Duikforum Duikforum Reizen Amontillado ( Filipijnen )

• Creator
    Discussie

Hans Nuytten
    Deelnemer

Beste duikvrienden,

Zijn er duikers onder jullie die ervaring hebben met het “Beach & Dive Resort” in
    Amontillado op de Filipijnen ?
    Wat kun je me vertellen over het duiken in deze regio ?
    Alle info is welkom.
    Alvast bedankt voor de medewerking.

http://www.abyssprodive.com

Met de duikgroeten van,
    Hans

• Amontillado ( Filipijnen )

eugene reageerde 16 jaar, 6 maanden geleden 3 Leden · 2 Reacties
  • Godiva

Deelnemer
    9 augustus 2006 om 18:29

Ben nog niet in dit resort geweest. Ben vorig jaar echter wel in de buurt geweest: Eerst op Apo Island, en op de terugweg een nachtje in Dumaguete overnacht.

Dauin (waar dit resort zich bevindt) is een klein dorpje/stadje, waar ik verder niet veel over kan zeggen. Je ziet wel wat van de oude Spaanse architectuur hier en daar (zeker bv kerken). De Filipijnen zijn nl vernoemd naar Filip, de zoon van keizer Karel (in wiens rijk de zon nooit onderging: we hebben dus tot hetzelfde land behoord als de Filipijnen!).
    Ik heb op een “house reef” van een resort in of nabij Dauin gedoken, maar was er nogal teleurgesteld van (een grote zandvlakte, met wat mooi begroeide rotsen in een hoopje, en een oude jeep op de bodem).
    Apo Island is echter als duiken in een aquarium: 1000den tropische vissen, waar je ook maar kijkt, zeeschildpadden en ik heb zelfs een zeeslang gezien. Je moet een flinke “inkom” betalen om er te duiken (toch naar Filipijnse maatstaven), en het is nogal toeristisch, maar het is zeker de moeite waard om te duiken.
    Ik heb op Apo Island zelf verbleven gedurende enkele dagen. Jammergenoeg was ik er in het regenseizoen (september), waardoor het serieus stormde op bepaalde momenten, en ik het eiland zelf dus niet heb kunnen verkennen. Bovendien gaf de storm een soort claustrofobisch gevoel (de enige manier om van het eiland af te raken is met een bootje, waar je vanaf het strand naar toe moet waden). Bij mooi weer moet het echter helemaal perfect zijn.
    Dumaguette is een stadje met enkele historische gebouwen, en een universiteit. Veel valt er echter niet te beleven.
    Hou je van karaoke? Dat is namelijk de Filipijnse nationale hobby (“videoke” noemen ze het). Elk boerengat hebben ze het wel! (Helaas kunnen lang niet alle Filipijnen ook goed zingen :-s).

Wat betreft niet-duikende uitstappen: er is natuurlijk het strand, en de bergen op Negros zouden ook mooi zijn. Het hotel zal wel weten waar het veilig is, echt in het binnenland van het eiland kom je echter beter niet als blanke toerist.
    Filipino’s zijn zeer vriendelijk en gastvrij. Ze houden van grappen maken. Ik zou direct terug naar dat land gaan als ik daar de mogelijkheid to had.

Is het je bedoeling om er je hele vakantie te blijven, of ga je op verschillende plaatsen rondreizen? Er is namelijk zoveel te zien en doen in de Filipijnen… (en fantastische duikstekken!). Voor hoe lang ga je?

• eugene

Deelnemer
    9 augustus 2006 om 21:17

ik ben daar ook geweest kortbij dat is drie of vier jaar geleden geweest, niet in dat resort maar er zijn er daar genoeg , over het resort kan ik je niets vertellen, Het duiken daar ik heb er een stuk of tien gedaan, je kunt niet de hele dag pinten drinken dus je moet wel iets, viel tegen het is duiken op zandvlakte met hier en daar een wand dus er zijn wel 500 plaatsen in de fillepijnen waar het stukken beter is. Als je toch in de regio wilt duiken ga dan een resort pakken tegenover Apo eiland maar dan ook zo kort mogelijk erbij die zijn er daar ook diverse, dat scheeld je iedere dag een uurtje of meer varen als je toch beslist dat je op Apo wilt gaan duiken. En als je s’avonds een weg wilt scheeld het je maar een 20 min. met de taxi en dat zit altijd een stuk prettiger dan op zo’n klein bootje, want als je daar als enige duiker bent. is de kans groot dat ze niet eens naar apo varen omdat het financieel niet interresant is. Of je moet extra betalen. Zo werkt dat ook voort daar. Ik ben nu een keer of 8 op de filepijnen geweest. Een goede tip pak een taxi op de luchthaven. En vertel die kerel ik wil Apo eiland zien liggen. En als je niet korter kunt komen vertel die gast dat je een resort zoekt, En bekijk er gerust een stuk of 4/5, want die gast krijgt commisie van sommige eigenaren van resorts, en voordat je het weet zit je daar als enige gast. Succes

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader