Duikforum Duikforum Reizen Curacao, Bonaire of Aruba

• Curacao, Bonaire of Aruba

Sourceror reageerde 11 jaar, 2 maanden geleden 11 Leden · 14 Berichten
  • Filip146

Lid
    11 november 2009 om 12:44

Hey iedereen,

Ben van plan om begin volgend jaar eens naar de NL Antillen te gaan.
    Wat is jullie ervaring met Curacao, Bonaire en Aruba?
    Waar kan je de mooiste duiken maken?
    Hoe zit het met de prijs/kwaliteit? Welke duikcentra, hotels en/of apprtementen zijn aan te bevelen?

Alvast bedankt voor de feed-back!

Groetjes!

• SVp

Lid
    11 november 2009 om 13:22

Ik ben twee keer naar Bonaire geweest.
    Beide keren geboekt via het Nederlandse “ABC Travel” en verbleven in “Buddy dive”.
    Alles piccobello in orde.
    Als je naar Bonaire gaat, dan ga je om te duiken en doe je “in het voorbijrijden” wat aan toerisme.
    Op de andere eilanden ga je voor toerisme, en ga je “eens duiken om te zien hoe het er is”.
    De onderwaternatuur is op alledrie de eilanden ongeveer gelijk laat ik me vertellen, maar in Bonaire is de hele infrastructuur gericht op duiken.
    Persoonlijk vind ik het in Egypte wel iets mooier, maar dat is een kwestie van smaak.
    Bonaire is qua reisbestemming voor de Amerikanen wat Egypte voor ons is : heel mooi en lekker dichtbij.
    Toen ik er was stond de dollar nog stevig in de schoenen en was alles er wel behoorlijk duur, maar momenteel is het een zeer betaalbare bestemming !

Voor duiksite-info over de ABC-eilanden moet je absoluut naar http://www.shorediving.com/Earth/ABC/ !
    Als je graag mijn foto’s eens bekijkt, of mijn verhaal eens wilt horen, dan ben je welkom !

• anemona

Lid
    11 november 2009 om 15:27
  • floere

Lid
    11 november 2009 om 20:08

Filip146 schreef:
    Hey iedereen,

Ben van plan om begin volgend jaar eens naar de NL Antillen te gaan.
    Wat is jullie ervaring met Curacao, Bonaire en Aruba?
    Waar kan je de mooiste duiken maken?
    Hoe zit het met de prijs/kwaliteit? Welke duikcentra, hotels en/of apprtementen zijn aan te bevelen?

Alvast bedankt voor de feed-back!

Groetjes!

verleden jaar november naar curacao wezen duiken,vond het een beetje ééntonig van kleur.
    veel groen en bruin,bonaire zou inderdaad beter zijn.
    maar laat je niet afschrikken,misschien is het voor u wel ok. floere.

• jan47

Lid
    15 november 2009 om 18:11

hoi

ik ben nu 4 keer naar Curacao geweest,altijd in Lions Dive.
    dit is een mooi Hotel met een eigen duikschool, waar je s’morgens 2 duiken mee kan maken en s’middags maken ze een duik.
    je kan er ook mooi van de kant duiken, bijna alle steken zijn met de auto bereikbaar.
    verder is het een mooi eiland om vakantie te vieren, de prijzen zijn nu goed betaalbaar.
    het onderwaterleven is mooi, maar niet zo mooi als egypte.
    volgend jaar voor mij weer curacao.

prettige vakantie

groetjes

• erie

Lid
    16 november 2009 om 14:06

Hey Filip

Ik heb zelf een aantal jaren gewerkt in dit gebied gewerkt en ik zou voor Curacao Ocean encounters bij het Lion’s dive hotel aanraden. Je hebt daar alles bij elkaar en je kunt naast het Sea aquarium mooie kantduiken maken. Voor Aruba kan je kijken naar Unique Sports, zij bieden het meest uitgebreide duikpakket aan. Zelf heb ik op Bonaire altijd bij Wannedive gedoken en heb daar ook verbleven in de hut. Ik vond het top. Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat andere duikscholen slecht zouden zijn, helemaal niet maar deze 3 hebben in de 12 jaar dat ik daar was toch mijn persoonlijke voorkeur.

Trouwens de Polar biertjes zijn op alle eilanden erg lekker 😉 Oh ja op Aruba is er een restaurant “taste of Belgium” de Duveltjes en Kasteeltjes zijn daar prima te drinken (niet goedkoop)

Als je nog verder informatie zou willen kun je me altijd mailen erwin@hoogenboom.tv

alvast een fijne vakantie!

• DIVEJUNK

Lid
    16 november 2009 om 16:46

zoals hier eerder vermeld valt Bonaire wat tegen qua duiken, als je 1 rif hebt gezien heb je ze allemaal gezien, en we hebben er enkel de mooiste uitgehaald, oorspronkelijk gingen we er een 30 tal doen en na 20 hebben we het opgegeven en beginnen dromen van de volgende bestemming.
    Op abc zien ze ons niet meer, mss valt dit echt wel mee voor jullie maar voor ons hoeft het niet meer.
    Er zijn plekken die stukken goedkoper zijn en zoveel mooier.

Divejunk

• FreddyK

Lid
    17 november 2009 om 16:35

DIVEJUNK schreef:
    zoals hier eerder vermeld valt Bonaire wat tegen qua duiken, als je 1 rif hebt gezien heb je ze allemaal gezien.

Divejunk

Dit is uiteraard Divejunk’s persoonlijke mening (waar ik respect voor heb).
    Ik moet zeggen dat de duikplekken bovenaan en onderaan Bonaire wel degelijk verschillen. Dan heb je ook nog “de pier” en het wrak van de Hilma Hooker.

Wij zijn 1x naar Bonaire geweest en dat was de meest ontspannende duikvakantie die we ooit hebben meegemaakt: ’s Morgens even langs het duikcentrum passeren, 6 volle flessen in de achterbak van de pickup gooien en we waren weg. Je rijdt gewoon het strand op, trekt je spullen aan, stapt het water in en komt er pas terug uit als je lucht op is. Eventjes drogen in de zon, een hapje eten en met de pickup naar een andere plek. Heb je plots nog zin in een nachtduikje (vanaf 18:00), dan ga je gewoon toch nog even snel een extra flesje halen (we hadden een pakket “onbeperkt duiken” genomen).
    Het was vooral de totale vrijheid die je daar hebt, die me aanstond.

Toegegeven: we hebben Bonaire gedaan, toen we nog niet naar Bali of de Filippijnen waren geweest, maar wel al naar Egypte. Mogelijk dat de fascinatie nu minder zou zijn als we zouden teruggaan, maar op dat moment kwam ik ogen te kort en het lekker warme water was zaaaalig.

Teruggaan naar Bonaire staat bij ons zeker nog wel op het lijstje.

• Frank

Lid
    17 november 2009 om 17:08

+1 FreddyK

Wij hebben ongeveer dezelfde mening. Er zijn weinig plaatsen waar je zoveel vrijheid krijgt. Qua drukte viel het enorm mee (september 2006); buiten ons kleine groepje hebben we niemand nachtduiken zien maken.

Het blijft natuurlijk één gebied, maar er is toch een zekere variatie aan duiksites: relax duiken in de beschutte baai rond Kralendijk, het wrak van de Hilma Hooker, de gorgonen aan de ZO-punt en de oostkust (als het weer het toelaat), Klein-Bonaire (wel een boot regelen), de duikplaatsen in het natuurpark, enz…

Edit: Nog een pluspunt: er wordt aangeraden om geen kostbare spullen in de auto te laten liggen tijdens het duiken, maar de ramen open te zetten en de sleutel in het contact te laten steken. Gestolen auto’s geraken toch niet van het eiland.

• stach

Lid
    17 november 2009 om 21:26

ik verkies bonaire boven egypte. ja egypte is mooier maar ik ben op vakantie en dan wil ik een balans.
    De manier van hoe een duikstek te bereiken , de al dan niet zagende gidsen, de “boven bij 50 bar ” en al dienen zever (is het niet maar ja…) hoef ik echt niet op verlof.
    rust en mijn eigen ritme en dit in alles wat ik doe op verlof.

zelf op een cruise heb ik nog steeds dat “je wordt geleefd gevoel”

• anemona

Lid
    17 november 2009 om 21:41

**Edit: Nog een pluspunt: er wordt aangeraden om geen kostbare spullen in de auto te laten liggen tijdens het duiken, maar de ramen open te zetten en de sleutel in het contact te laten steken.**

En ook oppassen voor het leeghalen van je benzinetank en het meenemen van je reserveband….!

• SVp

Lid
    18 november 2009 om 00:14

Dat advies wordt met reden gegeven : bij mijn tweede trip naar ginder werden onze auto’s “bezocht” bij Karpata.
    Er werd een horloge gestolen.

• DIVEJUNK

Lid
    18 november 2009 om 20:48

FreddyK schreef:
    [quote]DIVEJUNK schreef:
    zoals hier eerder vermeld valt Bonaire wat tegen qua duiken, als je 1 rif hebt gezien heb je ze allemaal gezien.

Divejunk

Dit is uiteraard Divejunk’s persoonlijke mening (waar ik respect voor heb).
    Ik moet zeggen dat de duikplekken bovenaan en onderaan Bonaire wel degelijk verschillen. Dan heb je ook nog “de pier” en het wrak van de Hilma Hooker.

Wij zijn 1x naar Bonaire geweest en dat was de meest ontspannende duikvakantie die we ooit hebben meegemaakt: ’s Morgens even langs het duikcentrum passeren, 6 volle flessen in de achterbak van de pickup gooien en we waren weg. Je rijdt gewoon het strand op, trekt je spullen aan, stapt het water in en komt er pas terug uit als je lucht op is. Eventjes drogen in de zon, een hapje eten en met de pickup naar een andere plek. Heb je plots nog zin in een nachtduikje (vanaf 18:00), dan ga je gewoon toch nog even snel een extra flesje halen (we hadden een pakket “onbeperkt duiken” genomen).
    Het was vooral de totale vrijheid die je daar hebt, die me aanstond.

Toegegeven: we hebben Bonaire gedaan, toen we nog niet naar Bali of de Filippijnen waren geweest, maar wel al naar Egypte. Mogelijk dat de fascinatie nu minder zou zijn als we zouden teruggaan, maar op dat moment kwam ik ogen te kort en het lekker warme water was zaaaalig.

Teruggaan naar Bonaire staat bij ons zeker nog wel op het lijstje.[/quot

Qua ontspannen duiken is dit inderdaad top, ik ga niet anders beweren, indonesie en de filipijnen zijn toch een stuk goedkoper dan abc en zoveel mooier, egypte is nu ook nu weer niet ons ding, veel te druk, zo-azie is een combinatie van betrekkelijk rustig en supermooi duikgebied. Voor 2 weken abc ga je 2 weken naar azie en is er nog genoeg over voor een weekje hier of daar.

• Sourceror

Lid
    26 november 2009 om 17:56

Hierse, onze Stach… leefde gij nog jongen?

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu