Duikforum Duikforum Verloren / Gestolen Gordel met mes

• Gordel met mes

Dedjutoch reageerde 15 jaar, 10 maanden geleden 10 Leden · 14 Berichten
  • Noël

Deelnemer
    2 juni 2004 om 14:17

Wie heeft op de Pepinella gedoken in de Noordzee en is boven gekomen met een splinternieuwe loodgordel met +/- 10 kg en daaraan een blauw duikersmes ? Die heeft de mijne gevonden …
    Een seintje zou tof zijn …
    Hem terugbezorgen nog toffer …
    Wie weet komt ie nog boven water.
    Alvast bedankt voor het zoeken !

• Werner

Deelnemer
    2 juni 2004 om 14:30

Ik kan je niet helpen, maar vraag me af hoe je opstijging en eventuele trappen zijn verlopen,via de ankerlijn?
    mvg Werner.

• Thijs

Deelnemer
    2 juni 2004 om 14:54

Zn gordel zal wss van de boot geteffelt zijn…

• Noël

Deelnemer
    3 juni 2004 om 10:10

Voor de nieuwsgierigen :

Hoe ik de gordel verloor ? Heel simpel : ruwe zee bij het bovenkomen, een beetje schudden naar links, een beetje schodderen naar rechts … gespje per ongeluk ergens achteraan geklikt en weg gordel … Heb gewoon iets te laat gereageerd.

That’s it.

• Noël

Deelnemer
    8 juli 2005 om 15:17

Ben nog altijd op zoek.
    Beloning uitgeloofd !

• Grazy Seahorse

Deelnemer
    8 juli 2005 om 16:45

Zeg Noël,ge mocht dat mes toch beter geslepen hebben hoor!!!!

• Noël

Deelnemer
    23 juli 2005 om 22:57

Was mijn nagels aan het kuisen met 8 beaufort…
    Mooi zijn kost geld.

• Donald

Deelnemer
    24 juli 2005 om 01:48

Koop en echte loodgordel met een echte gesp ipv die sportduikbrolgordels die zomaar openkunnen door er nog maar naar te kijken .

• Luc Dupas

Deelnemer
    24 juli 2005 om 09:24

Voor wie de posting van Donald niet duidelijk zou zijn… hij bedoelt de “good old” Marseillaise-riem/gesp… elastische gordel zodat die op iedere diepte nog steeds “perfect” zit, en met een gewone gesp die nooit per vergissing/ongeluk kan opengaan… perfect spul… zie http://www.decathlon.fr/Magasin/produit.asp?int_DeptId=27066&int_DeptPereId=33352&int_PfId=722594

A propos, ik gebruik al sinds “jaar en dag” voor openwater als riem een reep van een binnenband van een camion, ook netjes elastisch dus, met gewone loodblokken, en met zo’n inox “zwembadgesp”… die gaat ook niet vanzelf open, en er is in tegenstelling tot de “gewone” gordels zo geen loshangende “flap” aan…

• Noël

Deelnemer
    2 oktober 2006 om 23:02

Allé mannen (en madammen).
    Niemand mijn gordel en mes gevonden ?
    Zal ondertussen al wel een beetje roest opzitten…
    Snik.

• scubapat

Deelnemer
    2 oktober 2006 om 23:26

Och Noël,

Als ge diene gordel zo op het einde van uwen duik verloren hebt zal die hoogstwaarschijnlijk niet op het wrak zelf liggen hé maar ergens in de “omgeving”. (Met welke boot heb je gedoken, geankerd of niet, vrije opstijging of via een ankerlijn/shotlijn terug naar boven?, als het met den Divestar was zal uw lood wellicht een héél eind van het wrak vandaan liggen…) En gezien de “rustige aard” van onze Noordzee zal die ondertussen wel ergens onder het zand liggen. Maar geen nood, da lood vergaat nie zo rap, veel kans dat archeologen ‘m binnen een paar honderd jaar wel vinden :-))

Nee, effe serieus nu, vrees nie da ge dat nog ooit gaat terugzien…

• SVp

Deelnemer
    2 oktober 2006 om 23:55

Vergeet die gordel en ga wat anders doen.
    Ga eens naar Tenerife om stoom af te blazen of zo …

• Lazy Charles

Deelnemer
    3 oktober 2006 om 07:23

Bij de volgende ijstijd zakt het water in de noordzee met een 100tal meter dan kunnen we toch gewoon op het strand gaan zoeken:-)

• Dedjutoch

Deelnemer
    3 oktober 2006 om 10:13

Tja Noël, da’s nu het probleem met Noordzeeduiken.
    Als je aan de oppervlakte iets kwijtspeelt, dan zal dit hoogstwaarschijnlijk niet “op”, maar wel “langs” het wrak terecht komen, en waarschijnlijk een heel stuk van het wrak verwijderd! Een plaats waar je als wrakduiker normaal niet komt?
    Da’s nu toevallig eigen aan het duiken op de Noordzee! De boot ankert “op” het wrak, maar ligt alles behalve “boven” het wrak!

Oei….scubapat had dit al geantwoord… eerst ALLES lezen Eddy….

? Eddy ?

Weergave: 1 - 14 van 14 reacties

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader