Duikforum Duikforum Materiaalbespreking Poseidon equipment

• Poseidon equipment

Buijsjp updated 6 months, 2 weeks ago 12 Members · 25 Posts
  • young diver

Member
    28 september 2011 at 18:15

Hoi

Ik zou graag een tweede eerste trap kopen, maar ik ben nog niet zeker van welk merk ik deze zou kopen… Ik heb eens rond gekeken en vroeger heeft iemand me eens wijs gemaakt dat het duikgerief van poseidon erg goed is. Dus heb ik eens gekeken naar een eerste trap van poseidon en zijn mijn ogen gevallen op de Xstream Deep (http://www.poseidon.com/products/xstream-deep-1st-stage).
    Waarom die trap? Zoals al eerder vernoemd het zou goed gerief zijn, ik ben van plan als ik ooit andere ontspanners ga kopen het ook poseidons zullen worden.
    Dus heeft er iemand enige ervaring met poseidon?

Mvg,

Y.d.

• Stropken

Member
    28 september 2011 at 18:42

Effe kijken in je club,buddies en duikevenementen met wat zij duiken.Er zijn véél populairdere ontspanners dan Poseidon!
    Heb ook nog met Poseidon gedoken (ik dacht de Cyklon),maar verkies toch mijn Mares en Scubapro’s.

• young diver

Member
    28 september 2011 at 19:38

Zal ik zeker eens doen, maar ik weet wel zeker dat er niemand in de club met een poseidon duikt… Terwijl ik deze zomer in kreta heb gedoken met iemand die al veel technische duiken heeft gedaan en mij heeft gezegd dat hij liever met poseidon duikt dan met mares of scubapro. Ik denk dat het ook ieder voor zich is, maar ik zou toch graag nog meer opinies hebben 🙂

mvg

Y.d.

• Georges

Member
    28 september 2011 at 20:05

Ik duik liever met een schoon meiske van 20 jaar dan met een behaarde oldtimer zoals ikzelf ben…maar of die schone nu beter duikt of bij mij past ?
    Ik zou gewoon eens gaan duiken met verschillende ontspanners die wat in uw profiel passen,ik wil daarmee zeggen duiken in koud water ?,diep duiken ? uw gebit/mond passend ?
    liever klein en licht of kan je ook zoals ik ,Antwerpenaar,ja met hoofdletter 😉 een grotere iets zwaardere ontspanner in uw mond houden voor een uur zonder krampen te krijgen…
    Kortom ga niet teveel mee in de huidige trend van het moet tec zijn of ge bent een loser.
    Ge duikt voor UW plezier en zolang ge een goed onderhouden ontspanner gebruikt zult ge weinig problemen ondervinden,let vooral ook op de prijs van dat onderhoud achteraf of ge moet geld op overschot hebben natuurlijk.
    Wat mogelijk kan is bijvoorbeeld wat proefduiken doen met ontspanners van uw vaste duikwinkel,als klant gaan ze u graag eens laten proberen/huren en mogelijk gaat de huurprijs ook nog van het aankoopbedrag af en hebt ge ineens een onderhoudadres dat verzekerd is.
    succes.
    Georges

• Luc Dupas

Member
    28 september 2011 at 21:38

Er zijn bij de courante merken geen slechte ontspanners meer. Dus kijk vooral naar welke merken je zowat overal ter wereld “in de duikwinkel achter de hoek” kan kopen en dus ook overal kan laten servicen enz. enz. enz.
    Blijf bij de meest courante merken, daar zit je goed… m.a.w. dus best GEEN Poseidon maar v.b. wel Mares, Scubapro, Aqualung, Beuchat, eventueel Apeks, om de meest populaire merken te nemen…

• EANx

Member
    28 september 2011 at 21:38

young diver schreef:
    Zal ik zeker eens doen, maar ik weet wel zeker dat er niemand in de club met een poseidon duikt… Terwijl ik deze zomer in kreta heb gedoken met iemand die al veel technische duiken heeft gedaan en mij heeft gezegd dat hij liever met poseidon duikt dan met mares of scubapro. Ik denk dat het ook ieder voor zich is, maar ik zou toch graag nog meer opinies hebben 🙂

Sprak dienen technische doaker met een Antwerps accent en duikt die soms in Gorishoek ?
    Indien ja… dan zou ik er toch niet te veel naar luisteren.

Poseidon heeft veel van zijn vroegere glorie verloren, vooral in marktaandeel dan.
    Duur onderhoud, speciale slangen en weinig service centra…
    I wouldn’t use it for those reasons …

• Stropken

Member
    28 september 2011 at 21:43

Luc Dupas schreef:
    Er zijn bij de courante merken geen slechte ontspanners meer. Dus kijk vooral naar welke merken je zowat overal ter wereld “in de duikwinkel achter de hoek” kan kopen en dus ook overal kan laten servicen enz. enz. enz.
    Blijf bij de meest courante merken, daar zit je goed… m.a.w. dus best GEEN Poseidon maar v.b. wel Mares, Scubapro, Aqualung, Beuchat, eventueel Apeks, om de meest populaire merken te nemen…

Gei kun’da toch veeel schuuner schreive dan te k’ikke,Luuc!!!—)))

• young diver

Member
    28 september 2011 at 21:55

EANx schreef:
    Sprak dienen technische doaker met een Antwerps accent en duikt die soms in Gorishoek ?
    Indien ja… dan zou ik er toch niet te veel naar luisteren.[/quote]

Neenee, diene technische duiker was ne duits :p

[quote]Luc Dupas schreef:

Ok, merci luc. Dit zal ik zeker en vast in acht nemen 🙂

• jan

Member
    30 september 2011 at 21:40

hey

even over poseidon.

ikzelf heb lange tijd met poseidon (xstream) gedoken,in bijna alle mogelijke omstandigheden en met zowel nitrox als trimix mengsels.
    daar ik sinds enige tijd CCR duik gebruik ik ze enkel nog op mijn bailout flessen
    algemeen oordeel : SUPER ze doen wat ze beloven; meer dan voldoende lucht geven in alle omstandigheden.
    ik heb nooit maar dan ook nooit een free flow of andere problemen gehad en 100%failsave
    verder hebben ze als voordeel dat je ze meteen in een links rechts combinatie kan gebruiken iets wat vooral in technisch duiken reeds lange tijd een standaard regel is.
    verder zijn ze robuust betrouwbaar en duurzaam ik weet van cyklon ontspanners die reeds twintig jaar dienst bewijzen zonder probleem.
    moest ik terug aan een automaatset denken dan zonder twijfel terug poseidon !

het is juist dat poseidon een slechte erfenis meesleept, vroeger bijna geen dealers en prijzig in aankoop,hier wordt nu wel hard aan gewerkt.
    de prijzen zijn zeker in vergelijking met vb XTX of scubapro “technische” ontspanners zeer concurrerend.
    de prijzen voor onderhoud zijn identiek aan deze van andere merken
    aan het dealer net wordt ook stevig gewerkt
    voor west Vlaanderen is “duikshop tarcy” OFFICIEEL DEALER met het volledige poseidon gamma uit stock leverbaar.
    sinds korte tijd staat ook de MK6 rebreather daar ook te koop aangeboden.
    als je vragen hebt………. feel free

groeten
    jan
    0473 352 063

• Stropken

Member
    1 oktober 2011 at 13:28

Poseidon Cyklon was bij mij zeker niet de beste ontspanner.’k Heb hem gauw omgewisseld voor een Scubapro.Nu heb ik een Mares waar ik hééél content van ben.
    DE beste ontspanner,waar ik een tijdje mee gedoken heb,was voorzeker de professionele Comex Pro.En evenveel “dealers” als Scubapro,Mares,Aqualung…. zul je niet vinden,zeker niet in het buitenland!!!
    En als ik mij nog herinner van diene Cyklon is dat de aansluitingen en afstellingen niet de courante zijn van de andere merken!

• jan

Member
    1 oktober 2011 at 20:39

ook goed

• John beton

Member
    1 oktober 2011 at 22:20

Jan,ik kan alleen je visie maar beamen,als beroeps- was dat het eerste wat we deden,direct de poseidon cyklon plaatsen in onze rubberen Dräger-kap,de originele Dräger er uit. Voor mij,én zowat alle beroeps- die ik ken(de),was dit de meest betrouwbare automaat,die ten allen tijde zijn ding deed,of het nu in water,stront,bentoniet of nog wat andere vloeibare stoffen was. Poepsimpel onderhoud,zoals je zegt,de aansluiting en/of loosknop aanpasbaar al naargelang je wensen. Maar ja,tegenwoordig mag het wat meer bling bling zijn.;-);-)
    Cheers,John beton.

• Luc Dupas

Member
    1 oktober 2011 at 23:21

Ik dacht dat gij tegenwoordig toch met Scubapro duikt Johny ?

• John beton

Member
    2 oktober 2011 at 10:15

Is ook zo Luc,ééntje van nog geen 150 euro nieuw.(Wat betreft automaat),voorts ben ik nog altijd zéér tevreden van mijn jacket Poseidon Powerlift,die ik tweedehands heb gekocht en nu toch ook weeral een 450 duiken meegaat. Mijn Poseidon Unifins gaan ondertussen al meer dan 1000 duiken mee. Er zullen zeker betere merken van welke duikproducten dan ook zijn,toch zijn de mijne het beste,begrijp je.;-);-)
    Cheers,John beton.

• Wimmeke

Member
    2 oktober 2011 at 20:44

John beton schreef:
    Is ook zo Luc,ééntje van nog geen 150 euro nieuw.(Wat betreft automaat),voorts ben ik nog altijd zéér tevreden van mijn jacket Poseidon Powerlift,die ik tweedehands heb gekocht en nu toch ook weeral een 450 duiken meegaat. Mijn Poseidon Unifins gaan ondertussen al meer dan 1000 duiken mee. Er zullen zeker betere merken van welke duikproducten dan ook zijn,toch zijn de mijne het beste,begrijp je.;-);-)
    Cheers,John beton.

Gij stond deze voormiddag toch niet aan de Kabbelaar?

Toen wij daarstraks omstreeks 10 uur uit het water kwamen stond daar iemand die precies gesponserd werd door Poseidon. Praktisch heel zijn duikuitrusting (van vinnen tot ontspanners) was van dat merk.

• John beton

Member
    2 oktober 2011 at 21:23

Nee hoor Wimmeke,ik sta al effe op regime,één duikdag per week en dat was gisteren.;-)
    En tja,een sponsoring door Poseidon,ik zou niet nee zeggen hoor.;-)
    Cheers,John beton.

• young diver

Member
    2 oktober 2011 at 22:26

ok, weer al veel nieuwe reacties…
    en weer eens meer uitleg gekregen over poseidon, maar ik weet het nog steeds zo niet. Als ik een eerste trap zou kopen twijfel ik tussen de scubapro MK25 en nog steeds de poseidon na deze reacties en qua prijsverschil is het praktisch hetzelfde.

Wel spijtig dat ik nu tot in West-Vlaanderen zou moeten gaan om ze te gaan kopen terwijl ik in Oost-Vlaanderen woon en ze zullen waarschijnlijk ook wel wat duurder zijn dan de site waar ik ze op gevonden heb… Maar ik zal wel eens kijken 🙂

Groetjes Y.D.

• Luc Dupas

Member
    2 oktober 2011 at 23:00

young diver schreef:
    Wel spijtig dat ik nu tot in West-Vlaanderen zou moeten gaan om ze te gaan kopen terwijl ik in Oost-Vlaanderen woon

Tja… dat is natuurlijk allebei het einde van de wereld he… ;-p

• SVp

Member
    2 oktober 2011 at 23:26

young diver schreef:
    twijfel ik tussen de scubapro MK25 en nog steeds de poseidon

Die MK25 is rubbish, vergeet dat ding en koop je een goeie eerste trap.
    Apeks FST !
    Vooruit, ge moest al naar de winkel zijn, en pak er ineens 2 ! 🙂

• young diver

Member
    3 oktober 2011 at 07:26

SVp schreef:

young diver schreef:
    twijfel ik tussen de scubapro MK25 en nog steeds de poseidon

Die MK25 is rubbish, vergeet dat ding en koop je een goeie eerste trap.
    Apeks FST !
    Vooruit, ge moest al naar de winkel zijn, en pak er ineens 2 ! 🙂

waarom 2? mijn eerste eerste trap is nog altijd goed…
    Trouwens, waarom de Apeks FST en niet de TEK 3? de Prijs scheelt hem ongeveer 1 euro en als ik dan naar de poseidon ga kijken scheelt hij er ook maar 7 euro van…
    en bij de apek Tek 3 kan je ook direcht een setje kopen (http://www.scubastore.com/scuba-diving/apeks-tek-3-1st-stage-set/13512/p)
    tek3: (http://www.scubastore.com/scuba-diving/apeks-tek-3-first-stage/6194/p)
    fst:(http://www.scubastore.com/scuba-diving/apeks-fst-din/13514/p)
    poseidon: (http://www.scubastore.com/scuba-diving/poseidon-xstream-deep-mk3-first-stage/6459/p)

• Stropken

Member
    3 oktober 2011 at 12:49

Luc Dupas schreef:

young diver schreef:
    Wel spijtig dat ik nu tot in West-Vlaanderen zou moeten gaan om ze te gaan kopen terwijl ik in Oost-Vlaanderen woon

Dat er kennelijk màààr een dealer is,in West-Fluute,getuigt de populariteit van het merk,dus……..

• young diver

Member
    3 oktober 2011 at 17:18

Stropken schreef:

Luc Dupas schreef:

young diver schreef:

Dat er kennelijk màààr een dealer is,in West-Fluute,getuigt de populariteit van het merk,dus……..

vandaag eens rondgekeken naar shops die poseidon gerief verkopen en heb er 9 gevonden… De dichtste voor mij is mechelen op 47 min rijden gevolgd door Deerlijk op 53 min rijden en als 3de Hasselt dat al 63min rijden is (en dan ook de interessantste) hier een linkje.
    http://www.poseidon.com/index.php/our-dealers/belgium-and-the-netherlands/

Dus hierbij moet ik ook al aan stropken meedelen dat er ook meerdere zijn in West-Fluute 🙂

Ben toch nog steeds niet zeker hoor over wat te kiezen…

• rata

Member
    3 oktober 2011 at 18:42

Mares MR22 of een Beuchat VX200.
    klaar.

• jwllms

Member
    3 oktober 2011 at 21:51

Misschien ook even dit lezen ivm met nitrox, mocht je daar plannen voor hebben,
    en de standaard afstellingen voor de middendruk die op sommige modellen afwijkt als je deze met niet poseidon materiaal zou combineren.

http://www.poseidon.com/help/faq/

j.

• Buijsjp

Member
    12 augustus 2020 at 09:48

Paar originele Poseidon Unifin buitenvinnen te koop in goede staat.
    €50

Log in to reply.

Original Post
0 of 0 posts June 2018
Now