Duikforum Duikforum Materiaalbespreking Duiklamp met 4 leds

• Duiklamp met 4 leds

Jean-Marie reageerde 16 jaar, 6 maanden geleden 7 Leden · 12 Reacties
  • Ronin

Deelnemer
    7 augustus 2006 om 12:57

Zalige lamp,

Geeft een mooie blauw licht,

is wel duur op die site!!

kost hier heel wat minder

greetz

• david

Deelnemer
    7 augustus 2006 om 13:10

en waar is hier en hoeveel is da dan

• stach

Deelnemer
    7 augustus 2006 om 14:15

ik heb die met 3 leds.
    gebruik ze in hier als backup en in het buitenland als hoofdlamp

• reddertje

Deelnemer
    7 augustus 2006 om 14:28

Eventuele ervaring met onderwaterfotografie?
    Vergelijking met een UK 100 (lichtcannon), dat is de lamp die ik momenteel gebruik?
    Heb ook interesse voor de prijs en ook waar die het goedkoopst is.

• scuba sven

Deelnemer
    7 augustus 2006 om 15:30

Ik denk dat Decathlon die ook verkoopt

• Jean-Marie

Deelnemer
    7 augustus 2006 om 18:50

Ikzelf heb als back up lamp voor de NZ een Magnum Nova (3 led’s van 3 W), zogezegd equivalent aan 40 W halogeen. Net zoals Stach gebruik ik die lamp voor de buitenlandse reizen (althans degene per vliegtuig) als hoofdlamp : lange brandduur en altijd licht.

Een beetje persiflerend : LED geeft misschien niet veel licht maar je hebt wel altijd licht.

Persoonlijk weet ik niet vanwaar die equivalenten die de fabricanten geven vandaan komen (je hebt dat ook bij HID lampen trouwens waarbij de gekste cijfers worden gehanteerd) maar mijn persoonlijke ervaring leert dat dit NIET met de werkelijkheid strookt. Gisteren nog met mijn Nova op de NZ gedoken en vergeleken met de Metalsub 50 W van mijn buddy had ik véél minder licht (lumen).

MAAR : bij het schijnen in stoffige gaten etc, scheen mijn lamp wel verder en beter (wellicht de hogere kleurtemperatuur?).

In combinatie met onderwaterfotografie denk ik dat je eerder een lamp nodig hebt die veel lumen geeft en dan kun je beter een HID kopen volgens mij.

Mijn opmerkingen zijn puur gebaseerd op ervaring en NIET op technische bevindingen. Daarvoor verwijs ik naar de ingenieurs op het forum.

• Cthulhu

Deelnemer
    8 augustus 2006 om 02:26

Als het puur als back up bedoeld is koop dan gewoon de Frogman van LedLenser. Voor 50 Euro heb je een zeer goede lamp met 1 powerLED, die zijn werk meer dan behoorlijk doet.

• Jean-Marie

Deelnemer
    8 augustus 2006 om 10:52

“Vooral ook in combinatie met onderwaterfotografie” doet me niet direct aan back up lamp denken.

• Cthulhu

Deelnemer
    8 augustus 2006 om 11:06

Je hebt gelijk. Maar kan je een LEDlamp gebruiken voor OW fotografie? Is het licht daar geschikt voor?

• reddertje

Deelnemer
    8 augustus 2006 om 13:47

De lamp is inderdaad niet bedoeld als back up lamp maar als lamp die steeds gebruikt wordt.
    Maar ik vraag mij dus af of dat het licht daar wel geschikt voor is.
    Met mijn huidige lamp (UK 100) lukt het mij om wat degelijke foto’s te nemen.

• stach

Deelnemer
    8 augustus 2006 om 14:25

onrechtstreeks kan je aflezen dat deze dus niet geschikt zal zijn het feit dat we ze bezigen als backup

mijn 3leds is dit in elk geval niet
    is een echte spot en geen wide-beam

een hid voor fotografie : neen dank je

• Jean-Marie

Deelnemer
    8 augustus 2006 om 14:47

@ stach : Kleurenpalet en zo?

Allez, ik ben allang blij dat ik voldoende licht heb om te fotograferen (louter op reis trouwens), dus is een HID voor mijn gewenste kwaliteit ruim voldoende (i.t.t. een LED lamp).

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader