centrale ruim is een open doos…niet echt veel te zien buiten de dwarsbalken. Nu, twas weer eens iets anders hee 🙂

• Erikw

Member
    1 oktober 2011 at 23:31

akwafun schreef:
    @ luc en de rest….
    heb gehoord dat de vlaketunnel dicht is….toerke doen via bergen op zoom en ’t zijpe…. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gewoon binnendoor langs de dijk in Wemeldingen en zo naar Wilhelminadorp en dan kom je weer op de grote baan van Goes naar Zierikzee. Heb dat een kwartiertje geleden nog gedaan zo ;-)))

• Luc Dupas

Member
    1 oktober 2011 at 23:54

Probleem was dat vanmorgen de A12 vanuit Antwerpen al strop zat van in Stabroek richting NL en dat je aan het verkeersknooppunt Markiezaat dan niet West mocht richting Wemeldinge/Goes maar eerst verder in de file moest blijven staan Oostwaarts richting Bergen-op-Zoom en daar dan pas aan de eerste afrit af kon en keren richting Wemeldinge en dan inderdaad daar via binnenwegen tot achter Goes. Het duurde van aan Stabroek ongeveer 4u eer je dan zo in Wemeldinge geraakte… (((

• Georges

Member
    2 oktober 2011 at 01:33

het einde is op 17 0ktober:

Rijkswaterstaat is vrijdagavond 16 september gestart met het groot onderhoud aan de A4 tussen knooppunt Markiezaat en de Belgische grens. De werkzaamheden zijn inmiddels halverwege:

op maandag 17 oktober 06.00 uur moet het onderhoud afgerond zijn.

Tot het einde van de werkzaamheden blijft er per rijrichting één rijstrook open voor het verkeer.

Bovendien gaan de verbindingswegen tussen de A4 en de A58 afwisselend dicht, ook overdag.

Rijkswaterstaat adviseert weggebruikers goed geïnformeerd de weg op te gaan en rekening te houden met verkeershinder en een langere reistijd.

Vlaketunnel :

Rijkswaterstaat voert werkzaamheden uit aan de Vlaketunnel. Daardoor zijn er vanaf zondag 18 september tot vrijdag 23 september en van zondag 25 september tot vrijdag 30 september minder rijstroken beschikbaar.

Vanaf zondag 18 september 22.00 uur tot vrijdag 23 september 20.00 uur is in de noordbuis van de Vlaketunnel één rijstrook per rijrichting beschikbaar voor het verkeer.

Tijdens deze periode is de toerit Kapelle (34) naar de A58 dicht voor het verkeer in de richting Bergen op Zoom. Het verkeer wordt omgeleid via de N289 naar toerit Yerseke (33).

Van zondag 25 september 16.00 uur tot vrijdag 30 september 20.00 uur is in de zuidbuis van de Vlaketunnel één rijstrook per rijrichting beschikbaar voor het verkeer.

Tijdens deze periode is toerit Yerseke (33) naar de A58 dicht voor het verkeer in de richting Vlissingen. Het verkeer wordt omgeleid via N289 naar toerit ‘s Gravenpolder (35).

• duvelboy

Member
    2 oktober 2011 at 01:56

Luc Dupas schreef:

Lap zeg… als we zondag op de GODD (http://www.godd.be/) daar veel stof vinden op dat wrak weten we gelijk wie de daders zijn… 😉

ik zen zo nie!!!

• duvelboy

Member
    2 oktober 2011 at 01:57

Stropken schreef:

Georges schreef:

gij zijt een nelosser zeker? … Ik ook:-)

• Stropken

Member
    2 oktober 2011 at 09:27

duvelboy schreef:

Stropken schreef:

Georges schreef:

gij zijt een nelosser zeker? … Ik ook:-)

Oe kuende gei da wete !!!—)))

• John beton

Member
    2 oktober 2011 at 10:21

Let er ook op,dat het omrijden is aan het eind van de Scheldelaan (Noordlandbrug),dit voor twee weken. Van Antwerpen komende,kan men nog wel het smokkelweggetje bereiken.
    Cheers,John beton.

• SVp

Member
    2 oktober 2011 at 22:03

Ik ben vanmiddag nét voor de file van de A12 gegaan bij afrit Berendrecht.
    Dan rond via Bergen op Zoom en Grevelingendam, om na 2 uur rijden bij de Zeelandbrug te geraken.
    Wel een schoon duikske, dat wel !
    En graalijk weinig volk op de parking daar … 🙂

• Luc Dupas

Member
    3 oktober 2011 at 04:35

Wij hebben ook niet echt last gehad van files gisteren bij de GODD. Hooguit al bij al maar een 5min vertraging. Ging goed dus.

Log in to reply.

Original Post
0 of 0 posts June 2018
Now