Duikforum Duikforum Materiaalbespreking green force Flexi 2

• Creator
    Discussie

zeerob
    Deelnemer

Ik heb een Flexi 2 waar ik tot op heden zeer tevreden over ben. Toch vanmiddag stelde ik voor het eerst vast dat er uit het dopje op de achterkant van de baterij (ik vermoed dat dit een overdrukventiel is) , lucht ontsnapte tijdens de duik. Ook als ik de lampkop er af schroefde kreeg ik een kleine pschit te horen. Nat was ze niet binnenin. Moet ik ongerust worden of is dit “normaal”. De lamp is nog geen jaar oud.
    Zeerob

• green force Flexi 2

zeerob reageerde 16 jaar, 6 maanden geleden 4 Leden · 4 Reacties
  • Kefke

Deelnemer
    3 augustus 2006 om 21:48

Ik heb hetzelfde eens voorgehad. Mij hebben ze wijsgemaakt dat dat eenn ontluchtingsventiel is. Als er te veel druk in de batterij ontstaat, moet die via dat gaatje weg. Het zou gebeuren bij opwarming tijdens het laden of op een vliegtuig. Hoe dat tijdens de duik kan, geen idee.

• Stropken

Deelnemer
    3 augustus 2006 om 23:10

Toch eventjes je batterijpack controleren:het kan gebeuren dat één van je batterijtjes de geest aan het geven is.

• SVp

Deelnemer
    4 augustus 2006 om 02:52

Dienen tjoep is een veiligheidventiel dat bij overdruk tengevolge een falende accu de druk weglaat zodat je lamp geen bom wordt.

Ik sluit me aan bij Stropken.
    Als je zoveel gasproductie krijgt is dat inderdaad een teken dat een van je cellen dood aan het gaan is.
    Wanneer je je lamp een tiental minuutjes laat branden en dan eens aan de cellen voelt zal er waarschijnlijk eentje flink heet zijn.

• zeerob

Deelnemer
    5 augustus 2006 om 13:26

Misschien toch maar een tijdelijk euveltje, gisteren een nachtduik gedaan en ze lekte niet. De batterijpack was ook niet echt warm na de duik. Ik houd het in de gaten en stuur ze wel even binnen als ze het nog heeft. Merci voor den info, Zeerob

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader