Duikforum Duikforum Reizen duiken, camping kroatie 2007

• Creator
    Discussie

stijn
    Deelnemer

beste, Ik ben eens aan het uitkijken om volgend jaar een reis te maken naar Kroatie. Dit met een gezin op een camping met in de nabijheid een duikcenter. Ik zou opteren voor er met de wagen er naar toe te gaan. Geeft er van jullie soms iemand info of iets waar ik mijn reis kan mee beginnen

• duiken, camping kroatie 2007

roepie roepie reageerde 16 jaar, 3 maanden geleden 6 Leden · 6 Reacties
  • steven galicia

Deelnemer
    15 augustus 2006 om 18:47

Stijn,

Vorige maand heb ik een Normoxic Trimix stage georganiseerd in Kroatië, in een duikcentrum dat gelegen is OP een camping, te Banjole. Rustig gelegen, op 10 min van Pula (+/-1400 km). (waar in de supermarkten alles te vinden is qua bevoorrading) Je campeert vlakbij het water, op 2 minuten stappen (of minder) van het duikcentrum. Er is ook een restaurant op de camping met zeer schappelijke prijzen. Er zijn er goedkopere net buiten de camping.

De kwaliteit van het duikcentrum is zoals het hoort te zijn: vriendelijk, behulpzaam, goed geëquipeerd, begaan met de veiligheid, kennis van duikplaatsen, wrakken, zee, weer en wind… Standaard is er nitrox verkrijgbaar, Tx moet afgesproken worden: te bestellen per 50 liter buffer.

Uiteraard zijn er altijd enkele negatieve punten, hier hadden we enkel enkele kleine opmerkingen op de (nochthans goed geëquipeerde en ruime) boten: nogal een hoge boord om op te klimmen en een rare ladder, maar ginder gebruiken ze allemaal dat type (dus geen kieken-ladder) In feite enkel met zwaar materiaal lastig. Duiken korterbij gebeuren ook wel met een rib.

duikcentrum INDIE: http://www.divingindie.com/
    camping INDIE: http://www.arenaturist.hr en zoeken naar camping Indie

foto’s te vinden in de gallery op http://www.galicia.be

De mensen ( Zjelko en Robi) van het duikcentrum bereik je via divingindie@divingindie.com

Veel plezier ginder !

steven

• edc

Deelnemer
    18 augustus 2006 om 15:46

hallo,
    ik was al enkele malen in Baska op het eiland KRK.
    daar is een camping met om de hoek een duikcenter.
    afstand van in Belgie ong.1400km.
    kijk voor meer info op http://www.squatinadiving.com
    of stuur gerust een mailtje indien U meer info wilt.
    Mvg,
    Eddy

• Evie

Deelnemer
    26 oktober 2006 om 11:51

Ik was deze zomer op het eiland Murter voor het eerst.
    Het was daar erg mooi en veel verschillende duikclubs.
    Het duiken vond ik daar niet duur.
    Je bent daar heel dicht bij de eilandengroep de Kornaties.
    Het is daar echt de moeite om eens naar toe te gaan.
    Het water is er glashelder.
    Ook de omgeving en de(naakt)stranden zijn er mooi om eens
    lekker te genieten.

• DiveNow

Deelnemer
    26 oktober 2006 om 13:18
  • steven galicia

Deelnemer
    27 oktober 2006 om 14:53

DiveNow heeft een goed en mooi boek over de wrakken in Kroatië.

• roepie roepie

Deelnemer
    8 november 2006 om 17:35

Beste Stijn,

Een tweetal jaar terug zijn we naar Medulin in Istrië geweest. Ik heb er met verschillende duikclubs, hieronder reeds beschreven, gedoken.
    De fijnste duiken echter heb ik er met de plaatselijke duikclub gemaakt. Je vindt hun vulcentrum in de gerestaureerde molen aan de haven. Net aan de ingang van de camping op het schiereiland waar je de zeer commerciële duikclub “Shark” kan terugvinden, de naam alleen al…
    Ik ben er binnengestapt heb met hen kennis gemaakt en heb deelgenomen aan hun clubduiken twee per week. Gewoon een officiële toelating kopen en klaar. Bootduiken indien het weer het toeliet en anders met de wagen naar de reservaten in de buurt. Prachtig! Flessen werden er gratis gevuld en ik betaalde 100 Kuna per duik, kan je nagaan? Naast het duiken was het kennis maken met de plaatselijke bevolking een bijzondere meevaller. Indien je wil stuur ik je een paar foto’s door.

Sportieve groet,

RR

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader