Duikforum Duikforum Off-topic Engel koelkast reparatie

• Engel koelkast reparatie

Stropken updated 9 years, 7 months ago 8 Members · 17 Posts
  • Georges

Member
    8 juni 2011 at 13:24

Ik zoek me al 2 dagen te pletter achter een bedrijf dat een ENGEL SRBT-565 koelkastje kan nazien in de omgeving van waasland/antwerpen.
    Dat ding kost nieuw bijna 1000 euro en is er plots mee gestopt.

ik zou ook al blij zijn met een electrisch schema.

Wat heeft dat met duiken te maken ? na mijn bootduik wil ik graag een koud pintje …snap je wel zekers en Ja ik post dat hier omdat ik weet dat er nogal wat handige jongens aanwezig zijn 😉

• ThomasR

Member
    8 juni 2011 at 15:31

misschien eens in het zeilwezen kijken? pak Landtmeters aan de kaaien of iets in die geest?
    of anders ne aircotechnieker te pakken krijgen?

• ciba

Member
    8 juni 2011 at 16:55
  • Georges

Member
    8 juni 2011 at 17:03

Noel van Landmeters ken ik ,die verdeeld geen ENGEL. toch bedankt Thomas.
    Het boekske met exploded vieuw en onderdelen heb ik Ciba,maar een echt electrisch schema niet dat zoek ik dus ,of iemand die ze wil/kan nakijken .
    De handelaars die ik al belde zeiden zoiets van ENGEL dat is ons merk niet,ga naar de merkverdeler,die zit echter in NL een heel eind weg ,vroeger was er een in Antwerpen op de st jacobsmarkt,maar bestaat niet meer.

maar ik heb toch het gevoel dat er hier iets uit de bus gaat komen …fingers crossed 😉

• Stropken

Member
    8 juni 2011 at 17:39

KIEP IET SIEMPEL…….als het een koelkast is van op je boot vermoed ik dat het ene is op 12/24V en misschien nog op gas en/of 220V.
    M.a.w. ga je nood eens klagen bij een camper/caravan verkoper.Volgens mij (als het plots gestopt is)moet je de zekeringen nakijken.Vermoedelijk zit er een thermostatische veiligheid in je koelkast (kant elementen) die je slechts terug hoeft in te duwen!

PeeSss…op de koelkast van mijn camper zit een bijgebouwde ventilator die het boeltje afkoelt als het té warm wordt.

Heb gekeken op de stuklijst:misschien n° 22/23/24 ???

• SVp

Member
    8 juni 2011 at 22:59

Naar ik kan zien is het geen hybride model, dus enkel 12/24V.
    Dat moet toch redelijk gemakkelijk uit te meten zijn, ook zonder schema.
    Is hij al uitgebouwd ?

• Georges

Member
    8 juni 2011 at 23:52

Ja Stefan ,staat hier in mijn garage.
    Het is een 12 en 220 toestel met een electronische voeding die uiteindelijk 40V op de swing-compressor moet leveren.
    Ik heb die toestand nu helemaal uit mekaar en de transfo levert maar 23,12v onder belasting.
    Er zitten nog enkele schakelingen in met nog wat voor mij moeilijkere electronica ,ik ben huis-elektrieker van opleiding maar dat is 40 jaar geleden …nog veel kaarsen toen 😉
    Morgen probeer ik misschien even met een regelbare transfo die ik mogelijk kan lenen om even 40V wisselspanning rechtstreeks op die swing-compressor te zetten dan weet ik alvast dat die ok is.

Maar wanneer alles in mekaar steekt en ik er stroom (220V)opzet hoor ik een heel zacht gebrom en na ongeveer 1 minuut een klikgeluidje en dan is alles dood.
    De grote transfo wordt wel vrij warm ik kan er maar net mijn hand ophouden.
    Mijn gedacht is dat die swing-compressor vastzit,morgen proberen dus indien ik inderdaad aan die 40V voeding geraak.
    enfin alvast bedankt voor jullie meedenken .

• Stropken

Member
    9 juni 2011 at 08:50

Georges schreef:

Maar wanneer alles in mekaar steekt en ik er stroom (220V)opzet hoor ik een heel zacht gebrom en na ongeveer 1 minuut een klikgeluidje en dan is alles dood.
    Mijn gedacht is dat die swing-compressor vastzit,morgen proberen dus indien ik inderdaad aan die 40V voeding geraak.

Die klik dat je hoort zal vermoedelijk die thermo zekering zijn waar ik het reeds over had.Begint ie dan niet terug te werken na een tijdje?En op 220V/in geeft ie uiteraard maar 23/24V/uit gezien die koelkast ook op accu werkt…opletten dat je de motor niet verbrand.

• Georges

Member
    9 juni 2011 at 12:39

Stropken schreef:

Georges schreef:

Die klik dat je hoort zal vermoedelijk die thermo zekering zijn waar ik het reeds over had.Begint ie dan niet terug te werken na een tijdje?En op 220V/in geeft ie uiteraard maar 23/24V/uit gezien die koelkast ook op accu werkt…opletten dat je de motor niet verbrand.

Stropken die motor moet 40volt krijgen,dat die werkt op 12 of 24 volt heeft daar niks mee te maken daarvoor zit er een omvormer bij de electronica ingebouwd en het gaat dan over 12/24 volt gelijkstroom input ,terwijl die motor 40 volt wisselstroom nodig heeft.
    maar toch bedankt voor het meedenken.
    Ondertussen ben ik terug op zoek naar een transof/voeding die 40 volt wisselstroom kan leveren om een defect aan de motor (swing-compressor) uit te sluiten.

• Stropken

Member
    9 juni 2011 at 16:01

Kun je die motor niet uitmeten.Als elektrieker moet je dat toch nog kunnen.Of eens aan de rotor draaien,misschien is het juist maar een roulement/lager dat vastzit.

• Georges

Member
    9 juni 2011 at 16:05

Het is een swing-compressor Stropken ,ik zie zelfs geen mogelijkheid om het ding open te maken…
    http://www.sawafuji.co.jp/english/tech/shindou.html

• vwadventurewagon

Member
    29 juli 2011 at 11:57

via google op dit probleem terecht gekomen, heb een oude koelkast die niet meer werkt ben nu aan het uitzoeken wat er aan scheelt. Ga straks met een transfo van halogeenlampen kijken of mijn swing motor nog werkt, heb al contact opgenomen met firma in nederland, 140 km van antwerpen. Nazicht ter plaatse op afspraak kost ong 45 euro wordt verekend als je een nieuwe koopt (ben ik niet van plan want ik wil de mijne proberen te herstellen)Moet die van mij nog laten omzetten naar 220 want staat nog op 110, karl

• Georges

Member
    29 juli 2011 at 11:59

de mijne is ondertussen naar het containerpark.
    Ik koop nu wel iets dat dichter bij huis kan geserviced worden.

• Whiteshark

Member
    29 juli 2011 at 18:14

een koel pintje kan je van mij nog krijgen… 🙂

• Georges

Member
    30 juli 2011 at 00:21

Whiteshark schreef:
    een koel pintje kan je van mij nog krijgen… 🙂

bij de volgende gelegenheid …

• easydeluxe

Member
    30 juli 2011 at 16:28

Allez, een engel smijt gevtoch nie weg! Zit daar geen danfoss compressor in? Die kunt ge overal laten servicen dacht ik? Als je echt top notch wil, check dan eens een national luna. Wil iets meer budget is waeco ook niet slecht, maar van kunststof en iets minder geisoleerd.
    Stafco isczowat de authoriteit voot mobiele compressorfrigo’s.
    G

• Stropken

Member
    30 juli 2011 at 17:23

Danfoss servicecenter is in Groot Bijgaarden aan afrit autostrades.

Log in to reply.

Original Post
0 of 0 posts June 2018
Now