Duikforum Duikforum Reizen We did Scapa and we’re alive !

• Creator
    Discussie

SVp
    Participant

En we zijn weer terug. Bangelijk avontuur !
    Morgen (of zo) het verhaal !
    Als Fiekes of stach me niet voor zijn, that is …

• We did Scapa and we’re alive !

SVp reageerde 16 jaar, 5 maanden geleden 15 Leden · 47 Reacties
  • Fiekes

Deelnemer
    20 augustus 2006 om 21:43

vertel jij maar
    kan ik daarna op je kop zitten als een foutje maakt …

• anemona

Deelnemer
    20 augustus 2006 om 21:44

vertel…vertel…!?

• Luc Dupas

Deelnemer
    20 augustus 2006 om 21:49

OK… dat weten we dus ook al… Fiekes heeft SVp alvast helemaal goed overleefd… Omgekeerd ben ik niet helemaal zeker want gezien het ultrakorte “verslag” van SVp is ie nog serieus aan het bekomen… 😉

• Lazy Charles

Deelnemer
    20 augustus 2006 om 21:51

vertellen.. komaan. Kan ik vergelijken als ik de verslagen van enkele niet forumleden te horen krijg:-))

• scubaroel

Deelnemer
    20 augustus 2006 om 22:31

Ik ben toch ook zeer benieuwd naar jullie versies van de ‘waarheid’ :-))

Maar het was zeker plezant (voor de grootste deel van de reis) dat laat maar komen!!

• Werner

Deelnemer
    20 augustus 2006 om 22:36

vertel vertel vertel!!!!!

• scubaroel

Deelnemer
    20 augustus 2006 om 22:50

Ik zal beginnen zodat SVP en Fiekes kunnen aanvullen:

op vrijdag rond 7 uur in de namiddag vertrokken volgens plan, lekker gegeten en wat nakeuvelen en naar bed. Op zaterdag redelijk rustig ontbijt, hoewel ik het halverwege heb moeten afbreken om de restanten aan de vissen ‘ te schenken’.
    De rest van de dag en ook de zondag in mijn kot gelegen. De wind trok aan tot kracht 9 en golven tot 6 meter. De echte zeebonken hebben hier hele mooie foto’s van gemaakt, graag naar mij opsturen!!!

En op maandagmiddag eindelijk de 1e duik.

Vervolg?

• SVp

Deelnemer
    21 augustus 2006 om 03:17

Nu te moe. Het wordt morgen …

• Lazy Charles

Deelnemer
    21 augustus 2006 om 07:46

komaan SVp, het is “morgen…”

• wendy

Deelnemer
    21 augustus 2006 om 08:16

ze zijn nog aan’t nawaggelen, denk ik

• Fiekes

Deelnemer
    21 augustus 2006 om 08:40

Ik dacht deze morgen nog op de cdt fourcault te liggen, maar niks was minder waar !! Spijtig, spijtig

Die 8 bft heeft ook mij geveld die zaterdag!
    Maandagmiddag hebben we uiteindelijk iedereen op het appel gezien, incl. ‘nieuwe’ enkele crew-members …

Lazy Charles: jaja Frank zal wel vertellen !!

stach kan ook een beetje vertellen hé !!

• Lazy Charles

Deelnemer
    21 augustus 2006 om 09:01

wat lees ik nu Fiekes, jij werd toch nooit zeeziek :-))
    Zo zie jemaar, zeg nooit nooit hé.

Nu ga ik me klaarmaken, moet dringend wat extra stikstof innemen.

• Fiekes

Deelnemer
    21 augustus 2006 om 09:31

voor alles een eerste keer zeker !!
    moet wel zeggen dat ik aan de antibiotica zat, en de maag dus geen 100% was …

dank aan een ander voor de zeeziek-pilletjes, in het vervolg voorzie ik ze zelf !!

• stach

Deelnemer
    21 augustus 2006 om 09:49

jaja ik was een van de ongeveer acht zeebonken die er geen last van had (wonderwaarlijk wel).
    Ik heb dus kunnen genieten van de prachtige golven en het nodige spectakel die erbij kwam.(foto’s komen er aan)

Na dag drie begon er reeds wat meer volk aan de eettafel aan te schuiven en ontdekten we wat nieuwe gezichten.hmmm was jij aan boort in antwerpen?

Tijdens onze vaart naar scapa flow hebben we dus spijtig genoeg geen noorzeeduiken kunnen maken.

…..

(later meer)

groeten stijn

ps: en wat fiekes betreft : geen commentaar (voor één keer).maar we waren blij dat ze er bij was.

• scubaroel

Deelnemer
    21 augustus 2006 om 10:50

Ik ben vanmorgen opgestaan wat ik werd ziek van het liggen, en ik heb nog steeds het gevoel dat ik heen en weer dein over de golven. Ben ik na een week eindelijk niet meer zeeziek, ben ik #^$&@%! LANDZIEK!!

Was wel even wennen, alleen ontbijten aan een kleine tafel, die grote tafel had toch zeker wel iets :-))

• Fiekes

Deelnemer
    21 augustus 2006 om 11:00

dat kleine tafel-gevoel had ik gisteravond reeds, ook het gemis van de kok was er al !!
    Heb zelf de pizza in de oven moet schuiven !!

• anemona

Deelnemer
    21 augustus 2006 om 11:12

hummm….nog steeds geen uitgebreid ‘sterk’ verhaal hier neergeschreven…?
    volgens mij zijn ze helemaal niet weg geweest met die boot….:=))

• Werner

Deelnemer
    21 augustus 2006 om 13:18

tuurlijk wel moontje, maar door al dat gekluts en geklots en gewaggel heeft de grijze massa wat tijd nodig om weer een homogeen hoopje te worden.

• Fiekes

Deelnemer
    21 augustus 2006 om 13:58

Gedoken op volgende wrakken:
    karlsruhe
    brummer
    kronprinz wilhelm
    köln
    dresden
    markgraf
    V83

Stach, weet jij de films nog ???

• stach

Deelnemer
    21 augustus 2006 om 14:08

welke niet meer maar wel nog wat er in bijna elke film voorkwam : drugs.

en een verslag? dat komt wel maar nu wat werken

• Dedjutoch

Deelnemer
    21 augustus 2006 om 15:43

Bij een woelige overvaart vroeg de kok me ooit: “Gaat ge’t eerst opeten of zal ik het rechtstreeks over boord gooien?”

😉 Eddy

• SVp

Deelnemer
    21 augustus 2006 om 16:16

Hoh, véél werk. ’t Zal overmorgen worden …

• shaun

Deelnemer
    21 augustus 2006 om 17:36

ben waarschijnlijk den domste van het forum hier om volgende vraag te stellen: wie haalt het in zijn hoofd om een duiktrip te laten doorgaan bij windkracht 9 (en dan nadien verwonderd te zijn dat ge niet hebt kunnen duiken).
    Lag het misschien aan de vakantie periode dat de meteologische dienst ook met vakantie was?

• stach

Deelnemer
    21 augustus 2006 om 17:49

er is niemand die zegt dat we niet hebben kunnen duiken.

niet rapper lezen dan dat je informatie kan verwerken he 😉

dus ik copy/past
    ———————
    Tijdens onze vaart naar scapa flow hebben we dus spijtig genoeg geen noorzeeduiken kunnen maken.
    ———————
    en windkracht 9 ? ik heb er maar 8 gezien hoor(mss wel eens een windvlaag tot maar dat tellen we niet mee)

• GARFIELD

Deelnemer
    21 augustus 2006 om 17:58

Shaun ,
    Om naar Scapa Flow te varen moet je 500 Nm overbruggen , weer of geen weer , met de cdt Fourcault kan dit ,het is een zeeschip , het hoorde bij het avontuur ,de duiken op de noordzee waren al afgelast vanaf meer dan zeegang 4 , de meeste deelnemers zullen wel wat last van ” landziekte hebben ” ik heb het vandaag zelf ondervonden
    Men noemt de reis naar Scapa ook wel een expeditie , met zulk weer is dit dan ook het geval , heel de oostkust van Engeland en Schotland afvaren om dan in de rustige baai van Scapa Flow aan te komen doet deugd , je maakt er prachtige duiken in helder water dat nauwelijks stroomt , je kan er echt de ganse dag duiken , alleen de watertemperatuur van 13°C is nogal fris , maar voor Svp was dit nog warm genoeg om zonder kap te duiken een echte beer die man !
    De afwezigen hadden groot ongelijk !!!

Grtz Ronald

Page 1 of 2

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader