-
Discussie
-
iemand een idee, het relaas.
zondag gaan duiken in OS, 1e duik 60 min op 15m,2e duik na 3 uur op 5m/60min.naar huis, alle materiaal op de rekken geplaatst,duikcomputer wel NIET afgespoeld met gewoon h2o.
Maandagnamiddag kom ik in mijn kelder en hoor ik het gekende gepiep van mijn Aladin air Z,
= shit is nog nat, zal hem eventjes extra droogvrijven.Helaas wat staat op de display :
duikdiepte 127 m, duiktijd aflopend tot 200 min, decotrappen 99, decotime 99 en op de onderste display ( flesdruk en remainingbottomtime ) = —-
ja watte, in neem aan ergens iets mis met de druk sensor, te brutale behandeling ?
enfim om van dat gepiep af te zijn leg ik het spul op mijn terras in de regen, en morgen ttz 15/8 doe ik er een duikje mee en dan zien we wel.
Deze morgen ( 15/8) staat ie op een diepte van 12m ( ipv 127 )een duiktijd van 19 min en een decotijd van 3m99 (?)
Enfin vandaag duik ik ermee – wat blijkt de tankdruk en dus de zender werken prima, de klok voor de duiktijd werk ook, behalve met een extra tijd van 19 min.De duik/deco display geeft verder geen enkel teken van leven.
We gaan naar huis en een 2 tal uren later is het scherm ( klassiek ) neutraal.
Ik ga naar het logbook en de duik van deze morgen staat er perfect is, evenals het geheugen vd voorige.
Het lijkt alsof de computer terug in orde is.
Zou dit nu gekunnen hebben van het niet uitspoelen vd computer, kunnen zoutkristallen of ruwe behandeling er iets mee te maken hebben.
En vooral is hij nog betrouwbaar, de batterij is splinternieuw.