Duikforum Duikforum Reizen duikcentra El Gouna

• Creator
    Discussie

svensson
    Deelnemer

Ben van plan om in september-oktober naar El Gouna te gaan.
    Kon hier al goeie dingen lezen over Easy Divers. Heeft er nog iemand ervaringen met andere duikcentra (oa. Euro Divers) ?

• duikcentra El Gouna

Vincenzo reageerde 16 jaar, 4 maanden geleden 15 Leden · 16 Reacties
  • AnnD

Deelnemer
    24 augustus 2006 om 22:37

Ik heb in 2003 in mei en oktober in totaal 3 weken met Easy Divers (El Gouna) gedoken, met wisselend succes. In mei was de boot maar voor een vierde vol en kregen we goede service en bekwame instructeurs en/of divemasters mee. In oktober het tegenovergestelde, nl. overvolle boten, ons materiaal werd op een hoop gesmeten met als gevolg mondstuk ontspanner kwijt, instructeurs met nog geen 100 duiken etc.
    Afin, je moet geluk hebben in ’t leven zeker…
    El Gouna op zich is wel leuker dan Hurghada; heb toen in Mövenpick Resort (zéér goed) en Three Corners Rihana Resort (wisselvalige kwaliteit) gelogeerd.

• stevenl

Deelnemer
    25 augustus 2006 om 06:15

IK heb zelf als instructeur gewerkt in El Gouna, en kan onderschrijven dat ik het een stuk leuker vind dan Hurghada.

Alle duikscholen komen je bij alle hotels ophalen, dus de hotelkeuze hoeft geen invloed te hebben op de duikschoolkeuze. The Divetribe is een prima duikschool, goed geroganiseerd. Blue Borthers is de duikschool die het meeste naar de verder naar het Noorden gelegen bestemmingen als Abu Nuhas, El Gilwa etc. gaat.
    Dive Connection is pas gestart door de ex Course Director van The Divetribe, kan hier nog niets over zeggen. Ben zelf nooit kapot geweest van Easy Divers, met name omdat ze eigenlijk iedere dag naar dezelfde bestemmingen gaan, ze brengen veel minder afwisseling aan dan de anderen. TGI heeft een hele snelle boot, maar ik vind deze oncomfortabel.

Veel plezier.

• Carl A

Deelnemer
    25 augustus 2006 om 10:06

Duik al zo’n 8 jaar met Easy Divers en heb nooit meegemaakt dat ze alle dagen dezelfde duikplaatsen aandoen.
    Wel zijn ze (alle) duikscholen daar afhankelijk van de weersomstandigheden, waardoor het wel eens voorviel dat we een zelfde duikplaats aandeden in één week tijd. Zelf heb ik zeer goede ervaringen met Easy Divers (daarom trouwens dat ik elk jaar weer met hen ga duiken – nu reeds 8 jaar).
    Vroeger dook ik met TGI – ook goed georganiseerd – snelle boot – maar een stuk duurder (‘commerciëler’) en er werd een beperking van de duiktijd opgelegd (50′) (Weet niet of het nu nog zo is – ik spreek van zo’n 10 jaar geleden).
    Eurodivers – vermoed ik – is de organisatie gekoppeld aan Club Med. Heb er zelf geen ervaring mee maar heb wel hun prijzen eens vergeleken en deze bleken toch een stukje duurder dan Easy Divers.
    Wil je meer ‘Tec-diven’ dan zit je bij DiveTribe zeker goed, al hebben ze een beetje de reputatie ‘cowboys’ te zijn op dat vlak.

• jimbo

Deelnemer
    28 augustus 2006 om 14:04

hallo svenson
    ik ben onlangs in el gouna geweest bij easy divers,alles is daar goed gepland.een vriend van mij is daar instr.in el gouna mis je wel het echte egypte maar busjes brengen je naar hurhgada als je dat wenst.veel succes,en doe de groeten aan patrick van ik

jim

• Dave007

Deelnemer
    28 augustus 2006 om 14:10

ik vertrek 3/09 en duik met easy divers.

• Jee

Deelnemer
    30 augustus 2006 om 20:45

ben nu een drietal weken terug van el ghouna, heb gedoken met dive connection.
    geen klagen van…, alles dik in orde

• veronique

Deelnemer
    1 september 2006 om 08:47

Divers International komt je ophalen in El Gouna om 7:45 am aan de receptie van je hotel.
    Na ongeveer 10-15 min arriveer je aan de jetty van Hilton Plaza Hurghada! The Big Whale … fantastische crew! Alles dik in orde, een Nederlandstalige counter en divemaster Suzan, die kan er wat van!

• svensson

Deelnemer
    1 september 2006 om 21:38

Alvast bedankt voor de info

• Kefke

Deelnemer
    3 september 2006 om 10:13

Ik ben zopas terug van El Gouna, waar ik 11 duiken (10 gewone + 1 nachtduik) gedaan heb met de Easy Divers Academy. Hun duikcenter is gelegen aan het Three Corners Rihana hotel, dus ver moet je niet lopen. De instructeur ter plaatse was iemand van de Nelos (cross over gedaan naar Padi) van de Wervikse duikclub. Ik moet zeggen dat die persoon nen deftigen briefing gaf, zodat je perfect wist hoe te duiken, waar er wat te zien was. Op die 11 duiken hebben we 10 verschillende duikplaatsen gezien, variërend van “simpele” duiken tot diepere, driftduiken, stromingsduiken, voor elk wat wils. De nachtduik was op een duikplaats die we reeds bedoken hadden, gewoon kwestie van de weg al wat te kennen. Op de duiken hebben we ook niet veel andere boten tegengekomen omdat de duikplaatsen niet de dichtste waren en bijna altijd in het noorden (El Gilwa, Gobal Kebir, Siyoul,…)
    Een ander item dat misschien van belang is, is dat onze groep (15 personen) een boot voor zich alleen had. De mensen die met Club Med daar waren, zaten als sardienen in een blik.

• beulke

Deelnemer
    3 september 2006 om 14:32

voor alle duidelijkheid, die instructeur heeft niet zomaar een cross-over gedaan maar heeft netjes alle nodige cursussen gevolgd om instructeur te worden.

maar verder idd niks dan lof over deze ‘piraat’ 😉

• netit

Deelnemer
    11 september 2006 om 12:36

Ik zit in El Gouna van 01/10 tem 07/10/2006… wie gaat er nog ? 🙂

• SVp

Deelnemer
    11 september 2006 om 13:06

@Kefke en Beulke
    Die duikgids waar je ’t over hebt, heette die Nicolas ?

• beulke

Deelnemer
    11 september 2006 om 13:14

nope, patrick

• scuba sven

Deelnemer
    11 september 2006 om 21:40

Hoi,

Wij zijn van gisteren terug 🙁 en hebben ook gedoken met Easy Divers.
    Niets dan lof heb ik voor dit duikcenter; goede organisatie, goede boten met prima crew, aangename en goede instructeurs/gidsen waaronder dus inderdaad Patrick,…
    Zeker en vast een aanrader (we hebben al andere duikcentra meegemaakt in Egypte!) dus!!!

Sven

• sea angel

Deelnemer
    12 september 2006 om 18:35

Verblijven in El Gouna?
    DI spaart kosten noch moeite om duikers op te pikken en deze naar Hurghada te brengen.

• Vincenzo

Deelnemer
    19 september 2006 om 22:28

Ik ben zelf nog maar pas duiker. Maar ben eind juli ook naar El Gouna geweest.
    En heb dan ook mijn OW gedaan bij Easy Divers nadat ik er vorig jaar een Scuba Discovery Course had gedaan.

En heb ook Patrick als instructeur gehad. En kan alleen maar beamen dat hij een heel goed duiker is, mss een beetje introvert maar valt reuze mee.
    Hij zal zeker je vragen of noden gerust beantwoorden.

Ook wanneer je fouten maakt, zal hij ze zo nodig herhalen totdat je ze kan.

Ook de mensen op de boot zijn heel vriendelijk en sommige zelfs al vrienden.
    Zoals Ali, Alien, Mamed, …

Ik heb wel al verschillende cowboyverhalen gehoord over duikcentra in Hurghada.
    Die vooral de kwaliteit en veiligheid achterwege laten ten koste van de prijs.
    Waar kan je een OW doen voor 190€ en toch veiligheid en kwaliteit garanderen?

Greetz Vince

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader