Duikforum Duikforum Uit fouten leren Duiklamp gesmolten

• Creator
    Discussie

JoDeMey
    Participant

Na mijn duik in de Oosterschelde had ik mijn veiligheid (dat spel dat je kan gebruiken om ervoor te zorgen dat de knop van uw duiklamp niet naar de AAN-stand gaat) vergeten gebruiken.
    Wel nu, mijn duiklamp was in de koffer aangesprongen en tegen dat ik thuis kwam, was mijn huis vooraan volledig gesmolten!
    Ik duik met een HID Brightdiver 21, wat ik zelf een formidabele lamp vindt.
    Goede lichtopbrengst, weegt bijna niks en voor 299 euro niet te duur.
    Maar ge moet natuurlijk wel na de duik uw veiligheid opzetten 😉
    Ik zal me nu een nieuw huis aanschaffen en ik kan weer duiken.
    Want ook al was de voorkant gesmolten, ze brandde nog en de batterij of kabels waren niet geraakt.
    Bij deze zal ik het nooit meer vergeten.

• Duiklamp gesmolten

JoDeMey reageerde 16 jaar, 5 maanden geleden 6 Leden · 8 Reacties
  • Luc Dupas

Deelnemer
    16 augustus 2006 om 10:37

Gelukkig dat er net geen droog papier of iets anders gemakkelijk brandbaar net naast uw lamp lag…

• Pavamo

Deelnemer
    16 augustus 2006 om 10:39

Ik heb lang geleden met mijn eerste duiklamp ( lamp/lader gemaakt door iemand uit onze club ) een gat in mijn kurkevloer op de slaapkamer gebrand. Intelli-chargers waren toen nog nie echt in en aldus lade ik de lamp op in de slaapkamer, kwestie van er ’s morgens zeker erg in te hebben om ze uit te zetten voor ik naar het werk vertrek. Uiteraard ga je in half wakkere toestand vroeg of laat wel eens da klein oranje lampje op de lader over het hoofd zien, met als gevolg dat toen ik later terug thuis kwam de batterijen geexplodeerd waren en er door de warmte en vrijgekomen chemicalien een gat in de vloer was. Gelukkig is het daar bij gebleven, het had nog erger kunnen aflopen …

En nog een tweede story
    Een paar jaar terug op de boot in Hyeres had een van de duikers na de duik zijn natpak bovenop zijn brande lamp gelegd, na een minutje of tien begon da daar vreselijk te stinken en te smoren, gevolg was dus een pracht van een cirkel in zijn pak gebrand. Gelukkig was zijn pak nat, anders had de boot misschien in de fik gestaan.

• Jacky Shark

Deelnemer
    16 augustus 2006 om 11:11

Overal waar het brand, is de Pavamo in de buurt !!! eigenaardig…
    A propos, ‘k sen straks op de 71 (en jij)…

• Pavamo

Deelnemer
    16 augustus 2006 om 19:22

Heb zowel met vuur als water altijd een grote “band” gehad Jacky, ben der dan als kleine gast ook in geslaagd het duivekot bij mijn grootouders in de fik te steken 🙁

… ikke thuis, en just uit het water, friday the night op :-((

• htweeo

Deelnemer
    16 augustus 2006 om 20:55

Mijn Uk-batterij reist altijd omgekeerd in zijn huisje ….

• JoDeMey

Deelnemer
    17 augustus 2006 om 18:31

Dat had er nog niet bij vermeldt, op de binnenkant van mijn duikpak zat een serieuze schroeivlek.

• Stropken

Deelnemer
    17 augustus 2006 om 20:44

(grinnik) Jo:zeker dat het van die lamp kwam????

• JoDeMey

Deelnemer
    18 augustus 2006 om 21:31

Nu je het zegt, die plek zat vrij dicht bij mijn lies …

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader