Duikforum Duikforum Reizen Turkije – Kemer

• Creator
    Discussie

michelderweduwen
    Participant

Heeft iemand al in Kemer gedoken? Graag info en reacties. Michel

• Turkije – Kemer

Rataplan reageerde 16 jaar, 5 maanden geleden 7 Leden · 8 Reacties
  • Admin

Beheerder
    21 augustus 2006 om 17:36

Hallo Michel,

Ik ben al in Kemer gaan duiken met het duikcenter van Limak Limra (PADI)en met het duikcenter van WoW (World Of Wonders) CMAS .

Je kunt er gaan duiken naar een wrak De “PARIS” ongeveer -30M of naar The three islands waar je tevens een grotduik kunt doen heel mooi bovendien.
    Het is natuurlijk Egypte niet, maar je kunt je wel amuseren .
    Ik heb er al sepia’s,oktopussen,barracuda’s,trompetvissen,naaktslakken,etc.. gezien ,dus met veel geluk zul je wel het één en ander ontdekken.

wil je nog meer info, mail dan even naar bovenstaand e-mailadres.

• Baksteen

Deelnemer
    21 augustus 2006 om 21:20

Hoi,

Wij hebben daar (slechts) 2 duikjes gedaan een dik jaar geleden. Er zijn in ieder geval genoeg duikscholen om uit te kiezen. Zowel PADI als CMAS. Wij betaalden toen 50 euro voor een dag op de boot, inclusief eten, 2 duiken, gids, alles materiaal (we hadden niks mee). Ik weet dat het ook kon voor 30 euro maar we hebben ons laten leiden (of afzetten 😉 ) door de jetair hostess.
    De duiken waren niet spectaculair maar ook niet slecht. Mureentje, paar scholen vissen, naaktslakken. De boot zat vol doch alle! andere duikers waren discover scubas. Dus geen last van gehad :-).

• steevke

Deelnemer
    22 augustus 2006 om 09:11

Zo zie je maar dat ieders ervaring anders is. Heb 3 duiken gedaan in Kemer, 1 op de Paris, een leuk wrak van -19 tot -32 meter, en 2 duiken op 3 Islands.

Vraag me niet meer welk duikcentrum het was, ik zat in de club med en het duikcentra gepakt van ginder op de site.

Het wrak is zeer leuk. 3 Islands vergeleek ik met de maan: mooie rotsformaties, leuke stenen, zeer goed zicht en niks leven 🙂

Het wrak zou ik nog terug doen, over de rest zou ik ten zeerste twijfelen.

YMMV.

steven

• Goudvisken

Deelnemer
    22 augustus 2006 om 12:10

Ik heb er ongeveer 2 jaar geleden in Kirisch gedoken. (ongeveer op een 6 kilometer van Kemer)en me eerlijk gezegd goed geamuseerd.
    Ik heb de link van de duikclub bijgevoegd, waarop je toch ook al info rond de duikstekken kan terugvinden; http://www.worlddiving.net/
    Je mag het onderwaterleven effectief niet gaan vergelijken met Egypte, maar je kan er wel enkele leuke duiken doen. Bijvoorbeeld een grotduikje: (leuk, met 2 binnen en je komt in een grotje terecht waar je je ontspanner kan uitdoen en naar allerlei formaties kan kijken). Aan het huisrif van Kirisch ligt eveneens een wrak, namelijk de Pati. Je mag het wrak niet vergelijken met de Paris, maar toch ook eens leuk om te doen. Er staan enkele foto’s van op mijn website, maar je moet je hier niet aan iets speciaals verwachten hé! Gewoon enkele “soevenirs”. http://users.skynet.be/fb290609/Turkije/Turkije.htm
    Dus, het was plezant, maar om nu speciaal terug een reis te boeken om er te gaan duiken, zou ik waarschijnlijk ook niet doen. Alleszins, have fun!

• michelderweduwen

Deelnemer
    22 augustus 2006 om 15:14

Bedankt voor de reacties.
    Ga ernaartoe eerste week van november, dus welk duikpak?.
    Duikcentra: Olympos divers, gevonden via internet.
    Michel

• Goudvisken

Deelnemer
    23 augustus 2006 om 13:07

Ik herinner me dat ik toen einde september geweest was en met een enkel 7mm gedoken had. Ik zou gewoon mijn 2delig natpak meenemen en dan zie je wel ter plaatse.

• PaDa

Deelnemer
    11 september 2006 om 11:55

Heb begin augustus enkele duiken gedaan in de buurt van Kemer. Eerst een dag met http://www.aquaage.com.
    De eerste duik (Kiris Cave Bay) trok op niks, en blijkbaar is veiligheid voor dit duikcentrum niet al te belangrijk.
    De tweede duik, naar de Paris, was dan wel een voltreffer.

Daarna nog twee duiken gedaan met een beter duikcentrum in Goynuk (www.avci-diving.com). Die duiken waren niet echt spectaculair, maar het goede zicht en de watertemperatuur (27) op 30 m) maken veel goed.

• Rataplan

Deelnemer
    11 september 2006 om 16:17

Ben sinds gisteren terug van Kemer.
    Heb ook 1 duikdag gedaan (2duiken en eten op de boot) dit ook met aqua-age.
    De ochtendduik was ergens in klein baai’tje. Zat wat vis en goeie zichtbaarheid goed voor 1 keer, de middagduik een wrakduik op de paris was wel goed. We kregen dan plots een perfecte duikbriefing met geschiedenis en wat we gingen doen enzo.
    Over aqua-age: 1duikdag was genoeg er waren maar 1 a 2 divemasters die gebrekkig engels konden, anders is het duits of turks en russisch denk ik.
    Veel te veel initiaties,met arogante russen.Als je niet oplet trappen ze gewoon je masker of iets anders kapot. Ze steken voor tijdens de lunch….
    Er zat geen structuur in het duikcenter,we wisten van niks gewoon. Deze duikuitstap was vanuit het hotel geregelend.Heb 55euro betaald.
    Het water was lekker warm, heb met enkel 7mm gedoken zonder kap

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader