Duikforum Duikforum Reizen favoriete duikspots Bonaire

• Creator
    Discussie

Sabine
    Participant

Binnenkort vertrekken we naar Bonaire. Als de map met duikplaatsen bekijkt, zijn er duikspots genoeg. Hoe moet je daar nu uit kiezen ?

Vandaar mijn vraag aan al wie er reeds geweest is : wat waren uw favoriete spots.

• favoriete duikspots Bonaire

Sabine reageerde 16 jaar, 3 maanden geleden 9 Leden · 15 Reacties
  • stach

Deelnemer
    10 augustus 2006 om 12:11

ik vond het huisrif vab yellow submarine we de moite
    meerdere duiken gemaakt (ook danzij het zepaardje dat dar zit natuurliijk)

de hilma hooker is ook wel goed.

andrea II maar zeker ook andere I (1 van de 2 is het populairste neem de andere) daar zijn we schildpad tegengekomen.

1000steps bij nachtduik (overdag niet gedaan)

kijk anders eens op http://fotos.stijnv.eu
    de namen van de duikstekken staan er bij

• blue

Deelnemer
    10 augustus 2006 om 12:16

Hilma Hooker, 1000 steps, The Lake, Bachelor Beach waren vooral mijn favorieten.
    AndreaII vond ik ook beter dan I.
    Oil Slick Leap ook zeker de moeite.

Nou ja, ze zijn allemaal prachtig daar. Vooral wat afwisselen tussen Noord en Zuid 🙂

http://www.shorediving.com/Earth/ABC/BonaireN/index.htm
    http://www.shorediving.com/Earth/ABC/BonaireS/index.htm
    (North en South )

• Toontje

Deelnemer
    10 augustus 2006 om 12:22

Invicibles waar elke ochtend (nu al een jaar lang :-)) een kleine eagle ray in het zand aan het fourageren is. Margate bay met z’n fantastische ondiepe zone waar je werkelijk van alles tegenkomt, Witches Hut met alle zeepaardjes en frogfishes (wel goed zoeken), Hilma Hooker blijft indrukwekkend, Karpata in de late namiddag als de zon zo mooi op het rif staat, Red Slave waar je vaak grote vissen tegenkomt (vorige keer een goliath grouper en diverse eagle rays). Kortom elke plek heeft zijn mooie dingen. Gewoon de auto pakken en gaan duiken. Je zult zien dat de riffen in het noorden wat steiler zijn en mooiere koraalformaties, in het zuiden zijn ze vlakker en zit meer vis. In het midden zijn het vaak snuffelduiken met veel mooie plekken en bijzondere vissoorten.
    Vergeet zeker niet townpier (nachtduik) en zoutpier(mooiste in de middag) te doen. Ook al moet je hiervoor de lokale gidsen betalen, deze duikplaatsen zijn absoluut de mooiste plekjes van de caraiben (niet qua koraal, wel qua kleur en vis).
    Geniet van jullie vakantie!

PS en als je even niet gaat duiken: neem eens les in kitesurfen bij Aquarius of ga fietsen/paardrijden in het park.

A-M

• SVp

Deelnemer
    10 augustus 2006 om 12:47

Ik vond Boca Bartol en Alice in Wonderland ook wel heel leuk om te doen.

• patcor

Deelnemer
    11 augustus 2006 om 09:46

Hilma hooker , Red slave , white slave , en dan vooral een aantal in het noorden waarvan ik mij de namen niet meer goed herinner ( Karapata ?? Ol Blue ?? …)
    Het is in Bonaire wel moeilijker om een slechte duikplaats te vinden dan de goeie

Pat

• AnnD

Deelnemer
    24 augustus 2006 om 22:46

Top 3 Bonaire dive sites: 1000 steps – Karpata – Angel City.
    Ook zeker eens een bootduik doen rond Klein Bonaire.
    Aanrader voor onderwater fotografie is ook Salt Pier (moet op voorhand aangevraagd worden => vergunning via duikcentrum).
    Woester duiken (met zodiac) aan oostkust met Larry’s. Hier is meer grote vis te vinden.
    Eens iets anders dan kantduiken op Bonaire: http://www.larryswildsidediving.com

• htweeo

Deelnemer
    25 augustus 2006 om 02:28

alice in wonderland ?

• Toontje

Deelnemer
    25 augustus 2006 om 07:02

Yep, Ligt naast Angel City :-))
    (is een duikplek waar het tweede rif heel dichtbij het eerste ligt. Veel scholen migrerende vis in de late namiddag)

• Frank

Deelnemer
    25 augustus 2006 om 09:35

Eens gekeken op Larry’s website.

Ja hallo… 2 Tank morning dives $ 100, 1 Tank afternoon dive $ 60

Voor zo’n prijzen blijf ik met plezier kantduiken doen. Zijn de boottrips naar klein Bonaire even duur?

• SVp

Deelnemer
    25 augustus 2006 om 12:39

Alles in Bonaire is op een paar jaar tijd peperduur geworden !
    Mijn reisgenoot Louis bestelde er nietsvermoedend een Guinness en heeft daar later zijn lever en 1 nier voor moeten verkopen.

• Toontje

Deelnemer
    25 augustus 2006 om 13:18

Ik betaal voor een 2-tanksboot bij Toucan 42-45 usd (ca 35 euro). Vind dat een heel nette prijs en er zijn er ongetwijfeld die nog minder vragen. Maar kantduiken is natuurlijk nog minder (en makkelijker :-))

• Frank

Deelnemer
    25 augustus 2006 om 13:34

Wij vertrekken met een klein groepje naar Bonaire half september. Lucht & lood zijn all-in maar voor eten en drank moeten we nog zorgen.

Daarom een bijkomende vraag (enigszins off-topic, sorry Sabine): welke cafés en restaurants raden jullie aan?

• Toontje

Deelnemer
    25 augustus 2006 om 13:48

Lees eens wat posts op Bonairetalk.com
    Daar worden alle in/outs over Bonaire (en dus ook restaurants) besproken door bezoekers. Is wel grotendeels amerikaanse deelnemers maar ben het vaak wel eens met hun meningen.
    Mijn absolute toppers zijn Mona Lisa en Croccantino’s.

• SVp

Deelnemer
    25 augustus 2006 om 15:57

Probeer in elk geval om ergens zelfbereide conch te kunnen proeven. Heerlijk !!

• Sabine

Deelnemer
    20 oktober 2006 om 13:19

Wij zijn helaas weeral terug uit Bonaire en hebben een SUPER vakantie gehad.

Zoals reeds vermeld, vind je bijna geen slechte duikplaats. Je herinneringen aan elke duikplaats worden vooral bepaald door wat je er gezien hebt. Het koraal is overal mooi en je vind op alle plaatsen een overvloed aan vissen.

Mijn favoriete spots waren :
    Red Slave : omdat alles (koraal, anemonen, murenes) daar net ietsje groter leek dan op andere spots
    Salt Pier : vanwege het prachtige lichtspel en de massas vis tussen de pilaren
    Hilma Hooker : vanwege het indrukwekkende als dat wrak zo maar ineens opduikt na het rif en ook vanwege onze eerste ontmoeting met de tarpons.

Zeker een plek om nog eens terug te keren.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader